twitter
    Blog-blog Politik Pro Barisan Nasional

Pengikut

Nuffnang

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

sumber :-

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


(Video) Gosok kemaluan dalam 7 Eleven

Posted: 29 Aug 2016 01:50 AM PDT

KUCHING – Seorang lelaki tidak siuman bertindak melakukan perbuatan keji dengan menunjukkan 'burungnya' ke arah dua kakitangan wanita dalam kejadian di sebuah kedai serbaneka 24 jam di sini, Sabtu lalu.

Menerusi video yang dimuat naik di laman Facebook I Love Sarawak, kejadian yang dirakam kamera litar tertutup (CCTV) itu dilaporkan berlaku di premis 7-Eleven di Sekama, kira-kira pukul 4.14 petang.

Melalui rakaman, lelaki tersebut dilihat masuk ke kedai sambil 'membuka' kemaluannya dan terus mengosok-gosok di hadapan dua kakitangan kedai tersebut.
Terkejut dan takut dengan tindakan pelik lelaki itu, mereka menjauhkan diri daripada lelaki terbabit yang kemudian keluar dari kedai.

Difahamkan, lelaki tidak siuaman itu sering melakukan perbuatan tidak senonoh di tempat awam dan di beberapa premis sekitar Kuching.

Orang ramai terutamanya golongan wanita dinasihatkan untuk berhati-hati dan diminta pihak polis mengambil langkah segera bagi mengelak daripada kejadian yang lebih buruk berlaku. – MYNEWSHUB.CC

Kelantan Anjur Acara Bina Badan ‘Mr. Awang Selamat’ Patuh Syariah

Posted: 29 Aug 2016 01:46 AM PDT

DENGAN kebanyakkan pertandingan bina badan membabitkan golongan lelaki lebih kepada mendedahkan aurat dan bahagian-bahagian badan tertentu yang tidak dibenarkan mengikut Islam, namun lain pula bagi negeri Kelantan apabila mengambil pendekatan berbeza dengan menganjurkan acara sukan itu yang berkonsepkan patuh syariah.

Menariknya mengenai pertandingan itu yang diberi gelaran, 'Pertandingan Badan Cantik Mr Awang Selamat' yang dianjurkan pada 27 Ogos lalu adalah, peserta yang menyertai pertandingan berkenaan dilihat memakai seluar melepasi paras lutut dan mengenakan pemakaian kain tambahan pada pinggang.

Menerusi status yang dimuat naik ustaz Mohd Asri Mat Daud di laman Facebooknya pada Sabtu, acara berkonsepkan patuh syariah itu adalah julung kali diadakan di negeri Kelantan dan telah mewajibkan peserta mematuhi syarat untuk menutup aurat.

"Mr. Awang Selamat adalah jolokan kepada suatu nama baru dalam dunia sukan bina badan patuh syariah, ianya hanya di Kelantan.

"Cara berpakaian mestilah menutup aurat dengan seluar di bawah lutut dan pusat yang tertutup dengan kain ala pakaian pendekar Awang Selamat yang perkasa suatu ketika dahulu," katanya dalam entri tersebut.

Katanya, acara tersebut telah mendapat sokongan kerajaan negeri Kelantan, selain turut dipuji Setiausaha Persekutuan Bina Badan Malaysia (MBBF), Lt. Komander (B) Kamaruzaman Kadir, selaku ketua juri bagi pertandingan tersebut.

"Beliau menyatakan bahawa gaya dan produk bina badan ini akan menjadi produk peringkat kebangsaan dan seterusnya boleh diketengahkan ke peringkat antarabangsa.

"Mr. Awang Selamat turut disokong oleh pihak Kerajaan Negeri sebagai satu produk pelancongan sempena Tahun Melawat Kelantan 2016," katanya.
Foto: Facebook Mohd Asri Mat DaudFoto: Facebook Mohd Asri Mat Daud

Pada pertandingan itu, gelaran Mr. Awang Selamat telah dimenangi Zulkifli Ghani dari Pasir Mas yang juga merupakan ahli Minda Evolusi Rempit Anak Kelantan (MERAK).

Segelintir pengguna Facebook memuji usaha kerajaan negeri Kelantan, di bawah pentadbiran parti PAS yang memberi sokongan dan membenarkan acara berkonsepkan patuh syariah itu diadakan di negeri berkenaan.

"Tahniah kerajaan Negeri Kelantan kerana tolong fikir Kejohanan Bina Badan yang patuh syariah," tulis pengguna Facebook, Merak Newfort Tuff.

"Tahniah kerajaan Islam PAS Kelantan telah berjaya anjurkan sebuah model sukan bina badan yang patuh syariah. Sukan bina badan tidak salah, yang salah dedah aurat. Alterntif sebegini (konsep patuh syariah) selalunya ditakuti dan dicemburi mereka yang memusuhi Islam," tambah Glock Mamat.

Bagaimanapun, ada juga dalam kalangan pengguna Facebook mempersoalkan konsep pertandingan tersebut yang mendakwa peserta masih gagal menutup sepenuhnya aurat mereka, selain mempersoalkan kehadiran golongan wanita pada acara tersebut.

Perdebatan mengenai aurat lelaki dan hukum menyertai acara bina badan telah dijelaskan oleh Penceramah terkenal, Ustaz Azhar Idrus.

Memetik kenyataan beliau dalam rakaman Youtube, Azhar berkata hukum menyertai acara tersebut adalah haram sekiranya ia kerap disertai, namun jika berkonsepkan Islam, ia dibenarkan.

"Jika dibuat mengikut cara Islam, ia dibolehkan. Acara bina badan lelaki, dimana golongan perempuan tidak boleh menyaksikan acara tersebut, (dan peserta) lelaki memakai seluar (menutup bahagian) lutut sampai ke pusat, atas boleh dibuka (didedahkan," katanya dalam rakaman tersebut.

Seluar dalam isteri, Suhaimi Saat amuk respon peminat

Posted: 29 Aug 2016 01:42 AM PDT


Kelmarin, bekas penyanyi nasyid Suhaimi Saad ada berkongsikan gambar seluar dalam yang dijual di sebuah pusat membeli-belah.

Dalam gambar itu, dia ada menasihat orang ramai akan keperluan memberikan seluar dalam untuk isteri.
Rupa-rupanya tak ramai netizen yang bersetuju dengan perbuatannya itu yang seperti sengaja mahu mencari publisiti murahan.
Ramai yang meluahkan rasa marah dan jijik dengan tindakan itu.
ina-naim-q

Susulan itu, Suhaimi yang merupakan suami kepada Ina Naim (bekas tunang Mawi) ada memuat naik satu status membidas kembali komen-komen tersebut menerusi laman sosial Facebook miliknya.

Apa yang tidak elok, dia meluahkan tuduhan kononnya orang yang mengkritiknya itu adalah di kalangan mereka yang suka menonton cerita lucah (video biru) dan sebagainya.
Berat tuduhan itu sebenarnya.

Berikut jawapan balas penuh emosi oleh Suhaimi berhubung status beli seluar dalam untuk bini;

"Tak payah nak poyo sangatlah!!
"Selama ni, yang ko duk tengok Superman, Batman dengan renang berirama tu ko tak rasa malu pulak dengan Allah? Tu belum lagi cerita video-video biru yang korang duk tengok hari-hari tu.
"Beb, orang agama ke, orang tak agama ke, sama je. Dosa tetap dosa. Tak payah la nak acah-acah suci dalam FB ni, tapi kat belakang, ko la yang paling 'jilaker'.
"Saya bercakap pasal tanggungjawab yang selalu diabaikan oleh sesetengah suami terhadap isteri. Bukan cerita pasal saiz atau warna spender (ngoks!).
"Pergi sekolah , tapi tak faham konteks. Baik buat homeschooling je!
"Lantak hang lah nak viral ke, nak virus ke.. Bye!" tulis Suhaimi.
Suka Cari Publisiti Murahan, Netizen 'Basuh' Suhaimi Saad
Di bawah merupakan sebahagian respons yang diberikan netizen berhubung status-status yang pernah dikongsikan Suhaimi di Internet sehingga ia menjadi perhatian ramai. – MYNEWSHUB.CC
Suka Cari Publisiti Murahan, Netizen 'Basuh' Suhaimi Saad
Suka Cari Publisiti Murahan, Netizen 'Basuh' Suhaimi Saad
Suka Cari Publisiti Murahan, Netizen 'Basuh' Suhaimi Saad
Suka Cari Publisiti Murahan, Netizen 'Basuh' Suhaimi Saad



Selangor Mansuhkan Diskaun Beli Rumah Untuk Bumiputera

Posted: 29 Aug 2016 01:40 AM PDT

BUMIPUTERA yang ingin membeli rumah pangsapuri di Selangor, tidak akan lagi menikmati diskaun susulan perlaksanaan garis panduan baharu yang dilaksanakan kerajaan negeri mulai 1 September ini.

Dalam garis panduan itu, potongan harga sebanyak 10% buat Bumiputera bagi pembelian pangsapuri perkhidmatan, SOHO (rumah pejabat) dan SOVO (pejabat maya di rumah) akan dimansuh.

Bagaimanapun kuota 30% peruntukan rumah untuk Bumiputera masih dikekalkan seperti biasa.

"Kerajaan Selangor akan umumkan butiran terperinci semasa melaksanakan garis panduan ini pada 1 September depan," kata Exco DAP Selangor, Datuk Teng Chang Khim yang dipetik portal FMT.

Menurut Teng, di bawah garis panduan baru, harga jualan pangsapuri perkhidmatan ditetapkan antara RM250,000 hingga RM270,000 seunit serta RM230,000 seunit bagi Soho dan Sovo.

Manakala kelayakan gaji pemohon pula dilapor dinaikkan daripada RM8,000 kepada RM15,000 untuk satu isu rumah.

Bagaimanapun, keutamaan akan diberikan kepada golongan berpendapatan bawah RM10,000.

Teng berkata garis panduan baru ini akan memberi manfaat kepada semua pihak, termasuk kerajaan negeri, pemaju dan pembeli yang disifatkannya sebagai situasi 'win-win'.

