twitter
    Blog-blog Politik Pro Barisan Nasional

Pengikut

Nuffnang

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

sumber :-

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


'Saya tidak menyesal telanjangkan isteri di khalayak'

Posted: 12 Feb 2016 06:35 AM PST


Jason Melo, 24 memberitahu mahkamah bahawa isterinya itu sepatutnya tidak menghantar mesej lucah kepada 7 orang lelaki lain hingga menyebabkan beliau terpaksa memalukan wanita itu dengan memaksanya berjalan di khalayak umum dalam keadaan bogel.

"Dia tidak patut lakukan apa yang telah berlaku," kata Jason kepada wartawan apabila di tanya adakah beliau menyesal memaksa dan merakam isterinya dalam keadaan bogel.

"Dia memang layak terima layanan sebegitu," katanya di luar mahkamah.

Jason juga dilaporkan telah memukul isterinya sebelum insiden yang berlaku di Harlem, Ahad lalu.

Dalam kejadian tersebut, dia telah memaksa isterinya berjalan dengan hanya bertuala di tepi jalan di Harlem, sambil dirakam dan dimaki hamun.

Beliau juga telah dilaporkan memaki hamun dalam bahasa Sepanyol yang membawa maksud:

"Tanggalkan tuala kami. Lakukannya sial, Tunjukkan kecantikan kamu yang kamu banggakan, Cepat jalan, lepaskan tuala kamu, pandang kamera dan katakan 'hi' dan cakap mengapa kamu lakukan ini"

Pemain bola sepak mengaku cabul kanak-kanak

Posted: 12 Feb 2016 04:49 AM PST

PEMAIN sayap Sunderland Adam Johnson kehilangan penajanya Adidas yang membatalkan kontrak tajaan selepas pemain itu mengaku bersalah ke atas tuduhan mencabul seorang kanak-kanak.

Ketika mahkamah bersidang di Bradford pada Khamis, Adam Johnson mengaku bersalah terhadap tuduhan itu.

"Adidas sah membatalkan kontrak tajaan selepas mendapat tahu mengenai pengakuan tersebut," kata Adidas menerusi sebuah kenyataan.

Walaubagaimanapun, Johnson mengaku tidak bersalah terhadap dua lagi pertuduhan aktiviti pencabulan terhadap kanak-kanak yang sama.

Pengendali Sunderland Sam Allardyce mengesahkan bahawa pemain itu tidak akan sertai pasukan untuk perlawanan berdepan Manchester United hujung minggu ini.
Ketika mahkamah bersidang di Bradford pada Khamis, Adam Johnson (gambar) mengaku bersalah terhadap tuduhan itu.

-Astro Arena

Ibu terkejut temui anak berzina dengan lelaki dalam bilik di Kajang

Posted: 12 Feb 2016 04:02 AM PST

Sekadar hiasan
Kajang: Seorang ibu menerima kejutan menyedihkan apabila melihat anak perempuannya berusia 13 tahun berasmara dengan lelaki di dalam bilik di rumahnya ketika pulang seketika untuk mengambil barang dalam kejadian di Bandar Baru Bangi, di sini, kelmarin.

Hubungan sulit: Isteri skandal Adel AF 2014 akhirnya buat pengakuan...

Posted: 11 Feb 2016 11:15 PM PST

Beberapa hari lepas kami ada menyiarkan entri mengenai peserta Akademi Fantasia 2014, Adel yang dikatakan menjalinkan hubungan cinta dengan suami orang. Menurut dakwaan itu, mereka intim sehingga keluar masuk hotel'.

Perkara ini dinafikan oleh Adel yang mendakwa cerita keluar masuk hotel dengan teman lelakinya hanya fitnah. Tambah Adel, teman lelakinya mengaku duda semasa perkenalan mereka bermula dan kini dia sedang dalam proses perceraian dengan isterinya.

Isteri teman lelaki Adel yang bernama Hairin, 26, telah tampil kepada kami untuk menceritakan kisah dari pihaknya.

Selama enam tahun bersama suami keluarga saya bahagia. Mulai tiga bulan lepas suami saya mula berubah. Saya tak sedap hati.

Saya periksa telefon bimbitnya, dan saya nampak mesej-mesej antara Adel dan suami. Saya ambil gambar perbualan mereka guna telefon saya sendiri.

Saya tanya suami A sampai Z. Dia mengaku menjalinkan hubungan intim dengan Adel di belakang saya. Kawan-kawan saya nampak mereka daftar masuk ke sebuah hotel di Kota Kinabalu.

Saya bersua muka dengan Adel dan suami sebelum pulang ke Johor dan Adel memberitahu dia mahukan suami saya.

Menurut Hairin, Adel juga bergambar dalam kereta kepunyaan suaminya.


 photo 153e1428-e60e-4ef7-93b3-309cdb8cf895.jpeg
 photo 6b3055cf-b52e-424c-99c0-8f4ffb70b06f.jpeg

Ditanya adakah benar dia dan suami sedang dalam proses perceraian seperti dakwaan Adel, wanita itu menafikan.

Saya dan suami tidak pernah bercerai, bagaimana suami saya boleh menjadi duda dan tiba-tiba kami dalam proses penceraian?

Keluarga saya sangat bahagia. Selepas berlaku begini suami saya mula menipu dan segala pergerakan Adel dan suami dapat saya lihat melalui akaun Instagram Adel.

Sepanjang saya di kampung mereka berkaraoke, bercheck-in, Adel ikut suami saya ke hulu ke hilir.

Menurut Hairin, dia tampil dengan cerita sebenar kerana Adel menipu orang ramai untuk menyelamatkan diri. Hairin juga memberitahu yang walaupun Adel sanggup bermadu dengannya, dia tidak sudi dan lebih rela berpisah.

Menurut Hairin lagi, suaminya memberitahu akan meninggalkan Adel perlahan-lahan tetapi masih menjalinkan hubungan dengan penyanyi itu.

Tambah Hairin, dia tampil dengan cerita sebenar kerana mahukan keadilan bagi dirinya dan tiga orang anak perempuannya.

Agak sukar untuk membuat penghakiman tentang perkara ini sebagai orang luar. Diharap ketiga-tiga pihak akan dapat mencapai jalan penyelesaian terbaik kepada kemelut ini. Kata orang, bertepuk sebelah tangan tidak berbunyi, bukan?

Sumber: BN

Berkemban ketika diserbu, sewa rumah mahal alasan bersekedudukan

Posted: 11 Feb 2016 11:01 PM PST

Ahmad Nawi menyoal siasat antara pasangan yang ditahan di Ampang, tengah malam semalam.
AMPANG - Sekumpulan tujuh individu termasuk tiga wanita dicekup dalam operasi cegah maksiat oleh penguat kuasa Jabatan Agama Islam Selangor dan Pegawai Masjid Al-Azim Pandan Indah, di sebuah rumah, di sini, tengah malam semalam.

Mereka memberi alasan kadar sewa yang mahal sebagai sebab untuk tinggal bersama-sama sejak sebulan lalu.

Pegawai Masjid Al-Azim berkata, Ahmad Nawi Othman berkata, bertindak atas maklumat, sepasukan anggota penguat kuasa agama menyerbu sebuah rumah dua tingkat di Pandan Indah, di sini, kira-kira jam 12.45 tengah malam.

Ahmad Nawi berkata, pihaknya mendapati seorang wanita berkemban dengan tuala keluar dari bahagian dapur rumah tersebut, sebelum empat lelaki turun dari tingkat atas rumah berkenaan untuk membuka pintu rumah.

"Pemeriksaan lanjut mendapati, dua lagi wanita berada dalam salah sebuah bilik di tingkat atas rumah itu," katanya.

Beliau berkata, pihaknya juga mendapati, pakaian wanita dan lelaki bercampur di tiga daripada empat bilik rumah tersebut.

"Kesemua yang ditahan itu pekerja swasta, mereka mengenali antara satu sama lain sejak setahun lalu. Salah seorang lelaki yang ditahan memberi alasan kerap kerja di luar kawasan dan terpaksa bermalam di rumah tersebut bersama teman wanitanya.

"Teman wanita kepada lelaki tersebut mendakwa kadar sewa yang dikenakan sebulan adalah RM1,500 ," katanya.

Kesemua mereka yang berusia lingkungan 24 hingga 32 tahun itu dibawa ke Balai Polis Pandan Indah.

Operasi itu dijalankan mengikut Seksyen 29, Enakmen Jenayah Syariah Jais 1995, jika sabit kesalahan boleh didenda RM3,000 atau penjara dua tahun atau kedua-duanya sekali.

Diperkosa jiran: Ibu sangka anak bergurau

Posted: 11 Feb 2016 10:01 PM PST

BANDAR SERI JEMPOL - Pada mulanya seorang ibu menyangkakan pengakuan anaknya bahawa dia dirogol jiran, hanya main-main.

Namun sangkaan itu meleset apabila mendapati anak sulungnya yang juga seorang kurang upaya (OKU) mengandung tiga bulan.

Mangsa berusia 37 tahun mendakwa kejadian berlaku November lalu dan memberitahu ibunya dia dirogol lelaki berusia 50-an yang merupakan jirannya di Felda Palong.

Ketua Polis Daerah Jempol, Superintendan Noorzainy Mohd Noor berkata, ibu mangsa bagaimanapun memarahinya kerana menyangka anaknya hanya main-main.

"Tapi setelah nampak perubahan fizikal pada anaknya dan tabiat suka makan asam, ibunya menggesa anak perempuannya yang lain bantu mangsa membuat ujian kehamilan.

"Ujian kehamilan pada Isnin lalu sekitar jam 2.30 petang mendapati anaknya itu positif (mengandung).

"Ujian pengesahan kemudiannya dijalankan di Hospital Jempol dan Tuanku Ampuan Najihah, Kuala Pilah, mendapati anaknya mengandung tiga bulan," katanya selepas mengesahkan laporan, semalam.

Noorzainy berkata, berdasarkan siasatan lanjut, mangsa pernah melahirkan anak (tiga orang) yang juga dipercayai dirogol oleh suspek lain.

"Anak pertama dijaga ibu mangsa yang kini berusia 12 tahun, manakala kedua dan ketiga diserahkan kepada keluarga angkat.

"Kes ini bagaimanapun masih dalam siasatan polis di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol," katanya.

Ibu mangsa telah membuat laporan polis berhubung kejadian itu pada Isnin lalu kira-kira jam 6.15 petang di Balai Polis Ladang Geddes.

Sekitar jam 3 petang semalam, suspek telah datang menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Jempol.

Selepas isu bikini, Julia Ziegler 'meracau' di Instagram Puteri Najuwa

Posted: 11 Feb 2016 08:03 PM PST


Baru-baru ini Julia Ziegler telah memuat naik gambar berbikini ketika bercuti di Pulau Redang ke akaun Instagram milikya menyebabkan dia mendapat kritikan hebat orang ramai. Kata Julia dia tidak kisah dengan tanggapan masyarakat dan hanya mahu bergembira.

Tetapi Julia juga seperti tidak senang juga dengan kritikan orang ramai terhadapnya dan bersikap defensif.
 photo 12698842_10207443418738101_676621471_o.jpg
 photo 12737035_10207443419378117_2051453965_o.jpg

Seseorang telah memberitahu kami bahawa dia perasan akan komen-komen yang ditinggalkan Julia di Instagram Puteri Najuwa. Komen-komen yang dibuat oleh Julia boleh dikatakan menimbulkan persoalan.

Lagi 2 gambar dengan membaca entri ini sepenuhnya.

 photo 12737091_10207443420618148_1708223975_o.jpg
 photo 12674738_10207443440858654_70732787_o.jpg


Persoalannya, mengapakan Julia meninggalkan komen sedemikian? Dan apa yang menarik, Puteri Najuwa yang pernah bercinta dengan Shaheizy Sam itu buat-buat tidak tahu dengan komen Julia.

Apa pendapat anda?

'Berdoa' sambil bermaksiat, maruah gadis kini semakin murah

Posted: 11 Feb 2016 07:01 PM PST

Rasa sedih ada, nak marah pun ada malah lagi banyak bila tengok cara budak-budak sekarang yang makin menipis rasa malu.

Jika sebelum ini ada video remaja baru nak akil baligh dah pandai luahkan sayang melangit pada kekasih, sejak akhir-akhir ini makin ramai pula menggunakan gambar untuk berkongsi perkara serupa.

Yang tak tahan tu, paparkan gambar mencium kekasih lepas itu siap minta didoakan semoga hubungan mereka kekal.

Apa kejadahnya campur adukkan doa dengan perkara maksiat dik? Mustahil asas agama pun tak tahu, kan.

Yang ini pula, gambar tengah 'comolot' baik punya pun nak dimuatnaik di Facebook. Apa agaknya yang ada dalam fikiran saat mereka menekan butang share ye?
Mungkin mereka rasa perbuatan ini sesuatu yang urban lagi hip untuk dipertontonkan agaknya.

Mungkinkah mereka lupa, kalau pun mereka tidak ada rasa malu tapi keluarga terutama ibu bapa pasti ada perasaan begitu jika melihat anak yang baru setahun jagung sudah 'advance' sampai begini rupa di belakang mereka.

Silap-silap yang sedap anak yang tak tahu malu ini tapi yang bakal dipersalahkan sah-sah ibu bapa padahal depan mereka si anak mungkin pijak semut pun tak mati.

Di bawah ini pula, tersilap menimbang perkara yang betul dan salah. Memanglah gambar yang dimuatnaik bukan gambar dengan bukan muhrim tapi sedar tak sedar, apa dilakukannya menghampiri dosa yang lebih besar.
Kononnya daripada dicium lelaki lebih baik berciuman dengan sesama jenis.
Kesimpulannya tak kisahlah bagaimana posisi mahu pun alasan gambar dimuatnaik, budak-budak zaman sekarang nampaknya makin nipis akhlak, iman dan malu.

Bayangkan yang anda tonton ini adik beradik atau anak sendiri, apa agaknya yang bakal budak-budak ini terima bila balik rumah nanti?

Sumber: Kami The Media


Apabila doa ibu itu mustajab...

Posted: 11 Feb 2016 06:28 PM PST

Hujung minggu lalu, saya memandu kereta ke masjid untuk menyampaikan kuliah Subuh. Sepanjang perjalanan, terdetik dalam fikiran, "Dah lama tak buat 'alignment' tayar kereta. Nak kena buat nanti."

Tanpa disangka, 10 minit kemudian saya terlanggar sebatang besi. Mungkin serpihan daripada kerja kontraktor yang membaiki jalan di situ. Tayar kereta kempis dan saya memberhentikan kereta di tepi jalan dalam keadaan hening pagi yang sunyi itu.