"Kami percaya semua pihak akan berpuas hati dengannya, termasuk kerajaan negeri, pembeli dan pemaju perumahan," katanya.

Sehingga berita ini disiarkan, PAS selaku rakan kongsi dalam kerajaan Selangor masih belum mengeluarkan apa-apa kenyataan mengenai langkah terbaru Exco DAP ini.

Apa pendapat anda? Entah apa lagi yang tinggal untuk penduduk bumiputera di negeri yang ditadbir pembangkang ini. – MYNEWSHUB.CC

Ustazah cekup toyol

Posted: 29 Aug 2016 01:34 AM PDT

Lahad Datu: Seorang remaja lelaki berusia 13 tahun yang cuba memecah masuk sebuah rumah dengan menyelinap melalui tingkap dapur sebaliknya dicekup seorang ustazah.

Dalam kejadian jam 3 pagi semalam, penjenayah cilik itu ditahan di kediaman mangsa di Kampung Mesej Nala Tungku di sini.

Pemilik rumah yang juga guru agama, Ustazah Rahimah Indanan, 32, berkata, dia dan suami menyedari kelibat penjenayah yang berada di dalam bilik tidur mereka sambil memegang pengecas telefon bimbit.

Menurutnya, dia dan suami, Ishak Jaddi, 32, yang sedang tidur ketika itu mendapati suspek berlegar-legar di dalam biliknya dipercayai mencari barangan berharga.

"Akibatnya saya menjerit dan suami yang sedang tidur nyenyak di sebelah saya turut terjaga. Kami lantas menangkap remaja itu dan membawanya ke ruang tamu rumah.

"Kami sempat menyoal siasat remaja itu. Namun lelaki itu memberi jawapan pelik mendakwa dia juga hairan bagaimanapun berada di dalam rumahnya," katanya ketika dihubungi, semalam.

Menurutnya, terdapat sebuah basikal di luar rumah dan disyaki milik suspek.

"Ini adalah kali keempat rumah kami dipecah masuk. Kejadian pertama berlaku pada Julai tahun lalu. Pada masa itu jam tangan dan cincin emas milik saya hilang dilarikan. Kes kedua pula berlaku pada Oktober tahun sama dan duit hasil kerja sampingan menjual kuih-muih lesap," katanya.

Menurutnya, mereka kemudian menghubungi talian kecemasan 999 sebelum sepasukan anggota polis dari Balai Polis Tungku di sini, tiba di rumahnya untuk menahan suspek terbabit.

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


(Video) Gosok kemaluan dalam 7 Eleven

Posted: 29 Aug 2016 01:50 AM PDT

KUCHING – Seorang lelaki tidak siuman bertindak melakukan perbuatan keji dengan menunjukkan 'burungnya' ke arah dua kakitangan wanita dalam kejadian di sebuah kedai serbaneka 24 jam di sini, Sabtu lalu.

Menerusi video yang dimuat naik di laman Facebook I Love Sarawak, kejadian yang dirakam kamera litar tertutup (CCTV) itu dilaporkan berlaku di premis 7-Eleven di Sekama, kira-kira pukul 4.14 petang.

Melalui rakaman, lelaki tersebut dilihat masuk ke kedai sambil 'membuka' kemaluannya dan terus mengosok-gosok di hadapan dua kakitangan kedai tersebut.
Terkejut dan takut dengan tindakan pelik lelaki itu, mereka menjauhkan diri daripada lelaki terbabit yang kemudian keluar dari kedai.

Difahamkan, lelaki tidak siuaman itu sering melakukan perbuatan tidak senonoh di tempat awam dan di beberapa premis sekitar Kuching.

Orang ramai terutamanya golongan wanita dinasihatkan untuk berhati-hati dan diminta pihak polis mengambil langkah segera bagi mengelak daripada kejadian yang lebih buruk berlaku. – MYNEWSHUB.CC

Kelantan Anjur Acara Bina Badan ‘Mr. Awang Selamat’ Patuh Syariah

Posted: 29 Aug 2016 01:46 AM PDT

DENGAN kebanyakkan pertandingan bina badan membabitkan golongan lelaki lebih kepada mendedahkan aurat dan bahagian-bahagian badan tertentu yang tidak dibenarkan mengikut Islam, namun lain pula bagi negeri Kelantan apabila mengambil pendekatan berbeza dengan menganjurkan acara sukan itu yang berkonsepkan patuh syariah.

Menariknya mengenai pertandingan itu yang diberi gelaran, 'Pertandingan Badan Cantik Mr Awang Selamat' yang dianjurkan pada 27 Ogos lalu adalah, peserta yang menyertai pertandingan berkenaan dilihat memakai seluar melepasi paras lutut dan mengenakan pemakaian kain tambahan pada pinggang.

Menerusi status yang dimuat naik ustaz Mohd Asri Mat Daud di laman Facebooknya pada Sabtu, acara berkonsepkan patuh syariah itu adalah julung kali diadakan di negeri Kelantan dan telah mewajibkan peserta mematuhi syarat untuk menutup aurat.

"Mr. Awang Selamat adalah jolokan kepada suatu nama baru dalam dunia sukan bina badan patuh syariah, ianya hanya di Kelantan.

"Cara berpakaian mestilah menutup aurat dengan seluar di bawah lutut dan pusat yang tertutup dengan kain ala pakaian pendekar Awang Selamat yang perkasa suatu ketika dahulu," katanya dalam entri tersebut.

Katanya, acara tersebut telah mendapat sokongan kerajaan negeri Kelantan, selain turut dipuji Setiausaha Persekutuan Bina Badan Malaysia (MBBF), Lt. Komander (B) Kamaruzaman Kadir, selaku ketua juri bagi pertandingan tersebut.

"Beliau menyatakan bahawa gaya dan produk bina badan ini akan menjadi produk peringkat kebangsaan dan seterusnya boleh diketengahkan ke peringkat antarabangsa.

"Mr. Awang Selamat turut disokong oleh pihak Kerajaan Negeri sebagai satu produk pelancongan sempena Tahun Melawat Kelantan 2016," katanya.
Foto: Facebook Mohd Asri Mat DaudFoto: Facebook Mohd Asri Mat Daud

Pada pertandingan itu, gelaran Mr. Awang Selamat telah dimenangi Zulkifli Ghani dari Pasir Mas yang juga merupakan ahli Minda Evolusi Rempit Anak Kelantan (MERAK).

Segelintir pengguna Facebook memuji usaha kerajaan negeri Kelantan, di bawah pentadbiran parti PAS yang memberi sokongan dan membenarkan acara berkonsepkan patuh syariah itu diadakan di negeri berkenaan.

"Tahniah kerajaan Negeri Kelantan kerana tolong fikir Kejohanan Bina Badan yang patuh syariah," tulis pengguna Facebook, Merak Newfort Tuff.

"Tahniah kerajaan Islam PAS Kelantan telah berjaya anjurkan sebuah model sukan bina badan yang patuh syariah. Sukan bina badan tidak salah, yang salah dedah aurat. Alterntif sebegini (konsep patuh syariah) selalunya ditakuti dan dicemburi mereka yang memusuhi Islam," tambah Glock Mamat.

Bagaimanapun, ada juga dalam kalangan pengguna Facebook mempersoalkan konsep pertandingan tersebut yang mendakwa peserta masih gagal menutup sepenuhnya aurat mereka, selain mempersoalkan kehadiran golongan wanita pada acara tersebut.

Perdebatan mengenai aurat lelaki dan hukum menyertai acara bina badan telah dijelaskan oleh Penceramah terkenal, Ustaz Azhar Idrus.

Memetik kenyataan beliau dalam rakaman Youtube, Azhar berkata hukum menyertai acara tersebut adalah haram sekiranya ia kerap disertai, namun jika berkonsepkan Islam, ia dibenarkan.

"Jika dibuat mengikut cara Islam, ia dibolehkan. Acara bina badan lelaki, dimana golongan perempuan tidak boleh menyaksikan acara tersebut, (dan peserta) lelaki memakai seluar (menutup bahagian) lutut sampai ke pusat, atas boleh dibuka (didedahkan," katanya dalam rakaman tersebut.

Seluar dalam isteri, Suhaimi Saat amuk respon peminat

Posted: 29 Aug 2016 01:42 AM PDT


Kelmarin, bekas penyanyi nasyid Suhaimi Saad ada berkongsikan gambar seluar dalam yang dijual di sebuah pusat membeli-belah.

Dalam gambar itu, dia ada menasihat orang ramai akan keperluan memberikan seluar dalam untuk isteri.
Rupa-rupanya tak ramai netizen yang bersetuju dengan perbuatannya itu yang seperti sengaja mahu mencari publisiti murahan.
Ramai yang meluahkan rasa marah dan jijik dengan tindakan itu.
ina-naim-q

Susulan itu, Suhaimi yang merupakan suami kepada Ina Naim (bekas tunang Mawi) ada memuat naik satu status membidas kembali komen-komen tersebut menerusi laman sosial Facebook miliknya.

Apa yang tidak elok, dia meluahkan tuduhan kononnya orang yang mengkritiknya itu adalah di kalangan mereka yang suka menonton cerita lucah (video biru) dan sebagainya.
Berat tuduhan itu sebenarnya.

Berikut jawapan balas penuh emosi oleh Suhaimi berhubung status beli seluar dalam untuk bini;

"Tak payah nak poyo sangatlah!!
"Selama ni, yang ko duk tengok Superman, Batman dengan renang berirama tu ko tak rasa malu pulak dengan Allah? Tu belum lagi cerita video-video biru yang korang duk tengok hari-hari tu.
"Beb, orang agama ke, orang tak agama ke, sama je. Dosa tetap dosa. Tak payah la nak acah-acah suci dalam FB ni, tapi kat belakang, ko la yang paling 'jilaker'.
"Saya bercakap pasal tanggungjawab yang selalu diabaikan oleh sesetengah suami terhadap isteri. Bukan cerita pasal saiz atau warna spender (ngoks!).
"Pergi sekolah , tapi tak faham konteks. Baik buat homeschooling je!
"Lantak hang lah nak viral ke, nak virus ke.. Bye!" tulis Suhaimi.
Suka Cari Publisiti Murahan, Netizen 'Basuh' Suhaimi Saad
Di bawah merupakan sebahagian respons yang diberikan netizen berhubung status-status yang pernah dikongsikan Suhaimi di Internet sehingga ia menjadi perhatian ramai. – MYNEWSHUB.CC
Suka Cari Publisiti Murahan, Netizen 'Basuh' Suhaimi Saad
Suka Cari Publisiti Murahan, Netizen 'Basuh' Suhaimi Saad
Suka Cari Publisiti Murahan, Netizen 'Basuh' Suhaimi Saad
Suka Cari Publisiti Murahan, Netizen 'Basuh' Suhaimi Saad



Selangor Mansuhkan Diskaun Beli Rumah Untuk Bumiputera

Posted: 29 Aug 2016 01:40 AM PDT

BUMIPUTERA yang ingin membeli rumah pangsapuri di Selangor, tidak akan lagi menikmati diskaun susulan perlaksanaan garis panduan baharu yang dilaksanakan kerajaan negeri mulai 1 September ini.

Dalam garis panduan itu, potongan harga sebanyak 10% buat Bumiputera bagi pembelian pangsapuri perkhidmatan, SOHO (rumah pejabat) dan SOVO (pejabat maya di rumah) akan dimansuh.

Bagaimanapun kuota 30% peruntukan rumah untuk Bumiputera masih dikekalkan seperti biasa.

"Kerajaan Selangor akan umumkan butiran terperinci semasa melaksanakan garis panduan ini pada 1 September depan," kata Exco DAP Selangor, Datuk Teng Chang Khim yang dipetik portal FMT.

Menurut Teng, di bawah garis panduan baru, harga jualan pangsapuri perkhidmatan ditetapkan antara RM250,000 hingga RM270,000 seunit serta RM230,000 seunit bagi Soho dan Sovo.

Manakala kelayakan gaji pemohon pula dilapor dinaikkan daripada RM8,000 kepada RM15,000 untuk satu isu rumah.

Bagaimanapun, keutamaan akan diberikan kepada golongan berpendapatan bawah RM10,000.

Teng berkata garis panduan baru ini akan memberi manfaat kepada semua pihak, termasuk kerajaan negeri, pemaju dan pembeli yang disifatkannya sebagai situasi 'win-win'.

"Kami percaya semua pihak akan berpuas hati dengannya, termasuk kerajaan negeri, pembeli dan pemaju perumahan," katanya.

Sehingga berita ini disiarkan, PAS selaku rakan kongsi dalam kerajaan Selangor masih belum mengeluarkan apa-apa kenyataan mengenai langkah terbaru Exco DAP ini.

Apa pendapat anda? Entah apa lagi yang tinggal untuk penduduk bumiputera di negeri yang ditadbir pembangkang ini. – MYNEWSHUB.CC

Ustazah cekup toyol

Posted: 29 Aug 2016 01:34 AM PDT

Lahad Datu: Seorang remaja lelaki berusia 13 tahun yang cuba memecah masuk sebuah rumah dengan menyelinap melalui tingkap dapur sebaliknya dicekup seorang ustazah.

Dalam kejadian jam 3 pagi semalam, penjenayah cilik itu ditahan di kediaman mangsa di Kampung Mesej Nala Tungku di sini.

Pemilik rumah yang juga guru agama, Ustazah Rahimah Indanan, 32, berkata, dia dan suami menyedari kelibat penjenayah yang berada di dalam bilik tidur mereka sambil memegang pengecas telefon bimbit.

Menurutnya, dia dan suami, Ishak Jaddi, 32, yang sedang tidur ketika itu mendapati suspek berlegar-legar di dalam biliknya dipercayai mencari barangan berharga.

"Akibatnya saya menjerit dan suami yang sedang tidur nyenyak di sebelah saya turut terjaga. Kami lantas menangkap remaja itu dan membawanya ke ruang tamu rumah.

"Kami sempat menyoal siasat remaja itu. Namun lelaki itu memberi jawapan pelik mendakwa dia juga hairan bagaimanapun berada di dalam rumahnya," katanya ketika dihubungi, semalam.

Menurutnya, terdapat sebuah basikal di luar rumah dan disyaki milik suspek.

"Ini adalah kali keempat rumah kami dipecah masuk. Kejadian pertama berlaku pada Julai tahun lalu. Pada masa itu jam tangan dan cincin emas milik saya hilang dilarikan. Kes kedua pula berlaku pada Oktober tahun sama dan duit hasil kerja sampingan menjual kuih-muih lesap," katanya.

Menurutnya, mereka kemudian menghubungi talian kecemasan 999 sebelum sepasukan anggota polis dari Balai Polis Tungku di sini, tiba di rumahnya untuk menahan suspek terbabit.

RIDHUAN TEE

sumber :-

RIDHUAN TEE


Kenapa Hanya Chong Wei

Posted: 28 Aug 2016 04:36 PM PDT

Kenapa hanya Chong Wei? (SH 29.8.16)

Kenapa hanya berita Chong Wei yang diperbesarkan sedangkan orang lain pun dapat pingat juga dalam Sukan Olimpik? Bagaimana perasaan atlet lain seperti Pandelela Rinong, Azizulhasni dan lain-lain. Layak ke Olimpik itu adalah suatu kejayaan besar.

Apakah kita sudah lupa kepada anak remaja, Khairul Idham Pawi, juara  perlumbaan Moto3 Grand Prix Jerman. Sebelum ini di Argentina. Beliau terpaksa mengeluarkan wang sendiri untuk membiayai kejohanan tersebut.

Sejujurnya, saya akan rasa lebih bangga jika Chong Wei beraksi di final dengan rubber game, tetapi dia kalah straight sets. Nasib yang sama menimpa pasangan beregu. Maknanya, kita masih jauh lagi untuk mendapatkan emas, ketika negara lain juga bersedia pada masa depan? Kita selalu beranggapan kita jauh lebih bagus, hakikat sebenar belum tentu lagi.

Banyakkan kerja daripada berpolitik. Saya tidak kisah jika pihak swasta memberikan imbuhan. Habuan yang dijanjikan selama ini sudah mencukupi. Jangan bandingkan dengan imbuhan Singapura. Mereka negara kaya. Ramai lagi rakyat miskin yang memerlukan wang rakyat (negara).

Kita perlu berlaku adil kepada semua. Saya sangat kasihan kepada atlet lain seperti Zulfadli (badminton), yang dahulu bakatnya sangat menyerlah, sehingga mampu menggugat Chen Long. Kini, senyap sepi. Mana pergi semua atlet Melayu? Kita perlu berlaku adil.

Sukan pada hari ini sudah menjadi perniagaan, mencari populariti, lubuk duit, bukan lagi  patriotisme. Patriotisme hanya di bibir bukan di hati.

Sukan bolasepak dan hoki misalnya, terlalu sukar menarik perhatian orang bukan Melayu seperti dahulu. Kenapa? Jangan bandingkan bola tampar dan bola keranjang yang sudah sinonim.

Hari ini, kita lebih mengejar acara individu kerana di situ lubuk duit. Manakala berpasukan seperti bola sepak memerlukan kekuatan jamaah.

Sebab itu, semua mahu fokus kepada acara individu daripada berjamaah kerana ganjaran lebih besar. Inilah sifat individualistik yang ada kaitan dengan ultra kiasu yang selalu saya perkatakan.

Orang Melayu masih dengan sifat suka berkenduri. Memang tepat jenaka  Melayu sebelum ini. Jika seorang dia tidur, berdua,  mengumpat, ramai main kenduri. Nampak lawak, tapi bagus.

Sempena Kemerdekaan ke 59, marilah kita melakukan muhasabah patriotisme. Pertama,  keselamatan negara. Banyak rahsia negara bocor kepada musuh hanya kerana benci kepada pemimpin negara, sehingga memudahkan musuh untuk campurtangan. Teruja melihat PM Singapura rebah ketika berucap. Tidak ada satupun kamera yang fokus kepada kejadian tersebut kerana itu adalah aib. Lihat cara ultra kiasu menjaga pemimpin mereka.

Kedua, perkemaskan ATM. Berikan latihan sepenuhnya supaya perut mereka tidak buncit. Maklumlah tidak ada peperangan. Buat latihan peperangan tanpa henti di kawasan strategik seperti Johor, Pulau Pinang, Sabah, Sarawak dan bandar-bandar besar. Sedih kadangkala melihat pegawai kanan ATM lebih buncit daripada PDRM. Wal hal profesion PDRM lebih mencabar daripada ATM. Walaupun tiada perang, PDRM bekerja siang malam meskipun imbuhan ATM lebih baik daripada PDRM. Saya hanya tersenyum bila ada tentera pencen mahukan lebih gelaran dan pingat berbanding atlet. Yakinlah, malaikat tidak tanya gelaran, pangkat dan pingat, melainkan sumbangan kepada agama, negara dan bangsa.     

Kedua, dalam sukan, utamakan sukan berpasukan. Berikan insentif seperti yang dilakukan oleh pasukan Johor. Tetapi jangan pulak terlalu kenegerian sehingga bergaduh, berdarah-darah. Untuk atlet individu, pelbagaikan warna. Ke mana hilangnya atlet Melayu?

Ketiga, cintakan alam. Hijaukan bumi ini. Ambil tindakan terhadap mereka yang rakus pembalakan haram, bauksit dan sebagainya. Kitar semula. Jangan biarkan alam marah kepada sehingga ditonggang-terbalikkan suatu masa nanti. Banyakkan program gotong-royong menghijaukan alam melibatkan semua kaum.

Keempat, perpaduan nasional. Perhebatkan program komuniti melibatkan semua kaum. Kenal antara satu sama lain. Berinteraksi menggunakan bahasa kebangsaan. Perkuatkan JKKK dan Rukun Tetangga. Tangkap PATI. Hapuskan gangsterisme. Banteras dadah.