Kebetulan dalam kereta tiada peralatan mencukupi. Saya mati kutu sebentar. Saya menahan sebuah teksi yang kebetulan lalu. Namun, bila seluk poket, rupa-rupanya saya tertinggal beg duit. "Ah, sudah. Macam mana nak buat? Subuh dah nak masuk. Macam mana nak ke masjid?"

Mujur ada telefon bimbit. Saya memaklumkan kepada orang masjid situasi saya alami ketika itu. Akhirnya saya dijemput ke masjid dengan menaiki motosikal.

Selepas selesai kuliah Subuh, ada orang masjid membantu untuk menukar tayar kereta. Sambil tukar tayar, kami berbual dan saya bercerita mengenai rancangan untuk buat 'alignment' tayar ketika dalam perjalanan ke masjid tadi.

"Memang betul ustaz, apa yang kita fikir adalah doa. Apa yang kita fikir tu kadangkala terus sampai pada Allah," kata lelaki tadi. Saya tersenyum membenarkan kata-katanya.
Dia menyambung lagi, "Sama juga dengan ibu ayah kita, terutamanya ibu. Depan ibu, jangan tunjuk sangat kita susah walaupun sebenarnya kita memang tengah susah. Cuba tunjuk depan ibu yang kita senang. Sekali sekala belikan hadiah untuk ibu kita."

"Maksudnya macam mana encik?" tanya saya padanya untuk mendapatkan penjelasan. Kalau dah susah, macam mana nak senang? Bukankah hipokrit?

"Bagini ustaz. Ibu ini, apa yang dia kata adalah doa. Kalau dia nampak kita susah, mesti dia akan sebut, 'Buat apa awak belikan mak barang, awak pun susah. Banyak nak belanja itu ini.'

"Kadangkala ibu kita bersembang dengan kita mengenai adik-beradik yang lain,

'Kesian kat abang awak, dah umur 40 tahun pun belum beli rumah. Kesian nampak dia susah nak cari rezeki'."

Saya tersenyum seakan-akan mengerti apa yang cuba disampaikan.

Kemudian dia sambung lagi, "Bila ibu nampak kita susah, perkataan yang akan selalu meniti di bibirnya adalah 'susah'. Secara tak langsung 'susah' ini menjadi doa yang sampai ke 'atas'.

"Alhamdulillah ustaz, dalam adik-beradik saya, kiranya sayalah yang paling 'senang'. Bukan nak cakap besar ustaz, bila saya bersembang dengan ibu saya, selalu ibu sebut, 'Awak kan senang, tolong-tolonglah abang awak yang susah tu.'

"Dan saya nampak apa yang disebut ibu, itu yang berlaku. Kita mesti tanamkan dalam pemikiran ibu bapa kita mengenai kita, biarkan dia selalu nampak kita senang."

Ada kebenarannya apa yang disampaikan lelaki ini. Mahu ibu ayah nampak senang tidaklah sampai kita perlu meminjam untuk membeli barang yang mahal. Cukup kita belikan buah tangan, bawa mereka berjalan atau sekali sekala belikan apa yang mereka suka. Kita juga adalah ibu dan ayah atau bakal ibu dan ayah suatu masa nanti. Banyak pengajaran yang boleh kita ambil daripada kisah tadi, antaranya;

1. Doa ibu sangat mustajab - sama ada bermaksud baik atau tidak. Oleh itu, ibu perlu berhati-hati dan usah ikut perasaan.

2. Ibu harus sentiasa mendoakan kebaikan untuk anak-anak, lebih lagi pada waktu solat.

3. Ibu harus sentiasa menjaga mulut dan usah mudah tersinggung - maafkanlah dan nasihatkan serta sentiasa berdoa untuk anak.

4. Sebagai pengasuh, ibu perlu dilengkapi ilmu demi memupuk anak yang soleh.

Seorang alim besar, Syeikh Syaroni Ahmadi Al-Qudsy berkata: "Doa ibu adalah seperti jelmaan malaikat, bahkan ibu adalah seperti jelmaan malaikat yang nampak. Ertinya, hati-hatilah dengan doa ibumu kerana doanya begitu cepat dikabulkan oleh Allah SWT."

Sumber: Whatsapp Group

Wanita ini popular selepas angkat pelbagai objek guna farajnya

Posted: 11 Feb 2016 06:00 PM PST

SEORANG wanita yang mendakwa dirinya seorang pakar dalam perhubungan seks, Kim Anami turut menjadi terkenal di seluruh dunia apabila digelar sebagai Vaginal Kung Fu Master.

Gambar unik beliau kini menjadi viral gara-gara kebolehan alat kemaluan atau farajnya yang boleh mengangkat objek berat seperti kelapa, papan luncur, dumbbell dan sebagainya.

Menurut Kim, aktiviti kecergasan seperti itu boleh memantapkan lagi lurah vaginanya ketika melakukan hubungan seks selain memberi kepuasan seks yang maksimum buat dirinya.
Menggantungkan objek-objek tersebut dengan menggunakan batu jed kecil yang dimasukkan ke dalam lubang alat sulitnya, kemudian Kim akan mengikat objek yang ingin dipikul dengan tali.

Kim, 44, menyifatkan aktiviti kecergasannya yang diamalkannya itu sama seperti yoga namun ia lebih tertumpu bagi memantapkan alat sulit wanita serta menguatkan rahim.




Lebih Baik Bincang Hal Gaji Daripada Bahas Hal Syurga Neraka

Posted: 11 Feb 2016 05:40 PM PST

KUALA LUMPUR – Lebih baik berbahas tentang isu gaji minimum seperti yang diketengahkan Parti Sosialis Malaysia (PSM) daripada sibuk berbantah-bantah parti yang mana akan masuk syurga.

Pengerusi PSM Kelantan, Khairul Nizam Abd. Ghani berkata, isu yang diketengahkan PSM itu lebih penting kerana melindungi golongan pekerja yang dipinggirkan daripada keuntungan syarikat.

"Jurang gaji barisan bos terlalu besar berbanding pekerja peringkat bawah. Selain itu, gaji yang lebih dari ramai orang akan membuatkan belanja lebih dari ramai orang.

"Dalam kempen gaji minimum yang digerakkan PSM, ramai yang tidak faham, was-was dan ramai yang bantah.

Ia bagus untuk kita berbantah-bantah dalam isu ini berbanding parti siapa paling syurga dan ceramah mana paling ramai," katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Khairul Nizam turut mendakwa, langkah kerajaan melaksanakan gaji minimum di negara ini RM900 sebulan sebelum ini disebabkan oleh kempen yang digerakkan PSM.

Menurutnya, hasil kempen berterusan PSM, kerajaan telah menaikkan lagi kadar gaji minimum bergantung kepada kadar kos hidup lokaliti satu-satu tempat. – Mynewshub.cc

Hubungan sulit: Belum masa untuk saya dedahkan - Adel

Posted: 11 Feb 2016 05:01 PM PST

Kuala Lumpur: Penyanyi Adeline enggan mengulas gambar mesranya dengan lelaki berstatus suami orang yang tersebar di Internet hari ini.

"Beri saya masa untuk membuat penjelasan. Setakat ini, saya tak mahu mengulas apa-apa," kata penyanyi Adeline Joyce Masidah atau Adel, 23, berhubung kisah cintanya dengan lelaki berstatus suami orang.

Adel yang juga finalis program realiti Akademi Fantasia 2014 (AF2014) juga meminta maaf kerana tidak dapat memberi komen berkenaan perkara itu.

"Saya minta maaf. Biarlah perkara itu hanya diketahui oleh saya dan orang yang dikaitkan.

"Apabila tiba masa yang sesuai nanti saya akan bercakap mengenainya. Kita tengok sajalah apa yang akan berlaku seterusnya," katanya kepada Harian Metro, hari ini.

Penyanyi kelahiran Kota Kinabalu, Sabah itu dikaitkan dengan seorang kontraktor yang juga bapa kepada tiga anak, malah Adel turut didakwa menjadi punca kepada keretakan rumah tangga lelaki terbabit.

Sundal malam hidung mancung

Posted: 11 Feb 2016 04:22 PM PST

Kuala Lumpur: Seramai 34 wanita warga Uzbekistan ditahan di sebuah kelab malam di Jalan P Ramlee, di sini, awal pagi semalam, selepas dipercayai menjadi pelayan pelanggan (GRO).

Mereka ditahan dalam serbuan pada jam 2.40 pagi oleh Bahagian Kongsi Gelap, Maksiat dan Perjudian (D7) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur dan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi.

Serbuan diketuai Asisten Superintendan Nasir Ismail itu turut menahan seorang lelaki berperanan sebagai penjaga premis dan 24 lagi wanita Vietnam, Romania dan Indonesia.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Datuk Zainudin Ahmad berkata, semua wanita berkenaan dipercayai menjalankan kegiatan pelacuran di pusat hiburan terbabit.

Menurutnya, ketika serbuan dilakukan, beberapa wanita warga asing itu sedang bergerak dari meja ke meja sambil menegur pengunjung yang sedang berhibur.

"Hasil pemeriksaan ke atas wanita itu mendapati mereka dipercayai menawarkan khidmat seks kepada pelanggan.

"Wanita terbabit menawarkan khidmat seks antara RM200 hingga RM400 kepada pelanggan," katanya.

Zainudin berkata, GRO yang ditahan dibawa ke IPD Dang Wangi untuk proses dokumentasi dan tindakan lanjut.

"Kes disiasat mengikut Seksyen 372B Kanun Keseksaan dan Seksyen 6(1)(c) Akta Imigresen 1959/63," katanya.
ANTARA GRO yang ditahan di sebuah kelab malam di Jalan P Ramlee, awal pagi semalam.

Lokomotif Ekspres Rakyat 2 terbakar dekat Kamunting

Posted: 11 Feb 2016 04:16 PM PST

Semua penumpang dan petugas tren Ekspres Rakyat 2, yang lokomotifnya terbakar semasa dalam perjalanan dari Johor Bahru ke Butterworth, Pulau Pinang berada dalam keadaan selamat.

Lokomotif yang membawa sembilan gerabak itu terbakar di Kampung Kuala Tanjung, dekat Kamunting kira-kira 80 kilometer dari Ipoh.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Kamunting, Mohd Taufik Abd Sattar mengesahkan perkara itu berdasarkan pemeriksaan ke atas lebih 300 penumpang serta pegawai Keretapi Tanah Melayu Bhd (KTMB) di atas tren berkenaan.

Menurut Mohd Taufik pihaknya menerima panggilan mengenai kebakaran itu kira-kira pukul 8.43 malam sebelum sepasukan enam anggota bergegas ke lokasi kejadian yang turut dibantu oleh Balai Bomba dan Penyelamat Taiping.

"Semasa jentera tiba, kepala keretapi (lokomotif) itu telah 30 peratus terbakar dan kebakaran berjaya dikawal kurang daripada 30 minit, tapi semua penumpang selamat," katanya ketika dihubungi Bernama di sini malam ini.

Sementara itu, Pengurus Kanan Pemasaran KTMB Mohd Noordin Kimi ketika dihubungi berkata semasa kejadian terdapat lima petugas syarikat termasuk dua pemandu di dalam tren itu.

Beliau berkata kecekapan dan kepantasan petugas KTMB yang memisahkan segera gerabak dengan lokomotif yang terbakar sekali gus mengelak daripada berlakunya perkara tidak diingini.

"Sebaik mereka sedar ada kebakaran pada bahagian lokomotif, pemandu terus berhenti dan pisahkan dengan gerabak untuk mengelak api daripada terus merebak," katanya.

Menurut Mohd Noordin semua penumpang akan meneruskan perjalanan ke Butterworth menggunakan tren yang sama selepas lokomotif gantian tiba dari mana-mana stesen di utara.

Selasa lepas, sebuah lokomotif tren Ekspres Rakyat terbakar kira-kira satu kilometer dari stesen KTMB Sungai Gadut, dekat Seremban ekoran kerosakan enjin.

Dalam kejadian 2.35 petang itu, seramai 310 penumpang dan pemandu kereta api yang dalam perjalanan dari Johor Baharu ke Pulau Pinang, selamat.

- Bernama

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


'Saya tidak menyesal telanjangkan isteri di khalayak'

Posted: 12 Feb 2016 06:35 AM PST


Jason Melo, 24 memberitahu mahkamah bahawa isterinya itu sepatutnya tidak menghantar mesej lucah kepada 7 orang lelaki lain hingga menyebabkan beliau terpaksa memalukan wanita itu dengan memaksanya berjalan di khalayak umum dalam keadaan bogel.

"Dia tidak patut lakukan apa yang telah berlaku," kata Jason kepada wartawan apabila di tanya adakah beliau menyesal memaksa dan merakam isterinya dalam keadaan bogel.

"Dia memang layak terima layanan sebegitu," katanya di luar mahkamah.

Jason juga dilaporkan telah memukul isterinya sebelum insiden yang berlaku di Harlem, Ahad lalu.

Dalam kejadian tersebut, dia telah memaksa isterinya berjalan dengan hanya bertuala di tepi jalan di Harlem, sambil dirakam dan dimaki hamun.

Beliau juga telah dilaporkan memaki hamun dalam bahasa Sepanyol yang membawa maksud:

"Tanggalkan tuala kami. Lakukannya sial, Tunjukkan kecantikan kamu yang kamu banggakan, Cepat jalan, lepaskan tuala kamu, pandang kamera dan katakan 'hi' dan cakap mengapa kamu lakukan ini"

Pemain bola sepak mengaku cabul kanak-kanak

Posted: 12 Feb 2016 04:49 AM PST

PEMAIN sayap Sunderland Adam Johnson kehilangan penajanya Adidas yang membatalkan kontrak tajaan selepas pemain itu mengaku bersalah ke atas tuduhan mencabul seorang kanak-kanak.

Ketika mahkamah bersidang di Bradford pada Khamis, Adam Johnson mengaku bersalah terhadap tuduhan itu.

"Adidas sah membatalkan kontrak tajaan selepas mendapat tahu mengenai pengakuan tersebut," kata Adidas menerusi sebuah kenyataan.

Walaubagaimanapun, Johnson mengaku tidak bersalah terhadap dua lagi pertuduhan aktiviti pencabulan terhadap kanak-kanak yang sama.

Pengendali Sunderland Sam Allardyce mengesahkan bahawa pemain itu tidak akan sertai pasukan untuk perlawanan berdepan Manchester United hujung minggu ini.
Ketika mahkamah bersidang di Bradford pada Khamis, Adam Johnson (gambar) mengaku bersalah terhadap tuduhan itu.