Kelima, fahami kontrak sosial dan perlembagaan. Hari ini, semua mahu dilupakan. Semangat ultra kiasu sayangkan bangsa daripada negara sangat tinggi. Asyik-asyik mahu tambah kerusi dan pulangkan kerusi yang 'dipinjamkan'. Saya ulas minggu depan.

Keenam, tangkap perasuah dan penerima rasuah hingga ke lubang cacing. Mereka inilah yang menjahanamkan negara. Ramai lagi dalam PBT, Pejabat Daerah, Kastam, Imigresen, Polis, ahli politik dan masih berleluasa. Isytiharkan harta mereka tanpa berkecuali. Setakat ini hanya penerima rasuah yang ditangkap. Pemberi rasuah macam mana?

Kita tidak akan ke mana-mana jika semua bidang mahu dipolitikkan. Negara Asean lain sudah mula meninggalkan kita. Kita masih perasan kita lebih bagus.

Biarkan pakar dengan kerja kesepakarannya. Jangan ganggu mereka. Orang politik berilah sokongan, tidak perlu campurtangan berlebihan. Ini tidak, orang politik, mahu ke depan sokmo.  


Biarkan yang pakar berfikir siang malam untuk memajukan sukan, bukan berpolitik dalam sukan. Masalahnya bila orang politik mengetuai sukan, dia akan berfikir soal kepentingannya dalam politik. Selamat menyambut Hari Kemerdekaan ke 59. Majulah sukan untuk negara.

RIDHUAN TEE


Kenapa Hanya Chong Wei

Posted: 28 Aug 2016 04:36 PM PDT

Kenapa hanya Chong Wei? (SH 29.8.16)

Kenapa hanya berita Chong Wei yang diperbesarkan sedangkan orang lain pun dapat pingat juga dalam Sukan Olimpik? Bagaimana perasaan atlet lain seperti Pandelela Rinong, Azizulhasni dan lain-lain. Layak ke Olimpik itu adalah suatu kejayaan besar.

Apakah kita sudah lupa kepada anak remaja, Khairul Idham Pawi, juara  perlumbaan Moto3 Grand Prix Jerman. Sebelum ini di Argentina. Beliau terpaksa mengeluarkan wang sendiri untuk membiayai kejohanan tersebut.

Sejujurnya, saya akan rasa lebih bangga jika Chong Wei beraksi di final dengan rubber game, tetapi dia kalah straight sets. Nasib yang sama menimpa pasangan beregu. Maknanya, kita masih jauh lagi untuk mendapatkan emas, ketika negara lain juga bersedia pada masa depan? Kita selalu beranggapan kita jauh lebih bagus, hakikat sebenar belum tentu lagi.

Banyakkan kerja daripada berpolitik. Saya tidak kisah jika pihak swasta memberikan imbuhan. Habuan yang dijanjikan selama ini sudah mencukupi. Jangan bandingkan dengan imbuhan Singapura. Mereka negara kaya. Ramai lagi rakyat miskin yang memerlukan wang rakyat (negara).

Kita perlu berlaku adil kepada semua. Saya sangat kasihan kepada atlet lain seperti Zulfadli (badminton), yang dahulu bakatnya sangat menyerlah, sehingga mampu menggugat Chen Long. Kini, senyap sepi. Mana pergi semua atlet Melayu? Kita perlu berlaku adil.

Sukan pada hari ini sudah menjadi perniagaan, mencari populariti, lubuk duit, bukan lagi  patriotisme. Patriotisme hanya di bibir bukan di hati.

Sukan bolasepak dan hoki misalnya, terlalu sukar menarik perhatian orang bukan Melayu seperti dahulu. Kenapa? Jangan bandingkan bola tampar dan bola keranjang yang sudah sinonim.

Hari ini, kita lebih mengejar acara individu kerana di situ lubuk duit. Manakala berpasukan seperti bola sepak memerlukan kekuatan jamaah.

Sebab itu, semua mahu fokus kepada acara individu daripada berjamaah kerana ganjaran lebih besar. Inilah sifat individualistik yang ada kaitan dengan ultra kiasu yang selalu saya perkatakan.

Orang Melayu masih dengan sifat suka berkenduri. Memang tepat jenaka  Melayu sebelum ini. Jika seorang dia tidur, berdua,  mengumpat, ramai main kenduri. Nampak lawak, tapi bagus.

Sempena Kemerdekaan ke 59, marilah kita melakukan muhasabah patriotisme. Pertama,  keselamatan negara. Banyak rahsia negara bocor kepada musuh hanya kerana benci kepada pemimpin negara, sehingga memudahkan musuh untuk campurtangan. Teruja melihat PM Singapura rebah ketika berucap. Tidak ada satupun kamera yang fokus kepada kejadian tersebut kerana itu adalah aib. Lihat cara ultra kiasu menjaga pemimpin mereka.

Kedua, perkemaskan ATM. Berikan latihan sepenuhnya supaya perut mereka tidak buncit. Maklumlah tidak ada peperangan. Buat latihan peperangan tanpa henti di kawasan strategik seperti Johor, Pulau Pinang, Sabah, Sarawak dan bandar-bandar besar. Sedih kadangkala melihat pegawai kanan ATM lebih buncit daripada PDRM. Wal hal profesion PDRM lebih mencabar daripada ATM. Walaupun tiada perang, PDRM bekerja siang malam meskipun imbuhan ATM lebih baik daripada PDRM. Saya hanya tersenyum bila ada tentera pencen mahukan lebih gelaran dan pingat berbanding atlet. Yakinlah, malaikat tidak tanya gelaran, pangkat dan pingat, melainkan sumbangan kepada agama, negara dan bangsa.     

Kedua, dalam sukan, utamakan sukan berpasukan. Berikan insentif seperti yang dilakukan oleh pasukan Johor. Tetapi jangan pulak terlalu kenegerian sehingga bergaduh, berdarah-darah. Untuk atlet individu, pelbagaikan warna. Ke mana hilangnya atlet Melayu?

Ketiga, cintakan alam. Hijaukan bumi ini. Ambil tindakan terhadap mereka yang rakus pembalakan haram, bauksit dan sebagainya. Kitar semula. Jangan biarkan alam marah kepada sehingga ditonggang-terbalikkan suatu masa nanti. Banyakkan program gotong-royong menghijaukan alam melibatkan semua kaum.

Keempat, perpaduan nasional. Perhebatkan program komuniti melibatkan semua kaum. Kenal antara satu sama lain. Berinteraksi menggunakan bahasa kebangsaan. Perkuatkan JKKK dan Rukun Tetangga. Tangkap PATI. Hapuskan gangsterisme. Banteras dadah.

Kelima, fahami kontrak sosial dan perlembagaan. Hari ini, semua mahu dilupakan. Semangat ultra kiasu sayangkan bangsa daripada negara sangat tinggi. Asyik-asyik mahu tambah kerusi dan pulangkan kerusi yang 'dipinjamkan'. Saya ulas minggu depan.

Keenam, tangkap perasuah dan penerima rasuah hingga ke lubang cacing. Mereka inilah yang menjahanamkan negara. Ramai lagi dalam PBT, Pejabat Daerah, Kastam, Imigresen, Polis, ahli politik dan masih berleluasa. Isytiharkan harta mereka tanpa berkecuali. Setakat ini hanya penerima rasuah yang ditangkap. Pemberi rasuah macam mana?

Kita tidak akan ke mana-mana jika semua bidang mahu dipolitikkan. Negara Asean lain sudah mula meninggalkan kita. Kita masih perasan kita lebih bagus.

Biarkan pakar dengan kerja kesepakarannya. Jangan ganggu mereka. Orang politik berilah sokongan, tidak perlu campurtangan berlebihan. Ini tidak, orang politik, mahu ke depan sokmo.  


Biarkan yang pakar berfikir siang malam untuk memajukan sukan, bukan berpolitik dalam sukan. Masalahnya bila orang politik mengetuai sukan, dia akan berfikir soal kepentingannya dalam politik. Selamat menyambut Hari Kemerdekaan ke 59. Majulah sukan untuk negara.

Panglima Perang Cyber

sumber :-

Panglima Perang Cyber


Siapa Ada Link Blog Panglima penembak-tepat.blogspot.com Minta Komen Di Sini

Posted: 28 Aug 2016 09:19 PM PDT

Senarai blog link blog panglima perang cyber sedang dikemaskini. Blog yang memaut blog panglima perang cyber dikumpulkan di situ.

Link lama penembak-tepat.com. Namun sekarang kembali ke penembak-tepat.blogspot.my

Mohon sesiapa yang tertinggal dalam senarai untuk maklumkan di ruang komen di bawah.

Terima kasih atas kerjasama sahabat blogger.

Gambar Dr Khir Toyo dan Isteri Barunya

Posted: 28 Aug 2016 06:17 PM PDT

KUALA LUMPUR: Bekas Menteri Besar Selangor, Dr Mohamad Khir Toyo hari ini melangsungkan perkahwinan kedua bersama pasangannya, seorang penjawat awam, Christine Zanitrah Abdullah.

Difahamkan Dr Mohamad Khir, 51, dan pasangannya Christine Zanitrah atau nama asalnya Christine Tan, 39, yang memeluk agama Islam pada April lepas, melangsungkan perkahwinan mereka di satu majlis dalam negara.

"Perkahwinan kedua Dr Mohamad Khir itu berlangsung di dalam negara, Christine Zanitrah merupakan penjawat awam di Putrajaya," kata sumber terdekat dengan Dr Mohamad Khir kepada Bernama.

Selanjutnya di : http://www.bharian.com.my/node/187524?m=1

Tahniah diucapkan kepada kedua mempelai....

11 Rekomendasi Muktamar ASWJ di Chechnya

Posted: 28 Aug 2016 04:09 PM PDT



11 Rekomendasi Muktamar ASWJ di Chechnya



1- Membuat channel TV di Rusia untuk menyampaikan citra Islam yang benar kepada masyarakat dan memerangi ekstremisme dan terorisme.