-Astro Arena

Ibu terkejut temui anak berzina dengan lelaki dalam bilik di Kajang

Posted: 12 Feb 2016 04:02 AM PST

Sekadar hiasan
Kajang: Seorang ibu menerima kejutan menyedihkan apabila melihat anak perempuannya berusia 13 tahun berasmara dengan lelaki di dalam bilik di rumahnya ketika pulang seketika untuk mengambil barang dalam kejadian di Bandar Baru Bangi, di sini, kelmarin.

Hubungan sulit: Isteri skandal Adel AF 2014 akhirnya buat pengakuan...

Posted: 11 Feb 2016 11:15 PM PST

Beberapa hari lepas kami ada menyiarkan entri mengenai peserta Akademi Fantasia 2014, Adel yang dikatakan menjalinkan hubungan cinta dengan suami orang. Menurut dakwaan itu, mereka intim sehingga keluar masuk hotel'.

Perkara ini dinafikan oleh Adel yang mendakwa cerita keluar masuk hotel dengan teman lelakinya hanya fitnah. Tambah Adel, teman lelakinya mengaku duda semasa perkenalan mereka bermula dan kini dia sedang dalam proses perceraian dengan isterinya.

Isteri teman lelaki Adel yang bernama Hairin, 26, telah tampil kepada kami untuk menceritakan kisah dari pihaknya.

Selama enam tahun bersama suami keluarga saya bahagia. Mulai tiga bulan lepas suami saya mula berubah. Saya tak sedap hati.

Saya periksa telefon bimbitnya, dan saya nampak mesej-mesej antara Adel dan suami. Saya ambil gambar perbualan mereka guna telefon saya sendiri.

Saya tanya suami A sampai Z. Dia mengaku menjalinkan hubungan intim dengan Adel di belakang saya. Kawan-kawan saya nampak mereka daftar masuk ke sebuah hotel di Kota Kinabalu.

Saya bersua muka dengan Adel dan suami sebelum pulang ke Johor dan Adel memberitahu dia mahukan suami saya.

Menurut Hairin, Adel juga bergambar dalam kereta kepunyaan suaminya.


 photo 153e1428-e60e-4ef7-93b3-309cdb8cf895.jpeg
 photo 6b3055cf-b52e-424c-99c0-8f4ffb70b06f.jpeg

Ditanya adakah benar dia dan suami sedang dalam proses perceraian seperti dakwaan Adel, wanita itu menafikan.

Saya dan suami tidak pernah bercerai, bagaimana suami saya boleh menjadi duda dan tiba-tiba kami dalam proses penceraian?

Keluarga saya sangat bahagia. Selepas berlaku begini suami saya mula menipu dan segala pergerakan Adel dan suami dapat saya lihat melalui akaun Instagram Adel.

Sepanjang saya di kampung mereka berkaraoke, bercheck-in, Adel ikut suami saya ke hulu ke hilir.

Menurut Hairin, dia tampil dengan cerita sebenar kerana Adel menipu orang ramai untuk menyelamatkan diri. Hairin juga memberitahu yang walaupun Adel sanggup bermadu dengannya, dia tidak sudi dan lebih rela berpisah.

Menurut Hairin lagi, suaminya memberitahu akan meninggalkan Adel perlahan-lahan tetapi masih menjalinkan hubungan dengan penyanyi itu.

Tambah Hairin, dia tampil dengan cerita sebenar kerana mahukan keadilan bagi dirinya dan tiga orang anak perempuannya.

Agak sukar untuk membuat penghakiman tentang perkara ini sebagai orang luar. Diharap ketiga-tiga pihak akan dapat mencapai jalan penyelesaian terbaik kepada kemelut ini. Kata orang, bertepuk sebelah tangan tidak berbunyi, bukan?

Sumber: BN

Berkemban ketika diserbu, sewa rumah mahal alasan bersekedudukan

Posted: 11 Feb 2016 11:01 PM PST

Ahmad Nawi menyoal siasat antara pasangan yang ditahan di Ampang, tengah malam semalam.
AMPANG - Sekumpulan tujuh individu termasuk tiga wanita dicekup dalam operasi cegah maksiat oleh penguat kuasa Jabatan Agama Islam Selangor dan Pegawai Masjid Al-Azim Pandan Indah, di sebuah rumah, di sini, tengah malam semalam.

Mereka memberi alasan kadar sewa yang mahal sebagai sebab untuk tinggal bersama-sama sejak sebulan lalu.

Pegawai Masjid Al-Azim berkata, Ahmad Nawi Othman berkata, bertindak atas maklumat, sepasukan anggota penguat kuasa agama menyerbu sebuah rumah dua tingkat di Pandan Indah, di sini, kira-kira jam 12.45 tengah malam.

Ahmad Nawi berkata, pihaknya mendapati seorang wanita berkemban dengan tuala keluar dari bahagian dapur rumah tersebut, sebelum empat lelaki turun dari tingkat atas rumah berkenaan untuk membuka pintu rumah.

"Pemeriksaan lanjut mendapati, dua lagi wanita berada dalam salah sebuah bilik di tingkat atas rumah itu," katanya.

Beliau berkata, pihaknya juga mendapati, pakaian wanita dan lelaki bercampur di tiga daripada empat bilik rumah tersebut.

"Kesemua yang ditahan itu pekerja swasta, mereka mengenali antara satu sama lain sejak setahun lalu. Salah seorang lelaki yang ditahan memberi alasan kerap kerja di luar kawasan dan terpaksa bermalam di rumah tersebut bersama teman wanitanya.

"Teman wanita kepada lelaki tersebut mendakwa kadar sewa yang dikenakan sebulan adalah RM1,500 ," katanya.

Kesemua mereka yang berusia lingkungan 24 hingga 32 tahun itu dibawa ke Balai Polis Pandan Indah.

Operasi itu dijalankan mengikut Seksyen 29, Enakmen Jenayah Syariah Jais 1995, jika sabit kesalahan boleh didenda RM3,000 atau penjara dua tahun atau kedua-duanya sekali.

Diperkosa jiran: Ibu sangka anak bergurau

Posted: 11 Feb 2016 10:01 PM PST

BANDAR SERI JEMPOL - Pada mulanya seorang ibu menyangkakan pengakuan anaknya bahawa dia dirogol jiran, hanya main-main.

Namun sangkaan itu meleset apabila mendapati anak sulungnya yang juga seorang kurang upaya (OKU) mengandung tiga bulan.

Mangsa berusia 37 tahun mendakwa kejadian berlaku November lalu dan memberitahu ibunya dia dirogol lelaki berusia 50-an yang merupakan jirannya di Felda Palong.

Ketua Polis Daerah Jempol, Superintendan Noorzainy Mohd Noor berkata, ibu mangsa bagaimanapun memarahinya kerana menyangka anaknya hanya main-main.

"Tapi setelah nampak perubahan fizikal pada anaknya dan tabiat suka makan asam, ibunya menggesa anak perempuannya yang lain bantu mangsa membuat ujian kehamilan.

"Ujian kehamilan pada Isnin lalu sekitar jam 2.30 petang mendapati anaknya itu positif (mengandung).

"Ujian pengesahan kemudiannya dijalankan di Hospital Jempol dan Tuanku Ampuan Najihah, Kuala Pilah, mendapati anaknya mengandung tiga bulan," katanya selepas mengesahkan laporan, semalam.

Noorzainy berkata, berdasarkan siasatan lanjut, mangsa pernah melahirkan anak (tiga orang) yang juga dipercayai dirogol oleh suspek lain.

"Anak pertama dijaga ibu mangsa yang kini berusia 12 tahun, manakala kedua dan ketiga diserahkan kepada keluarga angkat.

"Kes ini bagaimanapun masih dalam siasatan polis di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol," katanya.

Ibu mangsa telah membuat laporan polis berhubung kejadian itu pada Isnin lalu kira-kira jam 6.15 petang di Balai Polis Ladang Geddes.

Sekitar jam 3 petang semalam, suspek telah datang menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Jempol.

Selepas isu bikini, Julia Ziegler 'meracau' di Instagram Puteri Najuwa

Posted: 11 Feb 2016 08:03 PM PST


Baru-baru ini Julia Ziegler telah memuat naik gambar berbikini ketika bercuti di Pulau Redang ke akaun Instagram milikya menyebabkan dia mendapat kritikan hebat orang ramai. Kata Julia dia tidak kisah dengan tanggapan masyarakat dan hanya mahu bergembira.

Tetapi Julia juga seperti tidak senang juga dengan kritikan orang ramai terhadapnya dan bersikap defensif.
 photo 12698842_10207443418738101_676621471_o.jpg
 photo 12737035_10207443419378117_2051453965_o.jpg

Seseorang telah memberitahu kami bahawa dia perasan akan komen-komen yang ditinggalkan Julia di Instagram Puteri Najuwa. Komen-komen yang dibuat oleh Julia boleh dikatakan menimbulkan persoalan.

Lagi 2 gambar dengan membaca entri ini sepenuhnya.

 photo 12737091_10207443420618148_1708223975_o.jpg
 photo 12674738_10207443440858654_70732787_o.jpg


Persoalannya, mengapakan Julia meninggalkan komen sedemikian? Dan apa yang menarik, Puteri Najuwa yang pernah bercinta dengan Shaheizy Sam itu buat-buat tidak tahu dengan komen Julia.

Apa pendapat anda?

'Berdoa' sambil bermaksiat, maruah gadis kini semakin murah

Posted: 11 Feb 2016 07:01 PM PST

Rasa sedih ada, nak marah pun ada malah lagi banyak bila tengok cara budak-budak sekarang yang makin menipis rasa malu.

Jika sebelum ini ada video remaja baru nak akil baligh dah pandai luahkan sayang melangit pada kekasih, sejak akhir-akhir ini makin ramai pula menggunakan gambar untuk berkongsi perkara serupa.

Yang tak tahan tu, paparkan gambar mencium kekasih lepas itu siap minta didoakan semoga hubungan mereka kekal.

Apa kejadahnya campur adukkan doa dengan perkara maksiat dik? Mustahil asas agama pun tak tahu, kan.

Yang ini pula, gambar tengah 'comolot' baik punya pun nak dimuatnaik di Facebook. Apa agaknya yang ada dalam fikiran saat mereka menekan butang share ye?
Mungkin mereka rasa perbuatan ini sesuatu yang urban lagi hip untuk dipertontonkan agaknya.

Mungkinkah mereka lupa, kalau pun mereka tidak ada rasa malu tapi keluarga terutama ibu bapa pasti ada perasaan begitu jika melihat anak yang baru setahun jagung sudah 'advance' sampai begini rupa di belakang mereka.

Silap-silap yang sedap anak yang tak tahu malu ini tapi yang bakal dipersalahkan sah-sah ibu bapa padahal depan mereka si anak mungkin pijak semut pun tak mati.

Di bawah ini pula, tersilap menimbang perkara yang betul dan salah. Memanglah gambar yang dimuatnaik bukan gambar dengan bukan muhrim tapi sedar tak sedar, apa dilakukannya menghampiri dosa yang lebih besar.
Kononnya daripada dicium lelaki lebih baik berciuman dengan sesama jenis.
Kesimpulannya tak kisahlah bagaimana posisi mahu pun alasan gambar dimuatnaik, budak-budak zaman sekarang nampaknya makin nipis akhlak, iman dan malu.

Bayangkan yang anda tonton ini adik beradik atau anak sendiri, apa agaknya yang bakal budak-budak ini terima bila balik rumah nanti?

Sumber: Kami The Media


Apabila doa ibu itu mustajab...

Posted: 11 Feb 2016 06:28 PM PST

Hujung minggu lalu, saya memandu kereta ke masjid untuk menyampaikan kuliah Subuh. Sepanjang perjalanan, terdetik dalam fikiran, "Dah lama tak buat 'alignment' tayar kereta. Nak kena buat nanti."

Tanpa disangka, 10 minit kemudian saya terlanggar sebatang besi. Mungkin serpihan daripada kerja kontraktor yang membaiki jalan di situ. Tayar kereta kempis dan saya memberhentikan kereta di tepi jalan dalam keadaan hening pagi yang sunyi itu.

Kebetulan dalam kereta tiada peralatan mencukupi. Saya mati kutu sebentar. Saya menahan sebuah teksi yang kebetulan lalu. Namun, bila seluk poket, rupa-rupanya saya tertinggal beg duit. "Ah, sudah. Macam mana nak buat? Subuh dah nak masuk. Macam mana nak ke masjid?"

Mujur ada telefon bimbit. Saya memaklumkan kepada orang masjid situasi saya alami ketika itu. Akhirnya saya dijemput ke masjid dengan menaiki motosikal.

Selepas selesai kuliah Subuh, ada orang masjid membantu untuk menukar tayar kereta. Sambil tukar tayar, kami berbual dan saya bercerita mengenai rancangan untuk buat 'alignment' tayar ketika dalam perjalanan ke masjid tadi.

"Memang betul ustaz, apa yang kita fikir adalah doa. Apa yang kita fikir tu kadangkala terus sampai pada Allah," kata lelaki tadi. Saya tersenyum membenarkan kata-katanya.
Dia menyambung lagi, "Sama juga dengan ibu ayah kita, terutamanya ibu. Depan ibu, jangan tunjuk sangat kita susah walaupun sebenarnya kita memang tengah susah. Cuba tunjuk depan ibu yang kita senang. Sekali sekala belikan hadiah untuk ibu kita."

"Maksudnya macam mana encik?" tanya saya padanya untuk mendapatkan penjelasan. Kalau dah susah, macam mana nak senang? Bukankah hipokrit?

"Bagini ustaz. Ibu ini, apa yang dia kata adalah doa. Kalau dia nampak kita susah, mesti dia akan sebut, 'Buat apa awak belikan mak barang, awak pun susah. Banyak nak belanja itu ini.'

"Kadangkala ibu kita bersembang dengan kita mengenai adik-beradik yang lain,

'Kesian kat abang awak, dah umur 40 tahun pun belum beli rumah. Kesian nampak dia susah nak cari rezeki'."

Saya tersenyum seakan-akan mengerti apa yang cuba disampaikan.

Kemudian dia sambung lagi, "Bila ibu nampak kita susah, perkataan yang akan selalu meniti di bibirnya adalah 'susah'. Secara tak langsung 'susah' ini menjadi doa yang sampai ke 'atas'.