2- Menyadarkan kembali berbagai lembaga pendidikan Islam yang besar akan jati dirinya, sejarah dan metodologi pendidikan mereka yang otentik dan klasik, dan kembali mengajarkan lingkaran ilmu pengetahuan yang integral, yang dapat melahirkan para ulama yang mampu membimbing umat, membantah berbagai fenomena penyimpangan pemikiran, dan menyebarkan ilmu pengetahuan dan perdamaian, serta menjaga tanah air.


3- Perlunya memberikan kepedulian dan perhatian kepada berbagai media sosial, dan mengerahkan kemampuan dan keahlian yang diperlukan untuk ikut mewarnai dan memberikan dampak yang kuat di media-media tersebut.


4- Meningkatkan kadar perhatian dan kepedulian untuk mengajarkan semua bidang ilmu Islam, khususnya ilmu ushul fikih dan ilmu kalam (akidah) untuk meluruskan cara pandang dan pemikiran serta membantah wacana takfir dan ateisme.


5- Membangun Pusat Ilmiah yang kuat di Republik Chechnya untuk memantau dan mempelajari aliran-aliran kontemporer dan konsep-konsepnya, dan membuat data terpercaya untuk membantu membantah dan mengkritik secara ilmiah terhadap pemikiran ekstrem dan berbagai wacananya. Dan para hadirin di Muktamar mengusulkan pusat ilmiah ini bernama "Tabshir" (pencerahan).


6- Perlunya meningkatkan kerjasama antara berbagai lembaga pendidikan yang bergengsi, seperti Al-Azhar asy-Syarif, Al-Qarawiyyin dan Zaitouna, serta pusat-pusat ilmu pengetahuan dan penelitian, dengan lembaga-lembaga keagamaan dan ilmiah di Federasi Rusia.


7- Pentingnya membuka sistem belajar-mengajar jarak jauh untuk menyebarkan ilmu yang benar, di mana sistem itu akan dapat melayani orang-orang yang ingin belajar namun terkendala pekerjaan mereka dari mengikuti pendidikan secara formal.


8- Memberikan saran kepada pemerintah akan pentingnya mendukung lembaga-lembaga keagamaan dan instansi-instansi pendidikan yang moderat, dan memperingatkan akan bahaya apa yang dilakukan beberapa pemerintah yang bermain kebijakan dengan mengadu domba wacana keagamaan dengan wacana yang lain. Karena itu justru akan semakin menambah kecemasan masyarakat, dan memecah persatuan mereka.


9- Para peserta merekomendasikan instansi-instansi Ahlussunnah yang besar – Al-Azhar dan semisalnya- untuk memberikan beasiswa bagi muslim Rusia yang ingin belajar ilmu-ilmu syariat.


10- Para peserta merekomendasikan agar muktamar penting ini diselenggarakan secara berkala, untuk senantiasa mengkhidmah tujuan mulia ini, dan mengikuti berbagai tantangan yang muncul dan menghadapinya.


11- Pembentukan sebuah komite untuk memantau pelaksanaan hasil dan rekomendasi yang terkandung dalam pernyataan ini.


Para peserta muktamar menyampaikan rasa terima kasih yang sangat besar kepada Presiden Ramadhan Ahmed Kadyrov atas segala upayanya dalam berkhidmah kepada Al-Quran dan Sunnah. Mereka mendoakannya agar senantiasa sukses untuk melanjutkan perjuangan ayahnya al-Syahid Syaikh Haji Ahmad Kadyrov dalam berkhidmah kepada Islam dan kemanusiaan, serta membela Akidah Ahlussunnah Wal Jamaah. Mereka semua secara khusyuk menengadahkan tangan kepada Allah, agar senantiasa memberikan rahmat dan rida-Nya kepada al-Syahid Syaikh Haji Ahmad Kadyrov yang merupakan kehilangan besar bagi umat Islam, serta memberikan kemuliaan kepada beliau di surga. Dan semoga Allah menjaga Chechnya dan selalu memberinya keselamatan, keamanan, kemajuan dan kemakmuran.


Para peserta juga mengucapkan rasa terima kasihnya kepada Kantor Kepresidenan untuk kerjasamanya yang baik dengan para penyelenggara, Yayasan Sosial Daerah atas nama Pahlawan Rusia Syaikh al-Syahid Ahmed Kadyrov, Yayasan Sosial yang mendukung budaya Islam, ilmu pengetahuan dan pendidikan, Yayasan Tabah, dan seluruh yang berpartisipasi dalam mengurus dan mengatur muktamar ini.


Semoga shalawat dan salam senantiasa tercurah kepada Sayyidina Muhammad, keluarga dan para sahabat beliau semuanya.


Dirilis di Chechnya, Grozny, 24 Dzulqa`dah 1437 H, 27 Agustus 2016 M.


Diambil dari:


http://ruwaqazhar.com/11-rekomendasi-muktamar-ahlussunnah-wal-jamaah-chechnya.html





sumber http://akitiano.blogspot.my/2016/08/11-rekomendasi-muktamar-aswj-di-chechnya.html

Tuduhan Seksual Pelajar Disiar FB Wardina Safiyyah Cemar Nama Pendakwah Terkenal Dato Kazim Elias

Posted: 28 Aug 2016 06:06 AM PDT

Memang kita diharamkan menabur fitnah.

Atau membuka cerita kurang jelas untuk memburukkan nama manusia yang belum disabitkan kesalahan.

Jika kita sengaja menyiarkan cerita yang dihantar hingga diikuti media lain dan membuat andaian sehingga merosak reputasi pendakwah masyhur seperti DUKE dan pusat pendidikannya maka ia tidak jauh beza dengan fitnah.

Kita mungkin boleh menyiarkan cerita pihak dikatakan dianiaya anaknya namun selagi belum selesai siasatan polis maka sebarang andaian perlu dijauhkan untuk menjaga nama baik individu yang di tohmah terutamanya jika beliau seorang yang sangat dikenali di tv dan Alam maya.

Wardina atau Syed Azmi bukan hari ini menimbulkan kontroversi namun apakah motif tulisan mereka kali ini kita belum nampak lagi.

Bahaya jika kita menulis guna rasa hati bukan ikut akal pemikiran yang waras.

Dah ramai ditangkap apabila silap menggunakan media sosial dan kita tidak mahu kebebasan bersuara dibiar sehingga mengguris nama baik manusia yang tidak bersalah.

Bebas ada batas beb.....

Muktamar Antarabangsa #ASWAJA di Chechnya Dirasmikn Sheikh Al-Azhar

Posted: 28 Aug 2016 12:29 AM PDT






Muktamar antarabangsa dengan tema "Siapakah Ahlu Sunnah wal Jamâ'ah?" di Chechnya dirasmikn oleh Shekh al-Azhar Syekh Dr Ahmad Thayyib.

Muktamar ini bermula 25-27 Ogos 2016 disertai oleh 200 ulama dari pelbagai negara.

Antaranya Mufti besar Mesir Dr. Syawqi 'Allâm, Rektor Univ. Al-Azhar Dr. Ibrahim Hud Hud, mantan Mufti Besar Mesir Sheikh Dr. Ali Jum'ah, Habib Omar dll.

Malaysia diwakili Habib Ali Zainal Abidin.

Panglima Perang Cyber


Siapa Ada Link Blog Panglima penembak-tepat.blogspot.com Minta Komen Di Sini

Posted: 28 Aug 2016 09:19 PM PDT

Senarai blog link blog panglima perang cyber sedang dikemaskini. Blog yang memaut blog panglima perang cyber dikumpulkan di situ.

Link lama penembak-tepat.com. Namun sekarang kembali ke penembak-tepat.blogspot.my

Mohon sesiapa yang tertinggal dalam senarai untuk maklumkan di ruang komen di bawah.

Terima kasih atas kerjasama sahabat blogger.

Gambar Dr Khir Toyo dan Isteri Barunya

Posted: 28 Aug 2016 06:17 PM PDT

KUALA LUMPUR: Bekas Menteri Besar Selangor, Dr Mohamad Khir Toyo hari ini melangsungkan perkahwinan kedua bersama pasangannya, seorang penjawat awam, Christine Zanitrah Abdullah.

Difahamkan Dr Mohamad Khir, 51, dan pasangannya Christine Zanitrah atau nama asalnya Christine Tan, 39, yang memeluk agama Islam pada April lepas, melangsungkan perkahwinan mereka di satu majlis dalam negara.

"Perkahwinan kedua Dr Mohamad Khir itu berlangsung di dalam negara, Christine Zanitrah merupakan penjawat awam di Putrajaya," kata sumber terdekat dengan Dr Mohamad Khir kepada Bernama.

Selanjutnya di : http://www.bharian.com.my/node/187524?m=1

Tahniah diucapkan kepada kedua mempelai....

11 Rekomendasi Muktamar ASWJ di Chechnya

Posted: 28 Aug 2016 04:09 PM PDT



11 Rekomendasi Muktamar ASWJ di Chechnya



1- Membuat channel TV di Rusia untuk menyampaikan citra Islam yang benar kepada masyarakat dan memerangi ekstremisme dan terorisme.


2- Menyadarkan kembali berbagai lembaga pendidikan Islam yang besar akan jati dirinya, sejarah dan metodologi pendidikan mereka yang otentik dan klasik, dan kembali mengajarkan lingkaran ilmu pengetahuan yang integral, yang dapat melahirkan para ulama yang mampu membimbing umat, membantah berbagai fenomena penyimpangan pemikiran, dan menyebarkan ilmu pengetahuan dan perdamaian, serta menjaga tanah air.


3- Perlunya memberikan kepedulian dan perhatian kepada berbagai media sosial, dan mengerahkan kemampuan dan keahlian yang diperlukan untuk ikut mewarnai dan memberikan dampak yang kuat di media-media tersebut.


4- Meningkatkan kadar perhatian dan kepedulian untuk mengajarkan semua bidang ilmu Islam, khususnya ilmu ushul fikih dan ilmu kalam (akidah) untuk meluruskan cara pandang dan pemikiran serta membantah wacana takfir dan ateisme.


5- Membangun Pusat Ilmiah yang kuat di Republik Chechnya untuk memantau dan mempelajari aliran-aliran kontemporer dan konsep-konsepnya, dan membuat data terpercaya untuk membantu membantah dan mengkritik secara ilmiah terhadap pemikiran ekstrem dan berbagai wacananya. Dan para hadirin di Muktamar mengusulkan pusat ilmiah ini bernama "Tabshir" (pencerahan).


6- Perlunya meningkatkan kerjasama antara berbagai lembaga pendidikan yang bergengsi, seperti Al-Azhar asy-Syarif, Al-Qarawiyyin dan Zaitouna, serta pusat-pusat ilmu pengetahuan dan penelitian, dengan lembaga-lembaga keagamaan dan ilmiah di Federasi Rusia.


7- Pentingnya membuka sistem belajar-mengajar jarak jauh untuk menyebarkan ilmu yang benar, di mana sistem itu akan dapat melayani orang-orang yang ingin belajar namun terkendala pekerjaan mereka dari mengikuti pendidikan secara formal.


8- Memberikan saran kepada pemerintah akan pentingnya mendukung lembaga-lembaga keagamaan dan instansi-instansi pendidikan yang moderat, dan memperingatkan akan bahaya apa yang dilakukan beberapa pemerintah yang bermain kebijakan dengan mengadu domba wacana keagamaan dengan wacana yang lain. Karena itu justru akan semakin menambah kecemasan masyarakat, dan memecah persatuan mereka.


9- Para peserta merekomendasikan instansi-instansi Ahlussunnah yang besar – Al-Azhar dan semisalnya- untuk memberikan beasiswa bagi muslim Rusia yang ingin belajar ilmu-ilmu syariat.


10- Para peserta merekomendasikan agar muktamar penting ini diselenggarakan secara berkala, untuk senantiasa mengkhidmah tujuan mulia ini, dan mengikuti berbagai tantangan yang muncul dan menghadapinya.


11- Pembentukan sebuah komite untuk memantau pelaksanaan hasil dan rekomendasi yang terkandung dalam pernyataan ini.


Para peserta muktamar menyampaikan rasa terima kasih yang sangat besar kepada Presiden Ramadhan Ahmed Kadyrov atas segala upayanya dalam berkhidmah kepada Al-Quran dan Sunnah. Mereka mendoakannya agar senantiasa sukses untuk melanjutkan perjuangan ayahnya al-Syahid Syaikh Haji Ahmad Kadyrov dalam berkhidmah kepada Islam dan kemanusiaan, serta membela Akidah Ahlussunnah Wal Jamaah. Mereka semua secara khusyuk menengadahkan tangan kepada Allah, agar senantiasa memberikan rahmat dan rida-Nya kepada al-Syahid Syaikh Haji Ahmad Kadyrov yang merupakan kehilangan besar bagi umat Islam, serta memberikan kemuliaan kepada beliau di surga. Dan semoga Allah menjaga Chechnya dan selalu memberinya keselamatan, keamanan, kemajuan dan kemakmuran.


Para peserta juga mengucapkan rasa terima kasihnya kepada Kantor Kepresidenan untuk kerjasamanya yang baik dengan para penyelenggara, Yayasan Sosial Daerah atas nama Pahlawan Rusia Syaikh al-Syahid Ahmed Kadyrov, Yayasan Sosial yang mendukung budaya Islam, ilmu pengetahuan dan pendidikan, Yayasan Tabah, dan seluruh yang berpartisipasi dalam mengurus dan mengatur muktamar ini.


Semoga shalawat dan salam senantiasa tercurah kepada Sayyidina Muhammad, keluarga dan para sahabat beliau semuanya.


Dirilis di Chechnya, Grozny, 24 Dzulqa`dah 1437 H, 27 Agustus 2016 M.


Diambil dari:


http://ruwaqazhar.com/11-rekomendasi-muktamar-ahlussunnah-wal-jamaah-chechnya.html





sumber http://akitiano.blogspot.my/2016/08/11-rekomendasi-muktamar-aswj-di-chechnya.html

Tuduhan Seksual Pelajar Disiar FB Wardina Safiyyah Cemar Nama Pendakwah Terkenal Dato Kazim Elias

Posted: 28 Aug 2016 06:06 AM PDT

Memang kita diharamkan menabur fitnah.

Atau membuka cerita kurang jelas untuk memburukkan nama manusia yang belum disabitkan kesalahan.

Jika kita sengaja menyiarkan cerita yang dihantar hingga diikuti media lain dan membuat andaian sehingga merosak reputasi pendakwah masyhur seperti DUKE dan pusat pendidikannya maka ia tidak jauh beza dengan fitnah.

Kita mungkin boleh menyiarkan cerita pihak dikatakan dianiaya anaknya namun selagi belum selesai siasatan polis maka sebarang andaian perlu dijauhkan untuk menjaga nama baik individu yang di tohmah terutamanya jika beliau seorang yang sangat dikenali di tv dan Alam maya.

Wardina atau Syed Azmi bukan hari ini menimbulkan kontroversi namun apakah motif tulisan mereka kali ini kita belum nampak lagi.

Bahaya jika kita menulis guna rasa hati bukan ikut akal pemikiran yang waras.

Dah ramai ditangkap apabila silap menggunakan media sosial dan kita tidak mahu kebebasan bersuara dibiar sehingga mengguris nama baik manusia yang tidak bersalah.

Bebas ada batas beb.....

Muktamar Antarabangsa #ASWAJA di Chechnya Dirasmikn Sheikh Al-Azhar

Posted: 28 Aug 2016 12:29 AM PDT






Muktamar antarabangsa dengan tema "Siapakah Ahlu Sunnah wal Jamâ'ah?" di Chechnya dirasmikn oleh Shekh al-Azhar Syekh Dr Ahmad Thayyib.

Muktamar ini bermula 25-27 Ogos 2016 disertai oleh 200 ulama dari pelbagai negara.

Antaranya Mufti besar Mesir Dr. Syawqi 'Allâm, Rektor Univ. Al-Azhar Dr. Ibrahim Hud Hud, mantan Mufti Besar Mesir Sheikh Dr. Ali Jum'ah, Habib Omar dll.

Malaysia diwakili Habib Ali Zainal Abidin.

The Antics of Husin Lempoyang

sumber :-

The Antics of Husin Lempoyang


Tempe power ...

Posted: 28 Aug 2016 02:30 AM PDT


Langkawi sudah sudah habis gamat. Tempe jawa masih dan sentiasa tetap power.

Baca di SINI

Wow! Selamat pengantin baru Dato Seri



The Antics of Husin Lempoyang


Tempe power ...

Posted: 28 Aug 2016 02:30 AM PDT


Langkawi sudah sudah habis gamat. Tempe jawa masih dan sentiasa tetap power.

Baca di SINI

Wow! Selamat pengantin baru Dato Seri



Taipingmali (tm)

sumber :-

Taipingmali (tm)


42 billion untuk PTPTN, PKR penuh dengan orang bodoh

Posted: 27 Aug 2016 07:31 PM PDT


1. Pengarah Komunikasi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Fahmi Fadzil, menghasut orang ramai bahawa dengan jumlah RM 42 Bilion hutang 1 Malaysia Development Berhad (1MDB) ia boleh menyediakan dana yang besar untuk Pinjaman Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

2. Apa yang Fahmi tidak faham atau buat-buat tidak faham ialah hutang 1MDB berasaskan pembelian aset dan jualan bon atas kepercayaan industri bahawa 1MDB mampu membayar balik hutang berserta faedah. Ini pinjaman bercagar dan jualan bon berasaskan kemampuan perniagaan BUKANNYA dana kerajaan dimasukkan dalam 1MDB.

3. Sekarang kita minta Fahmi tunjukkan bank mana yang begitu bodoh hendak memberi pinjaman sebanyak RM 42 bilion untuk membiayai dana PTPTN; yang kemudian akan "hangus" sahaja kerana peminjam telah "dihasut atau didorong" oleh PKR dan sekutunya supaya tidak perlu membayar pinjaman terbabit?

4. Kerajaan telah menyafahmi-pkrlurkan dana sebanyak 56 bilion sejak penubuhan PTPTN dan hanya RM 8 bilion pinjaman dibayar semula. Agak-agak ada bank akan memberi dana kepada PTPTN?

5. Terima kasih kepada PKR dan sekutunya yang sentiasa memberi tanggapan bahawa pinjaman PTPTN tidak perlu dibayar kerana ia tanggungjawab kerajaan, hari ini dana PTPTN telah berkurangan dan jumlah pinjaman juga perlu dikurangkan.

6. Jika PKR mampu mencari dana dari sumber bukan kerajaan untuk memenuhi kantung PTPTN eloklah mereka buat satu tabung pendidikan sendiri. Pasti jutaan orang muda akan menyokong mereka.

7. Pemimpin PKR jika bercakap, lembu pun lagi cerdik. Lembu pun pandai pilih rumput yang akan mahu diragut, pemimpin PKR ini "campaklah apa sahaja pun pasti mereka akan jadikan isu".

8. PTPTN ialah kesilapan besar kerajaan. Ia membolehkan ramai yang kurang pandai masuk universiti dan sekarang perasan pandai sebab mereka telah lulus universiti. Kumpulan seperti ini ramai dalam PKR sekarang.

mykmu.net




Sent from Samsung tablet.

Taipingmali (tm)


42 billion untuk PTPTN, PKR penuh dengan orang bodoh

Posted: 27 Aug 2016 07:31 PM PDT


1. Pengarah Komunikasi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Fahmi Fadzil, menghasut orang ramai bahawa dengan jumlah RM 42 Bilion hutang 1 Malaysia Development Berhad (1MDB) ia boleh menyediakan dana yang besar untuk Pinjaman Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

2. Apa yang Fahmi tidak faham atau buat-buat tidak faham ialah hutang 1MDB berasaskan pembelian aset dan jualan bon atas kepercayaan industri bahawa 1MDB mampu membayar balik hutang berserta faedah. Ini pinjaman bercagar dan jualan bon berasaskan kemampuan perniagaan BUKANNYA dana kerajaan dimasukkan dalam 1MDB.