"Alhamdulillah ustaz, dalam adik-beradik saya, kiranya sayalah yang paling 'senang'. Bukan nak cakap besar ustaz, bila saya bersembang dengan ibu saya, selalu ibu sebut, 'Awak kan senang, tolong-tolonglah abang awak yang susah tu.'

"Dan saya nampak apa yang disebut ibu, itu yang berlaku. Kita mesti tanamkan dalam pemikiran ibu bapa kita mengenai kita, biarkan dia selalu nampak kita senang."

Ada kebenarannya apa yang disampaikan lelaki ini. Mahu ibu ayah nampak senang tidaklah sampai kita perlu meminjam untuk membeli barang yang mahal. Cukup kita belikan buah tangan, bawa mereka berjalan atau sekali sekala belikan apa yang mereka suka. Kita juga adalah ibu dan ayah atau bakal ibu dan ayah suatu masa nanti. Banyak pengajaran yang boleh kita ambil daripada kisah tadi, antaranya;

1. Doa ibu sangat mustajab - sama ada bermaksud baik atau tidak. Oleh itu, ibu perlu berhati-hati dan usah ikut perasaan.

2. Ibu harus sentiasa mendoakan kebaikan untuk anak-anak, lebih lagi pada waktu solat.

3. Ibu harus sentiasa menjaga mulut dan usah mudah tersinggung - maafkanlah dan nasihatkan serta sentiasa berdoa untuk anak.

4. Sebagai pengasuh, ibu perlu dilengkapi ilmu demi memupuk anak yang soleh.

Seorang alim besar, Syeikh Syaroni Ahmadi Al-Qudsy berkata: "Doa ibu adalah seperti jelmaan malaikat, bahkan ibu adalah seperti jelmaan malaikat yang nampak. Ertinya, hati-hatilah dengan doa ibumu kerana doanya begitu cepat dikabulkan oleh Allah SWT."

Sumber: Whatsapp Group

Wanita ini popular selepas angkat pelbagai objek guna farajnya

Posted: 11 Feb 2016 06:00 PM PST

SEORANG wanita yang mendakwa dirinya seorang pakar dalam perhubungan seks, Kim Anami turut menjadi terkenal di seluruh dunia apabila digelar sebagai Vaginal Kung Fu Master.

Gambar unik beliau kini menjadi viral gara-gara kebolehan alat kemaluan atau farajnya yang boleh mengangkat objek berat seperti kelapa, papan luncur, dumbbell dan sebagainya.

Menurut Kim, aktiviti kecergasan seperti itu boleh memantapkan lagi lurah vaginanya ketika melakukan hubungan seks selain memberi kepuasan seks yang maksimum buat dirinya.
Menggantungkan objek-objek tersebut dengan menggunakan batu jed kecil yang dimasukkan ke dalam lubang alat sulitnya, kemudian Kim akan mengikat objek yang ingin dipikul dengan tali.

Kim, 44, menyifatkan aktiviti kecergasannya yang diamalkannya itu sama seperti yoga namun ia lebih tertumpu bagi memantapkan alat sulit wanita serta menguatkan rahim.




Lebih Baik Bincang Hal Gaji Daripada Bahas Hal Syurga Neraka

Posted: 11 Feb 2016 05:40 PM PST

KUALA LUMPUR – Lebih baik berbahas tentang isu gaji minimum seperti yang diketengahkan Parti Sosialis Malaysia (PSM) daripada sibuk berbantah-bantah parti yang mana akan masuk syurga.

Pengerusi PSM Kelantan, Khairul Nizam Abd. Ghani berkata, isu yang diketengahkan PSM itu lebih penting kerana melindungi golongan pekerja yang dipinggirkan daripada keuntungan syarikat.

"Jurang gaji barisan bos terlalu besar berbanding pekerja peringkat bawah. Selain itu, gaji yang lebih dari ramai orang akan membuatkan belanja lebih dari ramai orang.

"Dalam kempen gaji minimum yang digerakkan PSM, ramai yang tidak faham, was-was dan ramai yang bantah.

Ia bagus untuk kita berbantah-bantah dalam isu ini berbanding parti siapa paling syurga dan ceramah mana paling ramai," katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Khairul Nizam turut mendakwa, langkah kerajaan melaksanakan gaji minimum di negara ini RM900 sebulan sebelum ini disebabkan oleh kempen yang digerakkan PSM.

Menurutnya, hasil kempen berterusan PSM, kerajaan telah menaikkan lagi kadar gaji minimum bergantung kepada kadar kos hidup lokaliti satu-satu tempat. – Mynewshub.cc

Hubungan sulit: Belum masa untuk saya dedahkan - Adel

Posted: 11 Feb 2016 05:01 PM PST

Kuala Lumpur: Penyanyi Adeline enggan mengulas gambar mesranya dengan lelaki berstatus suami orang yang tersebar di Internet hari ini.

"Beri saya masa untuk membuat penjelasan. Setakat ini, saya tak mahu mengulas apa-apa," kata penyanyi Adeline Joyce Masidah atau Adel, 23, berhubung kisah cintanya dengan lelaki berstatus suami orang.

Adel yang juga finalis program realiti Akademi Fantasia 2014 (AF2014) juga meminta maaf kerana tidak dapat memberi komen berkenaan perkara itu.

"Saya minta maaf. Biarlah perkara itu hanya diketahui oleh saya dan orang yang dikaitkan.

"Apabila tiba masa yang sesuai nanti saya akan bercakap mengenainya. Kita tengok sajalah apa yang akan berlaku seterusnya," katanya kepada Harian Metro, hari ini.

Penyanyi kelahiran Kota Kinabalu, Sabah itu dikaitkan dengan seorang kontraktor yang juga bapa kepada tiga anak, malah Adel turut didakwa menjadi punca kepada keretakan rumah tangga lelaki terbabit.

Sundal malam hidung mancung

Posted: 11 Feb 2016 04:22 PM PST

Kuala Lumpur: Seramai 34 wanita warga Uzbekistan ditahan di sebuah kelab malam di Jalan P Ramlee, di sini, awal pagi semalam, selepas dipercayai menjadi pelayan pelanggan (GRO).

Mereka ditahan dalam serbuan pada jam 2.40 pagi oleh Bahagian Kongsi Gelap, Maksiat dan Perjudian (D7) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur dan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi.

Serbuan diketuai Asisten Superintendan Nasir Ismail itu turut menahan seorang lelaki berperanan sebagai penjaga premis dan 24 lagi wanita Vietnam, Romania dan Indonesia.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Datuk Zainudin Ahmad berkata, semua wanita berkenaan dipercayai menjalankan kegiatan pelacuran di pusat hiburan terbabit.

Menurutnya, ketika serbuan dilakukan, beberapa wanita warga asing itu sedang bergerak dari meja ke meja sambil menegur pengunjung yang sedang berhibur.

"Hasil pemeriksaan ke atas wanita itu mendapati mereka dipercayai menawarkan khidmat seks kepada pelanggan.

"Wanita terbabit menawarkan khidmat seks antara RM200 hingga RM400 kepada pelanggan," katanya.

Zainudin berkata, GRO yang ditahan dibawa ke IPD Dang Wangi untuk proses dokumentasi dan tindakan lanjut.

"Kes disiasat mengikut Seksyen 372B Kanun Keseksaan dan Seksyen 6(1)(c) Akta Imigresen 1959/63," katanya.
ANTARA GRO yang ditahan di sebuah kelab malam di Jalan P Ramlee, awal pagi semalam.

Lokomotif Ekspres Rakyat 2 terbakar dekat Kamunting

Posted: 11 Feb 2016 04:16 PM PST

Semua penumpang dan petugas tren Ekspres Rakyat 2, yang lokomotifnya terbakar semasa dalam perjalanan dari Johor Bahru ke Butterworth, Pulau Pinang berada dalam keadaan selamat.

Lokomotif yang membawa sembilan gerabak itu terbakar di Kampung Kuala Tanjung, dekat Kamunting kira-kira 80 kilometer dari Ipoh.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Kamunting, Mohd Taufik Abd Sattar mengesahkan perkara itu berdasarkan pemeriksaan ke atas lebih 300 penumpang serta pegawai Keretapi Tanah Melayu Bhd (KTMB) di atas tren berkenaan.

Menurut Mohd Taufik pihaknya menerima panggilan mengenai kebakaran itu kira-kira pukul 8.43 malam sebelum sepasukan enam anggota bergegas ke lokasi kejadian yang turut dibantu oleh Balai Bomba dan Penyelamat Taiping.

"Semasa jentera tiba, kepala keretapi (lokomotif) itu telah 30 peratus terbakar dan kebakaran berjaya dikawal kurang daripada 30 minit, tapi semua penumpang selamat," katanya ketika dihubungi Bernama di sini malam ini.

Sementara itu, Pengurus Kanan Pemasaran KTMB Mohd Noordin Kimi ketika dihubungi berkata semasa kejadian terdapat lima petugas syarikat termasuk dua pemandu di dalam tren itu.

Beliau berkata kecekapan dan kepantasan petugas KTMB yang memisahkan segera gerabak dengan lokomotif yang terbakar sekali gus mengelak daripada berlakunya perkara tidak diingini.

"Sebaik mereka sedar ada kebakaran pada bahagian lokomotif, pemandu terus berhenti dan pisahkan dengan gerabak untuk mengelak api daripada terus merebak," katanya.

Menurut Mohd Noordin semua penumpang akan meneruskan perjalanan ke Butterworth menggunakan tren yang sama selepas lokomotif gantian tiba dari mana-mana stesen di utara.

Selasa lepas, sebuah lokomotif tren Ekspres Rakyat terbakar kira-kira satu kilometer dari stesen KTMB Sungai Gadut, dekat Seremban ekoran kerosakan enjin.

Dalam kejadian 2.35 petang itu, seramai 310 penumpang dan pemandu kereta api yang dalam perjalanan dari Johor Baharu ke Pulau Pinang, selamat.

- Bernama

RAPERA ..

sumber :-

RAPERA ..


Why some Muslims are easy prey to terrorists and extremists.

Posted: 11 Feb 2016 02:18 AM PST

RAPERA ..


Why some Muslims are easy prey to terrorists and extremists.

Posted: 11 Feb 2016 02:18 AM PST

Panglima Perang Cyber

sumber :-

Panglima Perang Cyber


Kenyataan Media KDN Kemasukan 1.5 Juta Pekerja Bangladesh @Zahid_Hamidi @NajibRazak @KDNPutrajaya

Posted: 11 Feb 2016 09:08 AM PST

Kisah Husin Bangla @SinarHarian Wajar Dijadikan Iktibar Ayah Rani Kulup

Posted: 11 Feb 2016 07:12 AM PST



Hari ini Ayah Rani Kulup yang terkenal dengan Kipidap muncul. Membuat laporan polis terhadap KDN kerana mahu membawa masuk pekerja asing seramai 1.5 juta ke Malaysia dalam masa tiga tahun.

Berita seperti berikut :

Abdul Rani Kulup Abdullah bakal 'beraksi' lagi. Kali ini beliau akan membuat laporan polis mengenai kementerian yang mentadbir pasukan keselamatan itu sendiri - Kementerian Dalam Negeri (KDN).

Laporan itu, kata Abdul Rani, berhubung langkah KDN mahu membawa masuk 1.5 juta warga Bangaldesh ke negara ini.

Abdul Rani yang juga terkenal dengan jolokan sebagai Raja Repot mendakwa kemasukan itu boleh mengancam keselamatan negara.

"Kalau dalam kelompok yang ramai, mereka akan sebarkan fahaman mereka, gempur rakyat negara kita ala samseng," katanya kepada pemberita di Kota Damansara hari ini.

Sebelum ini, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, sebanyak 1.5 juta pekerja dari Bangladesh akan dibawa ke Malaysia secara berperingkat-peringkat dalam tempoh tiga tahun bagi memenuhi permintaan majikan pelbagai sektor.

Perkembangan tersebut diikuti kelulusan kerajaan Bangladesh terhadap draf perjanjian persefahaman (MoU) berhubung penghantaran rakyatnya untuk bekerja di Malaysia.

Kata Abdul Rani laporan polis itu akan dibuat pada minggu depan.

"Dulu mereka jarang-jarang kita nampak di mana-mana ceruk, taman, termasuk hutan," katanya.

Abdul Rani juga mendakwa kemasukan warga asing itu mungkin "akan digunakan dalam pilihan raya umum akan datang".

"Warga asing ini pandai. Dia berkahwin dengan warga tempatan, gadis-gadis Melayu suka dengan Bangladesh.

"Mereka akan cuba berkahwin dengan orang Malaysia. Dapatlah hak warganegara," katanya yang juga Presiden Pertubuhan Martabat Jalinan Muhibbah (MJMM).

Abdul Rani yang lebih mesra dipanggil sebagai "Ayah" berkata kerajaan dilihat seperti memandang rendah terhadap kebolehan rakyat dalam melakukan kerja-kerja seperti apa yang dilakukan oleh warga asing.

"Kerajaan seperti memandang rendah kepada rakyat negara kita. Bukan rakyat kita tak boleh kerja. Tapi kerajaan kita tak encourage (galakkan) rakyat kita bekerja swasta. Bagi semua pada pekerja asing," katanya.



Selepas itu ada sahabat saya telah berkongsi sebuah kisah mengenai pekerja Bangladesh di sini


Panjang kisahnya dan anda boleh membacanya sendiri di link tersebut.

Pengalaman rakan Panglima sendiri pernah singgah surau Bangladesh menunaikan solat Jumaat ketika membaiki kereta di Balakong memberikan persepsi positif kepada saudara seagama dari Bangladesh ini.

Mereka taat beribadah dan tidak memandang ringan kewajipan dalam agama.

Memang benar mereka bukan semua baik namun kebanyakan mereka baik seperti juga Melayu bukan semua baik kerana manusia bukan semua mahu jadi baik.

Kehadiran mereka mencari rezeki mengisi ruang kosong pekerja berat, kotor dan bahaya di negara kita yang tidak diminati oleh rakyat Malaysia sudah tentu dapat merancakkan lagi pembangunan.

Apabila negara maju sudah tentu rakyat Malaysia juga akan mengecapi nikmatnya.

Soal keselamatan kita yakin polis dan imigresen akan memastikan lunas undang-undang diikuti sepenuhnya bukan membiarkan jenayah berleluasa atau mengancam keamanan negara.

Jangan terkejut semasa menunaikan haji musim lalu panglima bertemu Tauke kedai pakaian batu permata tongkat ubat herba dll di Mekah dimiliki Bangladesh yang juga mempunyai saudara berniaga di Malaysia.

Sikap mereka rajin berniaga membuatkan mereka berjaya samada di Mekah atau Malaysia.

Mereka juga bagus melayan pelanggan dan memberi harga istimewa kepada tetamu Allah tanpa mengejar keuntungan berlipat kali ganda.

Pegangan agama mereka juga kuat dan kita boleh ketahui melalui percakapan mereka dan praktikal yang dilakukan.

Malaysia bertuah jika pekerja asing Bangladesh datang ke Malaysia kerana agama yang sama memudahkan urusan dan muamalat sesama kita.

Jangan kerana nila setitik maka semua pekerja Bangladesh dijadikan mangsa sedangkan mereka juga manusia dan sama Islam seperti kita.

Kepada Ayah Rani, ayah boleh buat laporan namun adakah ayah dapat bantu kerajaan mendapatkan pekerja untuk industri yang memerlukan pekerja yang ramai dan buat kerja yang berat dan memenatkan ???

Jika ada kita juga setuju dibatalkan MOU agar pekerja tempatan didahulukan. 

Jika tidak elok Ayah Rani membantu memberi maklumat kepada KDN jika ada jenayah dilakukan pekerja ini kerana info seperti ini diperlukan oleh KDN untuk membasmi jenayah di kalangan pekerja asing.

Menghalang pekerja asing Bangladesh datang bukan satu pilihan yang wajar untuk masa depan negara kita.


Sent from my iPhone

Mufti Perlis Arah Pecat Imam Tak Ikut Fahaman Wahabi - @Youtube

Posted: 11 Feb 2016 12:09 AM PST

Take a look at this video on YouTube:

http://youtu.be/M1aNrPRql-c


Sent from my iPhone

Panglima Perang Cyber


Kenyataan Media KDN Kemasukan 1.5 Juta Pekerja Bangladesh @Zahid_Hamidi @NajibRazak @KDNPutrajaya

Posted: 11 Feb 2016 09:08 AM PST

Kisah Husin Bangla @SinarHarian Wajar Dijadikan Iktibar Ayah Rani Kulup

Posted: 11 Feb 2016 07:12 AM PST



Hari ini Ayah Rani Kulup yang terkenal dengan Kipidap muncul. Membuat laporan polis terhadap KDN kerana mahu membawa masuk pekerja asing seramai 1.5 juta ke Malaysia dalam masa tiga tahun.

Berita seperti berikut :

Abdul Rani Kulup Abdullah bakal 'beraksi' lagi. Kali ini beliau akan membuat laporan polis mengenai kementerian yang mentadbir pasukan keselamatan itu sendiri - Kementerian Dalam Negeri (KDN).

Laporan itu, kata Abdul Rani, berhubung langkah KDN mahu membawa masuk 1.5 juta warga Bangaldesh ke negara ini.

Abdul Rani yang juga terkenal dengan jolokan sebagai Raja Repot mendakwa kemasukan itu boleh mengancam keselamatan negara.

"Kalau dalam kelompok yang ramai, mereka akan sebarkan fahaman mereka, gempur rakyat negara kita ala samseng," katanya kepada pemberita di Kota Damansara hari ini.

Sebelum ini, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, sebanyak 1.5 juta pekerja dari Bangladesh akan dibawa ke Malaysia secara berperingkat-peringkat dalam tempoh tiga tahun bagi memenuhi permintaan majikan pelbagai sektor.

Perkembangan tersebut diikuti kelulusan kerajaan Bangladesh terhadap draf perjanjian persefahaman (MoU) berhubung penghantaran rakyatnya untuk bekerja di Malaysia.

Kata Abdul Rani laporan polis itu akan dibuat pada minggu depan.

"Dulu mereka jarang-jarang kita nampak di mana-mana ceruk, taman, termasuk hutan," katanya.

Abdul Rani juga mendakwa kemasukan warga asing itu mungkin "akan digunakan dalam pilihan raya umum akan datang".

"Warga asing ini pandai. Dia berkahwin dengan warga tempatan, gadis-gadis Melayu suka dengan Bangladesh.

"Mereka akan cuba berkahwin dengan orang Malaysia. Dapatlah hak warganegara," katanya yang juga Presiden Pertubuhan Martabat Jalinan Muhibbah (MJMM).

Abdul Rani yang lebih mesra dipanggil sebagai "Ayah" berkata kerajaan dilihat seperti memandang rendah terhadap kebolehan rakyat dalam melakukan kerja-kerja seperti apa yang dilakukan oleh warga asing.

"Kerajaan seperti memandang rendah kepada rakyat negara kita. Bukan rakyat kita tak boleh kerja. Tapi kerajaan kita tak encourage (galakkan) rakyat kita bekerja swasta. Bagi semua pada pekerja asing," katanya.



Selepas itu ada sahabat saya telah berkongsi sebuah kisah mengenai pekerja Bangladesh di sini


Panjang kisahnya dan anda boleh membacanya sendiri di link tersebut.

Pengalaman rakan Panglima sendiri pernah singgah surau Bangladesh menunaikan solat Jumaat ketika membaiki kereta di Balakong memberikan persepsi positif kepada saudara seagama dari Bangladesh ini.

Mereka taat beribadah dan tidak memandang ringan kewajipan dalam agama.

Memang benar mereka bukan semua baik namun kebanyakan mereka baik seperti juga Melayu bukan semua baik kerana manusia bukan semua mahu jadi baik.

Kehadiran mereka mencari rezeki mengisi ruang kosong pekerja berat, kotor dan bahaya di negara kita yang tidak diminati oleh rakyat Malaysia sudah tentu dapat merancakkan lagi pembangunan.

Apabila negara maju sudah tentu rakyat Malaysia juga akan mengecapi nikmatnya.

Soal keselamatan kita yakin polis dan imigresen akan memastikan lunas undang-undang diikuti sepenuhnya bukan membiarkan jenayah berleluasa atau mengancam keamanan negara.

Jangan terkejut semasa menunaikan haji musim lalu panglima bertemu Tauke kedai pakaian batu permata tongkat ubat herba dll di Mekah dimiliki Bangladesh yang juga mempunyai saudara berniaga di Malaysia.

Sikap mereka rajin berniaga membuatkan mereka berjaya samada di Mekah atau Malaysia.

Mereka juga bagus melayan pelanggan dan memberi harga istimewa kepada tetamu Allah tanpa mengejar keuntungan berlipat kali ganda.

Pegangan agama mereka juga kuat dan kita boleh ketahui melalui percakapan mereka dan praktikal yang dilakukan.

Malaysia bertuah jika pekerja asing Bangladesh datang ke Malaysia kerana agama yang sama memudahkan urusan dan muamalat sesama kita.

Jangan kerana nila setitik maka semua pekerja Bangladesh dijadikan mangsa sedangkan mereka juga manusia dan sama Islam seperti kita.

Kepada Ayah Rani, ayah boleh buat laporan namun adakah ayah dapat bantu kerajaan mendapatkan pekerja untuk industri yang memerlukan pekerja yang ramai dan buat kerja yang berat dan memenatkan ???

Jika ada kita juga setuju dibatalkan MOU agar pekerja tempatan didahulukan. 

Jika tidak elok Ayah Rani membantu memberi maklumat kepada KDN jika ada jenayah dilakukan pekerja ini kerana info seperti ini diperlukan oleh KDN untuk membasmi jenayah di kalangan pekerja asing.

Menghalang pekerja asing Bangladesh datang bukan satu pilihan yang wajar untuk masa depan negara kita.


Sent from my iPhone

Mufti Perlis Arah Pecat Imam Tak Ikut Fahaman Wahabi - @Youtube

Posted: 11 Feb 2016 12:09 AM PST

Take a look at this video on YouTube:

http://youtu.be/M1aNrPRql-c


Sent from my iPhone

ANGIN PERUBAHAN

sumber :-

ANGIN PERUBAHAN


Mat Sabu Baling Mikrofon Sebab Bankrup?

Posted: 11 Feb 2016 07:21 PM PST

Kerana Hadir Mesyuarat : Haron Din Dicaci, Dimaki Di Malaysiakini

Posted: 11 Feb 2016 03:00 PM PST


Baca komen di bawah ini yang dibuat oleh penama Kgreen Ray. Amat ganas sekali kata kata kesat yang dilemparkan terhadap Haron Din, Mursyidul Am PAS di ruangan komen Malaysiakini. 

Seolah sengaja dibiarkan dan dibenarkan untuk memaki Haron Din di situ. Kenapa Malaysiakini tidak padam sahaja atau block komen tersebut?

Hanya kerana Haron Din hadir bermesyuarat untuk berbincang tentang agenda Islam bersama kepimpinan Putrajaya, maka komen itu pun hadir. 

Mengapa sampai begitu takut Malaysiakini bila ada perbincangan sebegitu sesama orang Islam. Sampai perlu memaki hamun untuk membalas dendam?

 

Ini Sebabnya Mat Sabu Baling Mikrofon, PAN Bakal Berkubur?

Posted: 11 Feb 2016 08:30 AM PST



Ada yang berkata itu hanyalah satu gimik, ada pula yang kata Mat Sabu terlalu kecewa sebab tiada sambutan pada malam memperingati Anwar selama setahun. 

Ada pula pandangan yang menyatakan Mat Sabu sebenarnya begitu frust bila mendapat tahu ramai dari kalangan ahli PAN bakal menyertai semula PAS. 

Ketidakhadiran wakil PAS dan DAP dalam majlis di Sungai Buloh itu lebih merunsingkan Mat Sabu kerana sekiranya benar ramai ahli ahli PAN melompat kembali kepada PAS, maka Mat Sabu akan berada berseorangan di tengah tengah. 

Hanya DAP tempat Mat Sabu bergantung harap. DAP pula tidak hadir dalam majlis tersebut pada malam itu. 

Jadi apa piilhan yang Mat Sabu ada? Baling mikrofon adalah jalan penyelesaian.


Tak Serik Serik Nga Kor Ming Ini Tabur Fitnah

Posted: 11 Feb 2016 05:30 AM PST


Cuba Nga Kor Ming pergi tanya Lim Guan Eng, bila dia hendak mansuhkan Tol Sungai Nyior? Di bawah ini adalah janji janji manis Guan Eng yang dilafazkan pada 14 Januari 2012, untuk mansuhkan tol PLUS jika berkuasa di Putrajaya.


Boleh percaya janji Guan Eng?

Sesudah menjadi Ketua Menteri di Pulau Pinang hampir dua penggal, mana janji Guan Eng untuk hapuskan tol 50 sen di Sungai Nyior? 

Guan Eng pernah berdemo membawa sepanduk "Sungai Nyior Tol, BN Hisap Darah" pada 20 Februari 2007. Kini hampir sepuluh tahun, apa sudah berlaku? 

Mungkin sebab itulah Guan Eng sendiri tidak berani bertanding dalam pemilihan jawatankuasa DAP di Penang. Mungkin ada janji janji lain yang tidak tertunai kepada ahli ahli DAP sendiri di Penang.


Sampai Begitu Terdesak Sekali DAP Minta Derma Untuk Kuasai Sarawak

Posted: 10 Feb 2016 11:33 PM PST

Angka Ini Boleh Bertambah Jika Tony Pua Turut Sama

Posted: 10 Feb 2016 10:55 PM PST


ANGIN PERUBAHAN


Mat Sabu Baling Mikrofon Sebab Bankrup?

Posted: 11 Feb 2016 07:21 PM PST

Kerana Hadir Mesyuarat : Haron Din Dicaci, Dimaki Di Malaysiakini

Posted: 11 Feb 2016 03:00 PM PST


Baca komen di bawah ini yang dibuat oleh penama Kgreen Ray. Amat ganas sekali kata kata kesat yang dilemparkan terhadap Haron Din, Mursyidul Am PAS di ruangan komen Malaysiakini. 

Seolah sengaja dibiarkan dan dibenarkan untuk memaki Haron Din di situ. Kenapa Malaysiakini tidak padam sahaja atau block komen tersebut?

Hanya kerana Haron Din hadir bermesyuarat untuk berbincang tentang agenda Islam bersama kepimpinan Putrajaya, maka komen itu pun hadir. 

Mengapa sampai begitu takut Malaysiakini bila ada perbincangan sebegitu sesama orang Islam. Sampai perlu memaki hamun untuk membalas dendam?

 

Ini Sebabnya Mat Sabu Baling Mikrofon, PAN Bakal Berkubur?

Posted: 11 Feb 2016 08:30 AM PST



Ada yang berkata itu hanyalah satu gimik, ada pula yang kata Mat Sabu terlalu kecewa sebab tiada sambutan pada malam memperingati Anwar selama setahun. 

Ada pula pandangan yang menyatakan Mat Sabu sebenarnya begitu frust bila mendapat tahu ramai dari kalangan ahli PAN bakal menyertai semula PAS. 

Ketidakhadiran wakil PAS dan DAP dalam majlis di Sungai Buloh itu lebih merunsingkan Mat Sabu kerana sekiranya benar ramai ahli ahli PAN melompat kembali kepada PAS, maka Mat Sabu akan berada berseorangan di tengah tengah. 

Hanya DAP tempat Mat Sabu bergantung harap. DAP pula tidak hadir dalam majlis tersebut pada malam itu. 

Jadi apa piilhan yang Mat Sabu ada? Baling mikrofon adalah jalan penyelesaian.


Tak Serik Serik Nga Kor Ming Ini Tabur Fitnah

Posted: 11 Feb 2016 05:30 AM PST


Cuba Nga Kor Ming pergi tanya Lim Guan Eng, bila dia hendak mansuhkan Tol Sungai Nyior? Di bawah ini adalah janji janji manis Guan Eng yang dilafazkan pada 14 Januari 2012, untuk mansuhkan tol PLUS jika berkuasa di Putrajaya.


Boleh percaya janji Guan Eng?

Sesudah menjadi Ketua Menteri di Pulau Pinang hampir dua penggal, mana janji Guan Eng untuk hapuskan tol 50 sen di Sungai Nyior? 

Guan Eng pernah berdemo membawa sepanduk "Sungai Nyior Tol, BN Hisap Darah" pada 20 Februari 2007. Kini hampir sepuluh tahun, apa sudah berlaku? 

Mungkin sebab itulah Guan Eng sendiri tidak berani bertanding dalam pemilihan jawatankuasa DAP di Penang. Mungkin ada janji janji lain yang tidak tertunai kepada ahli ahli DAP sendiri di Penang.