3. Sekarang kita minta Fahmi tunjukkan bank mana yang begitu bodoh hendak memberi pinjaman sebanyak RM 42 bilion untuk membiayai dana PTPTN; yang kemudian akan "hangus" sahaja kerana peminjam telah "dihasut atau didorong" oleh PKR dan sekutunya supaya tidak perlu membayar pinjaman terbabit?

4. Kerajaan telah menyafahmi-pkrlurkan dana sebanyak 56 bilion sejak penubuhan PTPTN dan hanya RM 8 bilion pinjaman dibayar semula. Agak-agak ada bank akan memberi dana kepada PTPTN?

5. Terima kasih kepada PKR dan sekutunya yang sentiasa memberi tanggapan bahawa pinjaman PTPTN tidak perlu dibayar kerana ia tanggungjawab kerajaan, hari ini dana PTPTN telah berkurangan dan jumlah pinjaman juga perlu dikurangkan.

6. Jika PKR mampu mencari dana dari sumber bukan kerajaan untuk memenuhi kantung PTPTN eloklah mereka buat satu tabung pendidikan sendiri. Pasti jutaan orang muda akan menyokong mereka.

7. Pemimpin PKR jika bercakap, lembu pun lagi cerdik. Lembu pun pandai pilih rumput yang akan mahu diragut, pemimpin PKR ini "campaklah apa sahaja pun pasti mereka akan jadikan isu".

8. PTPTN ialah kesilapan besar kerajaan. Ia membolehkan ramai yang kurang pandai masuk universiti dan sekarang perasan pandai sebab mereka telah lulus universiti. Kumpulan seperti ini ramai dalam PKR sekarang.

mykmu.net




Sent from Samsung tablet.

Panglima Perang Cyber

sumber :-

Panglima Perang Cyber


Tempoh Melontar Dikurangkan 12 Jam #Haji1437

Posted: 27 Aug 2016 09:12 PM PDT


Riyadh: Ibadah melontar jamrah yang menyebabkan kematian kira-kira 2,300 jemaah tahun lalu akan dikawal lebih ketat pada musim haji tahun ini.

Akhbar Saudi Gazette dan Arab News melaporkan, tempoh untuk jemaah melontar akan dikurangkan sebanyak 12 jam.

Ibadah itu tidak akan dibenarkan dilakukan dari jam 6 pagi hingga 10.30 pagi pada 10 Zulhijah, dari 2 petang hingga enam petang pada 11 Zulihjjah dan dari 10.30 pagi hingga 2 petang pada hari terakhir, kata Kementerian Haji Arab Saudi.

Saudi Gazette memetik setiausaha rendah kementerian, Hussain al-Sharif sebagai berkata, peraturan baru itu diharap dapat memudahkan jemaah melontar dengan lebih mudah dan mengelak kejadian rempuhan akibat daripada kesesakan.

Dia bagaimanapun tidak menjelaskan bagaimana langkah dapat mengurangkan kesesakan.

Tragedi rempuhan tahun lalu adalah yang terburuk dalam sejarah haji.

Ia berlaku di luar jambatan jamrah yang setinggi lima tingkat.

Menteri Dalam Negeri yang juga pengerusi jawatankuasa haji, Putera Mahkota Mohammed bin Nayef mengarahkan siasatan dilakukan sejurus selepas bencana itu tetapi sehingga kini, hasil siasatan tidak diumumkan.

Sekurang-kurangnya 2,297 jemaah terbunuh dalam kejadian pada 24 September itu, menurut data pegawai asing.

Bagaimanapun, Arab Saudi berkata, hanya 769 mati.

Dalam satu lagi usaha menangani kesesakan, pihak berkuasa haji Saudi melarang jemaah melakukan Tawaf Qudum (Tawaf Selamat Datang) ketika hampir masuk waktu solat.

Menurut pegawai, jemaah dilarang melakukannya kira-kira sejam sebelum dan selepas waktu solat.

Musim haji tahun ini bermula 9 September depan. Bagaimanapun, ratusan ribu jemaah dari seluruh dunia sudah pun berada di tanah suci.

Dalam pada itu, Majlis Perbandaran Makkah mengerah 23,050 kakitangan, pekerja sambilan, kakitangan Kementerian Hal Ehwal Bandar dan Luar Bandar, pengakap serta sukarelawan untuk berkhidmat kepada tetamu Allah itu.

Mereka termasuk 13,000 pekerja pembersihan yang dilengkapi dengan 600 hampagas untuk bersihkan Makkah dan tempat suci lain.

Kedai gunting dengan 1,110 kerusi juga disediakan di Mina.

Artikel ini disiarkan pada : Khamis, 25 Ogos 2016 @ 7:38 AM

http://www.hmetro.com.my/node/161687

Gempar !!! Gambar Lelaki Tanpa Wajah di Raudhah #masjidNabawi

Posted: 27 Aug 2016 06:13 AM PDT

Panglima menerima gambar dari seorang rakan yang dirakam di kawasan Raudhah masjid Nabawi Madinah.

Menariknya sosok tubuh seorang lelaki solat tanpa wajah dirakam tidak sengaja.

Lelaki tersebut berserban merah dilihat bersolat namun gagal dilihat wajahnya dalam gambar.

Lelaki yang merakam gambar lelaki pelik tersebut dikatakan hanya menyedari keganjilan lelaki berserban merah itu selepas melihat kembali gambar yang dirakamkannya.

Kenalan Panglima di Kedah memberitahu lelaki yang di hadapan lelaki ganjil adalah rakannya dan ia adalah gambar asli bukan diedit.

Wallahu 'lam.

Kemungkinan malaikat atau hamba Allah yang soleh yang dirakam dalam gambar tersebut.

Panglima Perang Cyber


Tempoh Melontar Dikurangkan 12 Jam #Haji1437

Posted: 27 Aug 2016 09:12 PM PDT


Riyadh: Ibadah melontar jamrah yang menyebabkan kematian kira-kira 2,300 jemaah tahun lalu akan dikawal lebih ketat pada musim haji tahun ini.

Akhbar Saudi Gazette dan Arab News melaporkan, tempoh untuk jemaah melontar akan dikurangkan sebanyak 12 jam.

Ibadah itu tidak akan dibenarkan dilakukan dari jam 6 pagi hingga 10.30 pagi pada 10 Zulhijah, dari 2 petang hingga enam petang pada 11 Zulihjjah dan dari 10.30 pagi hingga 2 petang pada hari terakhir, kata Kementerian Haji Arab Saudi.

Saudi Gazette memetik setiausaha rendah kementerian, Hussain al-Sharif sebagai berkata, peraturan baru itu diharap dapat memudahkan jemaah melontar dengan lebih mudah dan mengelak kejadian rempuhan akibat daripada kesesakan.

Dia bagaimanapun tidak menjelaskan bagaimana langkah dapat mengurangkan kesesakan.

Tragedi rempuhan tahun lalu adalah yang terburuk dalam sejarah haji.

Ia berlaku di luar jambatan jamrah yang setinggi lima tingkat.

Menteri Dalam Negeri yang juga pengerusi jawatankuasa haji, Putera Mahkota Mohammed bin Nayef mengarahkan siasatan dilakukan sejurus selepas bencana itu tetapi sehingga kini, hasil siasatan tidak diumumkan.

Sekurang-kurangnya 2,297 jemaah terbunuh dalam kejadian pada 24 September itu, menurut data pegawai asing.

Bagaimanapun, Arab Saudi berkata, hanya 769 mati.

Dalam satu lagi usaha menangani kesesakan, pihak berkuasa haji Saudi melarang jemaah melakukan Tawaf Qudum (Tawaf Selamat Datang) ketika hampir masuk waktu solat.

Menurut pegawai, jemaah dilarang melakukannya kira-kira sejam sebelum dan selepas waktu solat.

Musim haji tahun ini bermula 9 September depan. Bagaimanapun, ratusan ribu jemaah dari seluruh dunia sudah pun berada di tanah suci.

Dalam pada itu, Majlis Perbandaran Makkah mengerah 23,050 kakitangan, pekerja sambilan, kakitangan Kementerian Hal Ehwal Bandar dan Luar Bandar, pengakap serta sukarelawan untuk berkhidmat kepada tetamu Allah itu.

Mereka termasuk 13,000 pekerja pembersihan yang dilengkapi dengan 600 hampagas untuk bersihkan Makkah dan tempat suci lain.

Kedai gunting dengan 1,110 kerusi juga disediakan di Mina.

Artikel ini disiarkan pada : Khamis, 25 Ogos 2016 @ 7:38 AM

http://www.hmetro.com.my/node/161687

Gempar !!! Gambar Lelaki Tanpa Wajah di Raudhah #masjidNabawi

Posted: 27 Aug 2016 06:13 AM PDT

Panglima menerima gambar dari seorang rakan yang dirakam di kawasan Raudhah masjid Nabawi Madinah.

Menariknya sosok tubuh seorang lelaki solat tanpa wajah dirakam tidak sengaja.

Lelaki tersebut berserban merah dilihat bersolat namun gagal dilihat wajahnya dalam gambar.

Lelaki yang merakam gambar lelaki pelik tersebut dikatakan hanya menyedari keganjilan lelaki berserban merah itu selepas melihat kembali gambar yang dirakamkannya.

Kenalan Panglima di Kedah memberitahu lelaki yang di hadapan lelaki ganjil adalah rakannya dan ia adalah gambar asli bukan diedit.

Wallahu 'lam.

Kemungkinan malaikat atau hamba Allah yang soleh yang dirakam dalam gambar tersebut.

Duke of UMNO

sumber :-

Duke of UMNO


KALAU SUARA ANAK MUDA, BERANI, LANTANG, MAKA SEMUA BETUL?

Posted: 27 Aug 2016 02:13 AM PDT


Hari ni khabarnya ada adik-adik yang buat demo kat KL.. konon tunjuk perasaan suruh polis tangkap MO1... Depa saja tak mau sebut nama Najib walau sebenarnya depa memang MO1 tu sebagai Najib Tun Razak... 