Sampai Begitu Terdesak Sekali DAP Minta Derma Untuk Kuasai Sarawak

Posted: 10 Feb 2016 11:33 PM PST

Angka Ini Boleh Bertambah Jika Tony Pua Turut Sama

Posted: 10 Feb 2016 10:55 PM PST


BERANI MEMBUAT PILIHAN...

sumber :-

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Tabung Haji jawab fitnah Rafizi

Posted: 11 Feb 2016 02:21 PM PST

KUALA LUMPUR – Tabung Haji (TH) menjelaskan bonus bagi 2015 seperti yang diumumkan agensi itu dibayar berdasarkan daripada keuntungan tahun semasa, bukan menggunakan rizab seperti didakwa pembangkang.

Bahagian Hal Ehwal Awam dan Komunikasi Korporat Kumpulan TH berkata, keuntungan terkumpul TH masih kekal positif walaupun selepas pembayaran bonus 2015 dilakukan baru-baru ini.

"Keuntungan terkumpul TH kini adalah RM609 juta berbanding RM293 juta pada akhir 2014. Usaha ini adalah langkah awal dan selaras saranan Bank Negara Malaysia untuk TH menyemak kembali polisi rizab sedia ada.

"Ingin ditekankan di sini sekali lagi bahawa Bonus 2015 adalah dibayar berdasarkan daripada keuntungan tahun semasa dan tidak sesekali menggunakan rizab," kata kenyataan itu semalam.

TH turut menjelaskan penyata kewangan agensi itu disediakan mengikut piawaian pelaporan kewangan yang diterbitkan oleh Lembaga Piawaian Perakaunan Malaysia (MASB) dan menurut prinsip syariah.

Malah, Ketua Audit Negara pada 3 Februari 2016 mengesahkan Jabatan Audit Negara telah menyemak polisi perakaunan yang digunapakai oleh TH adalah konsisten dan mematuhi konsep berhemat (prudence).

Oleh yang demikian, kata TH, tiada sebarang isu berkaitan dengan 'creative accounting' yang digunapakai oleh TH seperti yang digembar-gemburkan oleh setengah pihak.
Click Here

"Mengenai isu rizab negatif, untuk makluman TH ada dua kategori rizab iaitu Rizab Boleh Agih dan Rizab Tidak Boleh Agih. Rizab Boleh Agih adalah terdiri daripada keuntungan terkumpul dan juga keuntungan tahun semasa.

"Manakala, Rizab Tidak Boleh Agih TH adalah daripada Rizab Nilai Saksama (AFS reserve) yang berubah mengikut pasaran saham semasa," jelas TH.

TH turut memaklumkan telah mengkredit sebanyak RM3.2 bilion bayaran bonus kepada 8.85 juta kepada pendeposit sejak 8 Februari 2016.

"Pendeposit boleh mengemas kini buku akaun TH masing-masing di semua kaunter TH seluruh negara atau menyemak bayaran bonus melalui ATM rakan-rakan strategiknya," kata TH.

Kenyataan TH itu sekali gus menepis pelbagai tohamahan dibuat oleh pakar propaganda yang juga Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat, Rafizi Ramli mengenai agensi itu sebelum ini.

Rafizi sebelum ini membuat pelbagai tuduhan palsu berhubung kedudukan kewangan TH bagi menghasut orang ramai supaya mengeluarkan wang simpanan mereka sekali gus boleh menyebabkan TH lumpuh. – Mynewshub.cc

Foto aksi 'panas' remaja muslim di Teluk Batik tersebar akibat degil

Posted: 11 Feb 2016 05:01 AM PST


Teluk Batik, Perak sememangnya menjadi destinasi pelancongan yang menarik di tanah air, khusus di negeri Perak. Namun begitu, lokasi ini juga menjadi tumpuan pasangan muda mudi untuk berpeleseran.

Sekeping foto memperlihatkan aksi tidak senonoh sepasang remaja telah tersebar di laman sosial Facebook. Menurut individu yang memuat naik foto berkenaan, beliau amat kesal dengan tindakan pasangan berkenaan.

Walaupun sudah dinasihati, tetapi seolah-olah mencurah air di daun keladi. Pasangan ini terus asyik beromen seakan-akan tiada siapa yang memerhati mereka.

Individu berkenaan juga mengaku dengan sengaja tidak mengaburkan wajah pasangan ini sebagai pengajaran untuk mereka agar tidak melakukan perangai sedemikian di masa hadapan.

Wanita dapat kebenaran suami tawar habuan seks untuk Presiden jika...

Posted: 10 Feb 2016 10:15 PM PST


DALAM sebuah berita, seorang pengacara televisyen Jerman dan aktivis nuklear, Charlotte Roche telah mendapat kebenaran suaminya untuk menawarkan habuan buat presiden negaranya jika sanggup memansuhkan undang-undang melanjutkan jangka hayat 17 reaktor nuklear.

Hasrat tersebut telah disiarkan dalam majalah Der Spiegel dan kemudiannya dikutip secara meluas oleh pelbagai pengendali laman sosial, telah memberikan populariti berlebihan kerana sanggup menawarkan hadiah melakukan hubungan seks. Pengacara yang berumur 32 tahun itu pernah menerima hadiah kewartawanan tertinggi Jerman.
Charlotte Roche
Charlotte memberitahu, "Saya menawarkan untuk tidur bersamanya jika dia (Christian Wulff) tidak menandatangani undang-undang itu."

Pada tahun 1988 beliau mula terkenal di Jerman apabila muncul buat pertama kalinya di televisyen. Beberapa minggu lalu, beliau menjadi penganjur tunjuk perasaan bagi menentang pemindahan 123 tan sisa buangan radioaktif dengan menggunakan keretapi di utara Jerman.
Add caption

Sebelum itu, seorang ahli politik wanita Republik Czech, Ivona Fiserova bercadang untuk berbogel bagi mendapatkan sokongan pengundi.

Dia yang berang dengan sikap beberapa ahli politik yang mengkritik pakaiannya (berwarna merah jambu, ketat dan singkat) semasa menghadiri satu majlis memberikan reaksi "Saya juga sanggup untuk melakukan beberapa rakaman gambar bogel untuk majalah Playboy. Kenapa tidak? Wang yang diperoleh itu (daripada berbogel) boleh diderma untuk tujuan kebajikan."
Tania Derveaux

Tindakan Ivana itu bukanlah kali pertama. Pada tahun 2007, semasa pilihan raya Belgium, Tania Derveaux menggunakan poster dirinya berbogel dengan slogan "40,000 peluang pekerjaan."

Seks juga telah digunakan sebagai strategi mengintip maklumat. Pengusiran Anna Chapman oleh Amerika Syarikat pada bulan Julai lalu memberikan gambaran bahawa demi mencapai sesuatu tujuan rahsia, gadis cantik berumur 28 tahun itu digunakan.

Bagi tidak menampakkan penglibatan secara langsung, Anna Chapman menggunakan nama itu walhal nama sebenarnya ialah Anna Kushchenko dan berjaya mendapat kerakyatan Britain.
Ivona Fiserova

Anna dikatakan mempunyai "tarikan maut" menetap di London selama empat tahun. Antara tahun 2004 hingga 2005 bekerja di Bank Barclays dan pernah berkahwin dengan Alex Chapman, seorang pakar psikologi. Pada tahun 2006, pindah ke Amerika Syarikat.

Menggunakan kelebihan seks sebagai daya tarikan atau ancaman bukanlah sesuatu yang dilihat pelik pada masa sekarang. Atas nikmat kebebasan dan peluang yang ada, wanita moden tidak lagi menganggap seks itu sebagai sesuatu yang taboo dan rahsia.

Demi kerana wang, manusia sanggup melakukan apa sahaja termasuk menggadaikan maruah diri. Seharusnya hubungan seks berlaku dalam suasana yang harmoni dan beradat, sudah dijadikan bahan ancaman dengan barang dagangan yang amat menguntungkan di seluruh dunia.


SUMBER

Perbuatan 'terlampau' ibu mengandung sebelum lahirkan anak

Posted: 10 Feb 2016 10:01 PM PST

Ampang: Walaupun sarat mengandung, seorang ibu muda sempat mengambil dadah untuk melepaskan gian ketika menunggu hari bersalin sebelum ditahan dalam satu operasi Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK), Jumaat lalu.

Wanita berusia 19 tahun itu adalah antara empat wanita termasuk seorang remaja berusia 14 tahun daripada 39 individu yang ditahan dalam operasi bersepadu yang dijalankan di sekitar daerah Ampang bersama Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Jabatan Relawan Malaysia (RELA).

Dia yang ditahan bersama seorang rakan selepas didapati positif dadah jenis syabu mengaku terlebih sehari daripada tarikh sepatutnya dia melahirkan anak.

Wanita terbabit yang hanya mahu dikenali sebagai Siti mengaku mengambil dadah kerana terpengaruh dengan rakan, selain mahu melepaskan perasaan bimbang ketika melahirkan anak nanti.

Menurutnya, walaupun mengetahui kemungkinan implikasi buruk yang bakal ditanggung khususnya terhadap anak dikandung, dia gagal mengawal diri daripada mengambil bahan larangan itu.

- HM

Hanya RM10 Tubuhnya Dapat Dinikmati Ramai Lelaki

Posted: 10 Feb 2016 09:36 PM PST

KOTA KINABALU : Hanya RM10. Itu bayaran dikenakan seorang remaja perempuan berusia 17 tahun yang masih bersekolah kepada rakan sekelas yang mahu mengadakan hubungan seks dengannya.

Remaja berkenaan juga tidak kisah melakukan perbuatan terkutuk itu pada siang hari di hotel murah pilihannya dan lebih memeranjatkan sudah melakukannya sejak berusia 15 tahun lagi.

Dalam pertemuan dengan wartawan Harian Metro, pelajar itu yang hanya mahu dikenali sebagai Lina berkata, dia mula membabitkan diri dengan kegiatan tidak bermoral itu selepas dipengaruhi beberapa rakan wanita lebih tua yang dikenalinya ketika melepak di kompleks beli-belah di bandar raya ini.

"Ketika itu, saya memerlukan wang untuk membeli pakaian berjenama selain mendapatkan peralatan sekolah lebih lengkap, sedangkan keluarga tidak mampu menyediakannya termasuk buku latihan disebabkan faktor kemiskinan," katanya.

Lina berkata, selepas menceritakan masalah kewangan dihadapinya, seorang rakan mempengaruhi supaya melakukan pekerjaan itu kerana boleh memperoleh wang dengan mudah.
"Pada mulanya, saya pelik dengan pekerjaan ditawarkan kerana dibawa ke sebuah bilik hotel dengan alasan untuk 'ditemu duga' sebelum didatangi seorang lelaki berusia sekitar 30-an.

"Sebelum berbual, saya melihat lelaki berkenaan menyediakan segelas air sebelum memasukkan sejenis pil lalu mengarahkan saya meminumnya dengan alasan untuk menghilangkan perasaan takut dan gemuruh," katanya.

Katanya, selepas beberapa minit meneguk air berkenaan, dia berasa ghairah sebelum lelaki berkenaan mengarahkannya berbaring.

"Saya hanya tersedar beberapa jam selepas itu dalam keadaan tidak berpakaian. Pada masa itu, saya hanya mampu menangis, namun ditenangkan rakan itu sambil menunjukkan sejumlah wang untuk saya," katanya.

Lina berkata, selepas kejadian itu, dia semakin ketagih untuk melakukan hubungan seks dan mula menawarkan diri kepada rakan lelaki yang dikenali saja.

"Selepas kejadian itu, saya sering mengulangi perbuatan sama terutama selepas waktu sekolah hingga mampu hidup senang.

"Bagaimanapun, disebabkan terlalu kerap melakukan hubungan seks dengan pelbagai lelaki, saya mengalami jangkitan kuman pada kemaluan," katanya.

Menurutnya, keadaan itu menyebabkan dia berhenti daripada kegiatan itu dan akhirnya menyesal dengan apa dilakukannya.

"Mungkin itu balasan atas perbuatan saya kerana mahu mencari wang dengan mudah. Mujur saya tidak mengandung, jika tidak pasti nasib lebih buruk," katanya.

- HMetro

Aksi Spiderman jual nasi lemak tarik perhatian pelanggan

Posted: 10 Feb 2016 09:12 PM PST

KOTA BHARU 10 Feb. – Seorang pemuda yang tampil menjual nasi lemak dengan memakai pakaian Spiderman menjadi fenomena di bandar ini sejak Jumaat lalu.

Malah kelainan yang dilakukan itu menarik perhatian orang ramai bukan sahaja untuk datang membeli nasi lemak semurah RM2 malah ada yang sanggup 'memburu' adiwira tersebut semata-mata untuk selfie kerana lokasinya berubah pada setiap hari.

Zawawi Ghazali, 29, berkata, pada setiap pagi, dia akan memberi­tahu lokasi jualan nasi lemaknya dalam laman sosial Facebooknya bagi memudahkan orang ramai untuk mendapatkan nasi lemaknya.

Katanya, sambutan yang dite­rima amat mengalakkan dengan secara purata dia mampu menjual 200 bungkus nasi lemak dalam tempoh dua jam pada setiap hari.
"Saya terkejut dengan perhatian yang diberikan, kelmarin hanya ada 200 pengikut tetapi hari ini sudah lebih 2,500 pengikut.

"Ada yang datang memang nak beli nasi lemak, ada juga yang datang nak selfie, semua saya layan sebaik mungkin. Jangan risau untuk selfie sebab tidak ada bayaran dikenakan," katanya di sini hari ini.

Zawawi berkata, idea untuk memakai kostum Spiderman untuk menjual nasi lemak yang dimasak oleh ibunya itu telah difikirkan sejak dua tahun lalu.

"Nasi lemak emak saya ini sedap, tetapi saya memikirkan bagaimana untuk menjualnya dan orang ramai mampu menerimanya dalam kea­daan sambutan luar biasa.

"Jadi idea luar biasa ini lahir dan Alhamdulillah sambutan yang diterima sejak Jumaat lalu juga memang amat luar biasa. Saya gabungkan minat saya terhadap adiwira ini dengan berniaga," katanya.

Bapa kepada dua orang anak yang berusia dua dan empat tahun itu berkata, dia membeli kostum tersebut dari China dengan harga RM500.

"Dua orang anak saya juga amat meminatinya, kalau di rumah mereka selalu suruh saya pakai," ujarnya berseloroh.


“Staf MAB Biadap Terhadap Penumpang” – Leng Yein

Posted: 10 Feb 2016 07:42 PM PST


AKIBAT tidak menunjukkan sikap professional dalam pekerjaan, seorang staf Malaysia Airlines Berhad (MAB) telah mencetuskan kontroversi di alam maya apabila dia dikatakan telah memarahi secara kasar seorang penumpang kapal terbang di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

Menerusi perkongsian daripada seorang pengguna Facebook, Leng Yein meluahkan kekecewaannya berkenaan sikap buruk pekerja terbabit di dalam kejadian yang berlaku di hadapannya sewaktu berada di KLIA baru-baru ini.
"Setibanya saya di Malaysia, lelaki ini mempamerkan perangai terburuk sebagai seorang warga Malaysia. Seorang penumpang berbangsa India di hadapan saya menuju ke pintu keluar setelah turun dari pesawat.
"Lelaki (pekerja MAB) bernama Abdullah (******045029) menahan individu tersebut dengan muka masam (seolah beliau menghadapi hari paing buruk)," katanya menerusi dalam posting beliau.
dj2
Dia yang juga merupakan seorang DJ seksi sangat terkenal di tanah air menjelaskan rasa terkejutnya apabila pramugara tersebut dengan nada 'kurang ajar' bertanya "MANA TIKET AWAK?" kepada lelaki India tersebut.
Mengulas lebih lanjut, Leng, 30; menjelaskan lelaki India itu tidak menghiraukan sikap kurang ajar pekerja MAB tersebut dan apabila tiba gilirannya, Leng tidak melepaskan peluang untuk membalas 'budi' kepada pekerja berkenaan.
"Saya berada di belakang dia (lelaki India) dan menunjukkan beliau (pekerja) tiket saya dan dia kata 'Kurang Ajar!'… Betul-betul di hadapan muka saya," tegas Leng.
Apabila Leng menyoal "Kenapa pekerja perkhidmatan sangat kurang ajar?" pekerja tersebut menjawab: "Awak tak suka, awak buat aduan lah."
DJ seksi itu kemudiannya membuat aduan terhadap pekerja berkenaan dan memuat naik ke laman Facebook sebagai bukti.
dj
"Saya mahu menguji tahap efisien syarikat kapal terbang yang saya sokong selama bertahun-tahun. Lihat sama ada mereka mahu dengar apa yang penumpang katakan (saya sangat berharap) dan menghentikan sikap pekerja berlagak seperti bos dan salah laku dan mencabar penumpang membuat aduan," ujarnya.
Bagi mereka yang pernah menghadapi insiden sama seperti Leng, tindakan MAB terhadap pekerja seumpama ini sangat dinanti-nantikan. – MYNEWSHUB.CC

(Foto) Lelaki maki JPJ dalam video mati ditembak lima das

Posted: 10 Feb 2016 06:08 PM PST


Georgetown: Seorang peniaga nasi kandar dan pengusaha kedai cuci kereta maut ditembak lima das oleh dua lelaki tidak dikenali di Jalan Datuk Keramat di sini, pagi tadi.

Dalam kejadian 3.30 pagi itu mangsa, Syed Amin Zainul Abidin, 46, yang memandu kereta seorang diri dipercayai singgah di kedai menjual motosikal dan berhenti di tepi jalan sebelum diekori dua lelaki yang menunggang motosikal.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Datuk Zakaria Ahmad berkata, berdasarkan siasatan seorang daripada suspek dikatakan turun dari motosikal lalu melepaskan tujuh das tembakan ke arah kereta mangsa dan mengenai cermin kereta bahagian hadapan pemandu.

Beliau berkata, siasatan mendapati lima das tembakan mengenai tubuh badan mangsa termasuk kepala manakala satu das tembakan tersasar.

Katanya, suspek dikatakan cuba melepaskan satu das tembakan ke arah dua anggota Rela yang bertugas menjaga kedai motor sempena cuti sambutan Tahun Baru Cina tetapi tidak mengenai mangsa.

Perbualan Whatsapp bekas peserta AF 2014 dengan suami orang tersebar

Posted: 10 Feb 2016 05:00 PM PST


Menerusi satu kiriman e-mail yang di terima Beautiful Nara, ada pihak yang mendakwa bekas pelajar AF 2014, Adel yang berasal daripada Sabah sedang bercinta dengan suami orang.

Menurut sumber tersebut, teman lelaki Adel merupakan seorang kontraktor yang berkahwin dengan wanita daripada Johor dan mempunyai tiga orang anak.

Adel juga dikatakan punca lelaki itu bercerai dengan isterinya dan mereka sering kali dilihat keluar masuk hotel di sekitar Kota Kinabalu.

Sumber tersebut juga ada menyertakan perbualan antara Adel dan teman lelakinya seperti dibawah:-

Hurm, sejauh mana kesahihan berita ini tidak dapat kami pastikan. Namun, kami harap Adel bukanlah perosak rumah tangga seperti yang didakwa kerana ia sesuatu perkara yang tidak bermoral.

Apa-apapun kita tunggu penjelasan daripada mulut Adel sendiri.

Berpantang dalam bilik darjah

Posted: 10 Feb 2016 04:35 PM PST

Mohd Salman (berdiri, tiga dari kiri) bersama ahli Briged Sukarelawan Media Prima-NSTP menyampaikan sumbangan kepada Maszira bersama bayinya, Putri Az-Zafira Zuraidi, semalam.
Alor Gajah: "Berpantang di rumah lebih selesa berbanding di pusat pemindahan, namun apakan daya, tiga lagi anak turut memerlukan penjagaan," kata mangsa banjir, Maszira Othman, 26, yang baru lapan hari melahirkan anak keempat dan terpaksa berpantang di Pusat Pemindahan Banjir Sekolah Kebangsaan (SK) Belimbing Dalam, di sini, semalam.

Maszira berkata, dia melahirkan anak perempuannya pada 2 Februari lalu di Hospital Alor Gajah iaitu sehari sebelum banjir melanda.

Katanya, pada 8 Februari lalu, dia diberi kebenaran keluar hospital sebelum menetap di pusat pemindahan banjir berkenaan.

"Saya reda berpantang dalam keadaan serba kekurangan asalkan tiga lagi anak berusia setahun hingga tiga tahun selamat.

"Pihak Hospital Alor Gajah ada menawarkan tinggal di hospital lebih lama, namun saya bimbang keselamatan mereka menyebabkan saya sanggup berpindah ke sini.

"Memang banyak kekurangan berpantang di sini, malah untuk ke tandas, saya terpaksa berjalan jauh berikutan tiada bekalan air di bangunan yang saya duduki, namun saya gagahkan diri," katanya pada kunjungan Briged Sukarelawan Media Prima Berhad diwakili Ketua Biro Harian Metro Melaka Mohd Salman Hamat.

Maszira berkata, ini kali kedua dia tinggal di pusat pemindahan itu. Kali pertama ialah pada Disember lalu ketika dia sarat mengandung.

Menurutnya, sepanjang berada di pusat pemindahan itu, ibunya, Abidah Maurob, 59, membantu menguruskannya serta anak-anak.

"Saya berharap dapat pulang ke rumah di Kampung Belimbing Dalam dalam masa terdekat. Banjir separas dada yang melanda kampung kami pada 6 Februari lalu menyebabkan rumah kotor, selain banyak barangan rosak.

"Suami, Zuraidi Mohd, 32, mengemas rumah dan apabila semuanya selesai, kami semua mahu pulang dan meneruskan kehidupan seperti biasa," katanya.

Terdahulu, Briged Sukarelawan Media Prima Berhad menyampaikan sumbangan kepada 14 keluarga mangsa banjir di pusat pemindahan banjir berkenaan.

Setiap keluarga menerima kit keperluan dan sumbangan susulan akan diberi kepada mangsa banjir di kawasan sama.

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Tabung Haji jawab fitnah Rafizi

Posted: 11 Feb 2016 02:21 PM PST

KUALA LUMPUR – Tabung Haji (TH) menjelaskan bonus bagi 2015 seperti yang diumumkan agensi itu dibayar berdasarkan daripada keuntungan tahun semasa, bukan menggunakan rizab seperti didakwa pembangkang.

Bahagian Hal Ehwal Awam dan Komunikasi Korporat Kumpulan TH berkata, keuntungan terkumpul TH masih kekal positif walaupun selepas pembayaran bonus 2015 dilakukan baru-baru ini.

"Keuntungan terkumpul TH kini adalah RM609 juta berbanding RM293 juta pada akhir 2014. Usaha ini adalah langkah awal dan selaras saranan Bank Negara Malaysia untuk TH menyemak kembali polisi rizab sedia ada.

"Ingin ditekankan di sini sekali lagi bahawa Bonus 2015 adalah dibayar berdasarkan daripada keuntungan tahun semasa dan tidak sesekali menggunakan rizab," kata kenyataan itu semalam.

TH turut menjelaskan penyata kewangan agensi itu disediakan mengikut piawaian pelaporan kewangan yang diterbitkan oleh Lembaga Piawaian Perakaunan Malaysia (MASB) dan menurut prinsip syariah.

Malah, Ketua Audit Negara pada 3 Februari 2016 mengesahkan Jabatan Audit Negara telah menyemak polisi perakaunan yang digunapakai oleh TH adalah konsisten dan mematuhi konsep berhemat (prudence).

Oleh yang demikian, kata TH, tiada sebarang isu berkaitan dengan 'creative accounting' yang digunapakai oleh TH seperti yang digembar-gemburkan oleh setengah pihak.
Click Here

"Mengenai isu rizab negatif, untuk makluman TH ada dua kategori rizab iaitu Rizab Boleh Agih dan Rizab Tidak Boleh Agih. Rizab Boleh Agih adalah terdiri daripada keuntungan terkumpul dan juga keuntungan tahun semasa.

"Manakala, Rizab Tidak Boleh Agih TH adalah daripada Rizab Nilai Saksama (AFS reserve) yang berubah mengikut pasaran saham semasa," jelas TH.

TH turut memaklumkan telah mengkredit sebanyak RM3.2 bilion bayaran bonus kepada 8.85 juta kepada pendeposit sejak 8 Februari 2016.

"Pendeposit boleh mengemas kini buku akaun TH masing-masing di semua kaunter TH seluruh negara atau menyemak bayaran bonus melalui ATM rakan-rakan strategiknya," kata TH.

Kenyataan TH itu sekali gus menepis pelbagai tohamahan dibuat oleh pakar propaganda yang juga Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat, Rafizi Ramli mengenai agensi itu sebelum ini.

Rafizi sebelum ini membuat pelbagai tuduhan palsu berhubung kedudukan kewangan TH bagi menghasut orang ramai supaya mengeluarkan wang simpanan mereka sekali gus boleh menyebabkan TH lumpuh. – Mynewshub.cc

Foto aksi 'panas' remaja muslim di Teluk Batik tersebar akibat degil

Posted: 11 Feb 2016 05:01 AM PST


Teluk Batik, Perak sememangnya menjadi destinasi pelancongan yang menarik di tanah air, khusus di negeri Perak. Namun begitu, lokasi ini juga menjadi tumpuan pasangan muda mudi untuk berpeleseran.

Sekeping foto memperlihatkan aksi tidak senonoh sepasang remaja telah tersebar di laman sosial Facebook. Menurut individu yang memuat naik foto berkenaan, beliau amat kesal dengan tindakan pasangan berkenaan.

Walaupun sudah dinasihati, tetapi seolah-olah mencurah air di daun keladi. Pasangan ini terus asyik beromen seakan-akan tiada siapa yang memerhati mereka.

Individu berkenaan juga mengaku dengan sengaja tidak mengaburkan wajah pasangan ini sebagai pengajaran untuk mereka agar tidak melakukan perangai sedemikian di masa hadapan.

Wanita dapat kebenaran suami tawar habuan seks untuk Presiden jika...

Posted: 10 Feb 2016 10:15 PM PST


DALAM sebuah berita, seorang pengacara televisyen Jerman dan aktivis nuklear, Charlotte Roche telah mendapat kebenaran suaminya untuk menawarkan habuan buat presiden negaranya jika sanggup memansuhkan undang-undang melanjutkan jangka hayat 17 reaktor nuklear.

Hasrat tersebut telah disiarkan dalam majalah Der Spiegel dan kemudiannya dikutip secara meluas oleh pelbagai pengendali laman sosial, telah memberikan populariti berlebihan kerana sanggup menawarkan hadiah melakukan hubungan seks. Pengacara yang berumur 32 tahun itu pernah menerima hadiah kewartawanan tertinggi Jerman.
Charlotte Roche
Charlotte memberitahu, "Saya menawarkan untuk tidur bersamanya jika dia (Christian Wulff) tidak menandatangani undang-undang itu."

Pada tahun 1988 beliau mula terkenal di Jerman apabila muncul buat pertama kalinya di televisyen. Beberapa minggu lalu, beliau menjadi penganjur tunjuk perasaan bagi menentang pemindahan 123 tan sisa buangan radioaktif dengan menggunakan keretapi di utara Jerman.
Add caption

Sebelum itu, seorang ahli politik wanita Republik Czech, Ivona Fiserova bercadang untuk berbogel bagi mendapatkan sokongan pengundi.

Dia yang berang dengan sikap beberapa ahli politik yang mengkritik pakaiannya (berwarna merah jambu, ketat dan singkat) semasa menghadiri satu majlis memberikan reaksi "Saya juga sanggup untuk melakukan beberapa rakaman gambar bogel untuk majalah Playboy. Kenapa tidak? Wang yang diperoleh itu (daripada berbogel) boleh diderma untuk tujuan kebajikan."
Tania Derveaux

Tindakan Ivana itu bukanlah kali pertama. Pada tahun 2007, semasa pilihan raya Belgium, Tania Derveaux menggunakan poster dirinya berbogel dengan slogan "40,000 peluang pekerjaan."

Seks juga telah digunakan sebagai strategi mengintip maklumat. Pengusiran Anna Chapman oleh Amerika Syarikat pada bulan Julai lalu memberikan gambaran bahawa demi mencapai sesuatu tujuan rahsia, gadis cantik berumur 28 tahun itu digunakan.

Bagi tidak menampakkan penglibatan secara langsung, Anna Chapman menggunakan nama itu walhal nama sebenarnya ialah Anna Kushchenko dan berjaya mendapat kerakyatan Britain.
Ivona Fiserova

Anna dikatakan mempunyai "tarikan maut" menetap di London selama empat tahun. Antara tahun 2004 hingga 2005 bekerja di Bank Barclays dan pernah berkahwin dengan Alex Chapman, seorang pakar psikologi. Pada tahun 2006, pindah ke Amerika Syarikat.

Menggunakan kelebihan seks sebagai daya tarikan atau ancaman bukanlah sesuatu yang dilihat pelik pada masa sekarang. Atas nikmat kebebasan dan peluang yang ada, wanita moden tidak lagi menganggap seks itu sebagai sesuatu yang taboo dan rahsia.

Demi kerana wang, manusia sanggup melakukan apa sahaja termasuk menggadaikan maruah diri. Seharusnya hubungan seks berlaku dalam suasana yang harmoni dan beradat, sudah dijadikan bahan ancaman dengan barang dagangan yang amat menguntungkan di seluruh dunia.


SUMBER

Perbuatan 'terlampau' ibu mengandung sebelum lahirkan anak

Posted: 10 Feb 2016 10:01 PM PST

Ampang: Walaupun sarat mengandung, seorang ibu muda sempat mengambil dadah untuk melepaskan gian ketika menunggu hari bersalin sebelum ditahan dalam satu operasi Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK), Jumaat lalu.

Wanita berusia 19 tahun itu adalah antara empat wanita termasuk seorang remaja berusia 14 tahun daripada 39 individu yang ditahan dalam operasi bersepadu yang dijalankan di sekitar daerah Ampang bersama Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Jabatan Relawan Malaysia (RELA).

Dia yang ditahan bersama seorang rakan selepas didapati positif dadah jenis syabu mengaku terlebih sehari daripada tarikh sepatutnya dia melahirkan anak.

Wanita terbabit yang hanya mahu dikenali sebagai Siti mengaku mengambil dadah kerana terpengaruh dengan rakan, selain mahu melepaskan perasaan bimbang ketika melahirkan anak nanti.

Menurutnya, walaupun mengetahui kemungkinan implikasi buruk yang bakal ditanggung khususnya terhadap anak dikandung, dia gagal mengawal diri daripada mengambil bahan larangan itu.

- HM

Hanya RM10 Tubuhnya Dapat Dinikmati Ramai Lelaki

Posted: 10 Feb 2016 09:36 PM PST

KOTA KINABALU : Hanya RM10. Itu bayaran dikenakan seorang remaja perempuan berusia 17 tahun yang masih bersekolah kepada rakan sekelas yang mahu mengadakan hubungan seks dengannya.

Remaja berkenaan juga tidak kisah melakukan perbuatan terkutuk itu pada siang hari di hotel murah pilihannya dan lebih memeranjatkan sudah melakukannya sejak berusia 15 tahun lagi.

Dalam pertemuan dengan wartawan Harian Metro, pelajar itu yang hanya mahu dikenali sebagai Lina berkata, dia mula membabitkan diri dengan kegiatan tidak bermoral itu selepas dipengaruhi beberapa rakan wanita lebih tua yang dikenalinya ketika melepak di kompleks beli-belah di bandar raya ini.

"Ketika itu, saya memerlukan wang untuk membeli pakaian berjenama selain mendapatkan peralatan sekolah lebih lengkap, sedangkan keluarga tidak mampu menyediakannya termasuk buku latihan disebabkan faktor kemiskinan," katanya.

Lina berkata, selepas menceritakan masalah kewangan dihadapinya, seorang rakan mempengaruhi supaya melakukan pekerjaan itu kerana boleh memperoleh wang dengan mudah.
"Pada mulanya, saya pelik dengan pekerjaan ditawarkan kerana dibawa ke sebuah bilik hotel dengan alasan untuk 'ditemu duga' sebelum didatangi seorang lelaki berusia sekitar 30-an.

"Sebelum berbual, saya melihat lelaki berkenaan menyediakan segelas air sebelum memasukkan sejenis pil lalu mengarahkan saya meminumnya dengan alasan untuk menghilangkan perasaan takut dan gemuruh," katanya.

Katanya, selepas beberapa minit meneguk air berkenaan, dia berasa ghairah sebelum lelaki berkenaan mengarahkannya berbaring.

"Saya hanya tersedar beberapa jam selepas itu dalam keadaan tidak berpakaian. Pada masa itu, saya hanya mampu menangis, namun ditenangkan rakan itu sambil menunjukkan sejumlah wang untuk saya," katanya.

Lina berkata, selepas kejadian itu, dia semakin ketagih untuk melakukan hubungan seks dan mula menawarkan diri kepada rakan lelaki yang dikenali saja.

"Selepas kejadian itu, saya sering mengulangi perbuatan sama terutama selepas waktu sekolah hingga mampu hidup senang.

"Bagaimanapun, disebabkan terlalu kerap melakukan hubungan seks dengan pelbagai lelaki, saya mengalami jangkitan kuman pada kemaluan," katanya.

Menurutnya, keadaan itu menyebabkan dia berhenti daripada kegiatan itu dan akhirnya menyesal dengan apa dilakukannya.

"Mungkin itu balasan atas perbuatan saya kerana mahu mencari wang dengan mudah. Mujur saya tidak mengandung, jika tidak pasti nasib lebih buruk," katanya.

- HMetro

Aksi Spiderman jual nasi lemak tarik perhatian pelanggan

Posted: 10 Feb 2016 09:12 PM PST

KOTA BHARU 10 Feb. – Seorang pemuda yang tampil menjual nasi lemak dengan memakai pakaian Spiderman menjadi fenomena di bandar ini sejak Jumaat lalu.

Malah kelainan yang dilakukan itu menarik perhatian orang ramai bukan sahaja untuk datang membeli nasi lemak semurah RM2 malah ada yang sanggup 'memburu' adiwira tersebut semata-mata untuk selfie kerana lokasinya berubah pada setiap hari.

Zawawi Ghazali, 29, berkata, pada setiap pagi, dia akan memberi­tahu lokasi jualan nasi lemaknya dalam laman sosial Facebooknya bagi memudahkan orang ramai untuk mendapatkan nasi lemaknya.

Katanya, sambutan yang dite­rima amat mengalakkan dengan secara purata dia mampu menjual 200 bungkus nasi lemak dalam tempoh dua jam pada setiap hari.
"Saya terkejut dengan perhatian yang diberikan, kelmarin hanya ada 200 pengikut tetapi hari ini sudah lebih 2,500 pengikut.

"Ada yang datang memang nak beli nasi lemak, ada juga yang datang nak selfie, semua saya layan sebaik mungkin. Jangan risau untuk selfie sebab tidak ada bayaran dikenakan," katanya di sini hari ini.

Zawawi berkata, idea untuk memakai kostum Spiderman untuk menjual nasi lemak yang dimasak oleh ibunya itu telah difikirkan sejak dua tahun lalu.

"Nasi lemak emak saya ini sedap, tetapi saya memikirkan bagaimana untuk menjualnya dan orang ramai mampu menerimanya dalam kea­daan sambutan luar biasa.

"Jadi idea luar biasa ini lahir dan Alhamdulillah sambutan yang diterima sejak Jumaat lalu juga memang amat luar biasa. Saya gabungkan minat saya terhadap adiwira ini dengan berniaga," katanya.

Bapa kepada dua orang anak yang berusia dua dan empat tahun itu berkata, dia membeli kostum tersebut dari China dengan harga RM500.

"Dua orang anak saya juga amat meminatinya, kalau di rumah mereka selalu suruh saya pakai," ujarnya berseloroh.


“Staf MAB Biadap Terhadap Penumpang” – Leng Yein

Posted: 10 Feb 2016 07:42 PM PST


AKIBAT tidak menunjukkan sikap professional dalam pekerjaan, seorang staf Malaysia Airlines Berhad (MAB) telah mencetuskan kontroversi di alam maya apabila dia dikatakan telah memarahi secara kasar seorang penumpang kapal terbang di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

Menerusi perkongsian daripada seorang pengguna Facebook, Leng Yein meluahkan kekecewaannya berkenaan sikap buruk pekerja terbabit di dalam kejadian yang berlaku di hadapannya sewaktu berada di KLIA baru-baru ini.
"Setibanya saya di Malaysia, lelaki ini mempamerkan perangai terburuk sebagai seorang warga Malaysia. Seorang penumpang berbangsa India di hadapan saya menuju ke pintu keluar setelah turun dari pesawat.
"Lelaki (pekerja MAB) bernama Abdullah (******045029) menahan individu tersebut dengan muka masam (seolah beliau menghadapi hari paing buruk)," katanya menerusi dalam posting beliau.
dj2
Dia yang juga merupakan seorang DJ seksi sangat terkenal di tanah air menjelaskan rasa terkejutnya apabila pramugara tersebut dengan nada 'kurang ajar' bertanya "MANA TIKET AWAK?" kepada lelaki India tersebut.
Mengulas lebih lanjut, Leng, 30; menjelaskan lelaki India itu tidak menghiraukan sikap kurang ajar pekerja MAB tersebut dan apabila tiba gilirannya, Leng tidak melepaskan peluang untuk membalas 'budi' kepada pekerja berkenaan.
"Saya berada di belakang dia (lelaki India) dan menunjukkan beliau (pekerja) tiket saya dan dia kata 'Kurang Ajar!'… Betul-betul di hadapan muka saya," tegas Leng.
Apabila Leng menyoal "Kenapa pekerja perkhidmatan sangat kurang ajar?" pekerja tersebut menjawab: "Awak tak suka, awak buat aduan lah."
DJ seksi itu kemudiannya membuat aduan terhadap pekerja berkenaan dan memuat naik ke laman Facebook sebagai bukti.
dj
"Saya mahu menguji tahap efisien syarikat kapal terbang yang saya sokong selama bertahun-tahun. Lihat sama ada mereka mahu dengar apa yang penumpang katakan (saya sangat berharap) dan menghentikan sikap pekerja berlagak seperti bos dan salah laku dan mencabar penumpang membuat aduan," ujarnya.
Bagi mereka yang pernah menghadapi insiden sama seperti Leng, tindakan MAB terhadap pekerja seumpama ini sangat dinanti-nantikan. – MYNEWSHUB.CC

(Foto) Lelaki maki JPJ dalam video mati ditembak lima das

Posted: 10 Feb 2016 06:08 PM PST


Georgetown: Seorang peniaga nasi kandar dan pengusaha kedai cuci kereta maut ditembak lima das oleh dua lelaki tidak dikenali di Jalan Datuk Keramat di sini, pagi tadi.

Dalam kejadian 3.30 pagi itu mangsa, Syed Amin Zainul Abidin, 46, yang memandu kereta seorang diri dipercayai singgah di kedai menjual motosikal dan berhenti di tepi jalan sebelum diekori dua lelaki yang menunggang motosikal.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Datuk Zakaria Ahmad berkata, berdasarkan siasatan seorang daripada suspek dikatakan turun dari motosikal lalu melepaskan tujuh das tembakan ke arah kereta mangsa dan mengenai cermin kereta bahagian hadapan pemandu.

Beliau berkata, siasatan mendapati lima das tembakan mengenai tubuh badan mangsa termasuk kepala manakala satu das tembakan tersasar.

Katanya, suspek dikatakan cuba melepaskan satu das tembakan ke arah dua anggota Rela yang bertugas menjaga kedai motor sempena cuti sambutan Tahun Baru Cina tetapi tidak mengenai mangsa.

Perbualan Whatsapp bekas peserta AF 2014 dengan suami orang tersebar

Posted: 10 Feb 2016 05:00 PM PST


Menerusi satu kiriman e-mail yang di terima Beautiful Nara, ada pihak yang mendakwa bekas pelajar AF 2014, Adel yang berasal daripada Sabah sedang bercinta dengan suami orang.

Menurut sumber tersebut, teman lelaki Adel merupakan seorang kontraktor yang berkahwin dengan wanita daripada Johor dan mempunyai tiga orang anak.

Adel juga dikatakan punca lelaki itu bercerai dengan isterinya dan mereka sering kali dilihat keluar masuk hotel di sekitar Kota Kinabalu.

Sumber tersebut juga ada menyertakan perbualan antara Adel dan teman lelakinya seperti dibawah:-

Hurm, sejauh mana kesahihan berita ini tidak dapat kami pastikan. Namun, kami harap Adel bukanlah perosak rumah tangga seperti yang didakwa kerana ia sesuatu perkara yang tidak bermoral.

Apa-apapun kita tunggu penjelasan daripada mulut Adel sendiri.

Berpantang dalam bilik darjah

Posted: 10 Feb 2016 04:35 PM PST

Mohd Salman (berdiri, tiga dari kiri) bersama ahli Briged Sukarelawan Media Prima-NSTP menyampaikan sumbangan kepada Maszira bersama bayinya, Putri Az-Zafira Zuraidi, semalam.
Alor Gajah: "Berpantang di rumah lebih selesa berbanding di pusat pemindahan, namun apakan daya, tiga lagi anak turut memerlukan penjagaan," kata mangsa banjir, Maszira Othman, 26, yang baru lapan hari melahirkan anak keempat dan terpaksa berpantang di Pusat Pemindahan Banjir Sekolah Kebangsaan (SK) Belimbing Dalam, di sini, semalam.

Maszira berkata, dia melahirkan anak perempuannya pada 2 Februari lalu di Hospital Alor Gajah iaitu sehari sebelum banjir melanda.

Katanya, pada 8 Februari lalu, dia diberi kebenaran keluar hospital sebelum menetap di pusat pemindahan banjir berkenaan.

"Saya reda berpantang dalam keadaan serba kekurangan asalkan tiga lagi anak berusia setahun hingga tiga tahun selamat.

"Pihak Hospital Alor Gajah ada menawarkan tinggal di hospital lebih lama, namun saya bimbang keselamatan mereka menyebabkan saya sanggup berpindah ke sini.

"Memang banyak kekurangan berpantang di sini, malah untuk ke tandas, saya terpaksa berjalan jauh berikutan tiada bekalan air di bangunan yang saya duduki, namun saya gagahkan diri," katanya pada kunjungan Briged Sukarelawan Media Prima Berhad diwakili Ketua Biro Harian Metro Melaka Mohd Salman Hamat.

Maszira berkata, ini kali kedua dia tinggal di pusat pemindahan itu. Kali pertama ialah pada Disember lalu ketika dia sarat mengandung.

Menurutnya, sepanjang berada di pusat pemindahan itu, ibunya, Abidah Maurob, 59, membantu menguruskannya serta anak-anak.

"Saya berharap dapat pulang ke rumah di Kampung Belimbing Dalam dalam masa terdekat. Banjir separas dada yang melanda kampung kami pada 6 Februari lalu menyebabkan rumah kotor, selain banyak barangan rosak.

"Suami, Zuraidi Mohd, 32, mengemas rumah dan apabila semuanya selesai, kami semua mahu pulang dan meneruskan kehidupan seperti biasa," katanya.

Terdahulu, Briged Sukarelawan Media Prima Berhad menyampaikan sumbangan kepada 14 keluarga mangsa banjir di pusat pemindahan banjir berkenaan.

Setiap keluarga menerima kit keperluan dan sumbangan susulan akan diberi kepada mangsa banjir di kawasan sama.