Ada pulak tulisan kat portal kaki spin tu yang kata demo tu adalah luahan "suara anak muda".. Kononnya anak-anak muda tu "berani" dan "lantang bersuara".. Amacam hari ni demo, dik? Best? Dapat apa? heheheheeee... baru 1st time ke? heh!

Rupanya, "anak muda" bertudung tu bukan saja belajar kat UM.. malah sekolah kat Sekolah Demokrasi kendalian DAP, Institut Kajian Dasar (IKD)... "hebat" jugak la diaaa... heh!

Maka bila anak muda bersuara, maka apa yang dia kata semuanya betul? Suara anak muda tu semuanya betul ke? 

Kalau anak muda tu bersuara kata makan taik tu sedap, maka betul? Kalau depa kata LGBT tu bagus, maka betul kat depa? Kalau depa kata seks sebelum nikah tu hak asasi manusia, maka kata depa benar dan perlu diikut?

Bila "berani" dan "lantang" bersuara, maka apa yang diberanikan tu dan dilantangkan tu semuanya betul? Pakai law mana ni? 

Asalkan berani saja, maka betul? Kalau anak muda tu berani pijak kepala, ludah muka kita, maka betul tindakan tu? Cakap lantang pun betul? Kalau dia lantang maki hamun, maka dia semua betul? Sapa ajar macam tu?

Saya nak tanya, lulusan Azhar, lulusan Oxford, Yale, Cambridge, Havard yang hebat-hebat semua tu betul-betul belaka ke? 

Ada lulusan Azhar yang masuk Syiah dan sertai militan. Ada geng Oxford yang teruk kena "belasah" time Pak Lah dulu. Ada yang graduate dari Yale yang aties, ada lulusan Cambridge yang sokong LGBT, ada yang pegang PhD Harvard tapi murtad... maka depa semua betul dan kita patut ikut?

Come on la bro.. heh!

P/s: Dik... "ilmun bi laa amalin, laa tastafiidu bihi, wa laa tufiidu fa tamdhi khaa'ibal amali".. cari maksud syair Arab tu... 

"SEMUA NAJIB BUAT, SALAH", "SEMUA TUN M BUAT SALAH"

Posted: 26 Aug 2016 07:35 PM PDT


Semalam, saya ada membaca status seorang sahabat baik yang menulis pendek di Facebook. Apa yang dia tulis? Dia tulis; 

Orang Mahathir: "Semua Najib buat salah"
Orang Najib: "Semua Mahathir buat salah" 
Bosan!

Saya amat bersetuju dengan kenyataan sahabat ini. Dan sebenarnya, saya dah agak lama mempunyai masalah yang sama macam yang dia kata tu... BOSAN!

Ya, Saya bosan dengan keadaan begitu. Apa yang Najib buat semua salah. Apa yang Tun M buat semua salah. Bosan gilaa.. Taksub sangat ke sampai ke tahap pemikiran begitu? 

Najib atau Tun M tak sempurna bro. Yang sempurna ni hanya Rasulullah SAW saja. Malah para sahabat pun tak sempurna, inikan pula kita golongan aakhir mutaakhirinnn...

Rasulullah SAW dulu pesan jangan taksub, jangan pecah belah.. tapi kita pulak terlebih bijak taksub pada pemimpin dan sanggup pecah belah ummah kerana POLITIK..?

Pada saya, tidak semestinya Najib atau Tun M betul semuanya dan salah semuanya. Paling penting, kita pun dok tuding jari kat orang, kita sendiri pun tak betul semuanya. Obses sangat sampai ada yang bertekak siang malam, melarat sampai nak bertumbuk bagai... apahal?

Perkara yang kita rasa betul, kadang kala tidak betul di pandangan orang. Begitu juga dengan pendirian, kalau kita rasa pendirian kita benar, mungkin salah di pandangan orang. Itu terpulang pada andaian dan pandangan masing-masing la.. agree to disagree, tapi bukan macam DAP dan PAS..heh!

Tun M ada buat perkara-perkara yang betul. Najib pun ada buat perkara-perkara yang betul. Tapi, tak semestinya semua yang depa buat tu betul, ada juga yang salah...

Ustaz saya ajar dulu, kalau nak tegur orang, kenalah tegur cara berhikmah dan bijaksana. Nak tegur kawan, tak sama dengan cara nak tegur mak kita. Nak tegur isteri, tak sama cara nak tegur anak kita. Nak tegur pemimpin, tak sama macam cara kita nak tegur budak-budak hingusan...

Maka sebab tu ada teguran yang diterima baik dan yang ditegur tu berubah selepas ditegur. Dan disebabkan cara menegur tu jugak, maka ada yang lebam biji mata, patah riuk dan dihadiahkan maki hamun... 

Saya pun mengaku diri saya tak perfect. Malah jika ada hujah atau bukti yang berjaya convince mengatakan saya silap, saya sedia mohon maaf dan ubah pendirian. Apa nak malu? Malu untuk minta maaf dan berubah kepada yang lebih baik? Kita manusia biasa bro... 

Jadi, saya harap, berhenti la dari dok kata "Najib semua betul" atau "Tun M semua betul". Tu dah tahap Rasulullah SAW dah tu... Dah tak betul dah tu...tu jer... heh!

Duke of UMNO


KALAU SUARA ANAK MUDA, BERANI, LANTANG, MAKA SEMUA BETUL?

Posted: 27 Aug 2016 02:13 AM PDT


Hari ni khabarnya ada adik-adik yang buat demo kat KL.. konon tunjuk perasaan suruh polis tangkap MO1... Depa saja tak mau sebut nama Najib walau sebenarnya depa memang MO1 tu sebagai Najib Tun Razak... 

Ada pulak tulisan kat portal kaki spin tu yang kata demo tu adalah luahan "suara anak muda".. Kononnya anak-anak muda tu "berani" dan "lantang bersuara".. Amacam hari ni demo, dik? Best? Dapat apa? heheheheeee... baru 1st time ke? heh!

Rupanya, "anak muda" bertudung tu bukan saja belajar kat UM.. malah sekolah kat Sekolah Demokrasi kendalian DAP, Institut Kajian Dasar (IKD)... "hebat" jugak la diaaa... heh!

Maka bila anak muda bersuara, maka apa yang dia kata semuanya betul? Suara anak muda tu semuanya betul ke? 

Kalau anak muda tu bersuara kata makan taik tu sedap, maka betul? Kalau depa kata LGBT tu bagus, maka betul kat depa? Kalau depa kata seks sebelum nikah tu hak asasi manusia, maka kata depa benar dan perlu diikut?

Bila "berani" dan "lantang" bersuara, maka apa yang diberanikan tu dan dilantangkan tu semuanya betul? Pakai law mana ni? 

Asalkan berani saja, maka betul? Kalau anak muda tu berani pijak kepala, ludah muka kita, maka betul tindakan tu? Cakap lantang pun betul? Kalau dia lantang maki hamun, maka dia semua betul? Sapa ajar macam tu?

Saya nak tanya, lulusan Azhar, lulusan Oxford, Yale, Cambridge, Havard yang hebat-hebat semua tu betul-betul belaka ke? 

Ada lulusan Azhar yang masuk Syiah dan sertai militan. Ada geng Oxford yang teruk kena "belasah" time Pak Lah dulu. Ada yang graduate dari Yale yang aties, ada lulusan Cambridge yang sokong LGBT, ada yang pegang PhD Harvard tapi murtad... maka depa semua betul dan kita patut ikut?

Come on la bro.. heh!

P/s: Dik... "ilmun bi laa amalin, laa tastafiidu bihi, wa laa tufiidu fa tamdhi khaa'ibal amali".. cari maksud syair Arab tu... 

"SEMUA NAJIB BUAT, SALAH", "SEMUA TUN M BUAT SALAH"

Posted: 26 Aug 2016 07:35 PM PDT


Semalam, saya ada membaca status seorang sahabat baik yang menulis pendek di Facebook. Apa yang dia tulis? Dia tulis; 

Orang Mahathir: "Semua Najib buat salah"
Orang Najib: "Semua Mahathir buat salah" 
Bosan!

Saya amat bersetuju dengan kenyataan sahabat ini. Dan sebenarnya, saya dah agak lama mempunyai masalah yang sama macam yang dia kata tu... BOSAN!

Ya, Saya bosan dengan keadaan begitu. Apa yang Najib buat semua salah. Apa yang Tun M buat semua salah. Bosan gilaa.. Taksub sangat ke sampai ke tahap pemikiran begitu? 

Najib atau Tun M tak sempurna bro. Yang sempurna ni hanya Rasulullah SAW saja. Malah para sahabat pun tak sempurna, inikan pula kita golongan aakhir mutaakhirinnn...

Rasulullah SAW dulu pesan jangan taksub, jangan pecah belah.. tapi kita pulak terlebih bijak taksub pada pemimpin dan sanggup pecah belah ummah kerana POLITIK..?

Pada saya, tidak semestinya Najib atau Tun M betul semuanya dan salah semuanya. Paling penting, kita pun dok tuding jari kat orang, kita sendiri pun tak betul semuanya. Obses sangat sampai ada yang bertekak siang malam, melarat sampai nak bertumbuk bagai... apahal?

Perkara yang kita rasa betul, kadang kala tidak betul di pandangan orang. Begitu juga dengan pendirian, kalau kita rasa pendirian kita benar, mungkin salah di pandangan orang. Itu terpulang pada andaian dan pandangan masing-masing la.. agree to disagree, tapi bukan macam DAP dan PAS..heh!

Tun M ada buat perkara-perkara yang betul. Najib pun ada buat perkara-perkara yang betul. Tapi, tak semestinya semua yang depa buat tu betul, ada juga yang salah...

Ustaz saya ajar dulu, kalau nak tegur orang, kenalah tegur cara berhikmah dan bijaksana. Nak tegur kawan, tak sama dengan cara nak tegur mak kita. Nak tegur isteri, tak sama cara nak tegur anak kita. Nak tegur pemimpin, tak sama macam cara kita nak tegur budak-budak hingusan...

Maka sebab tu ada teguran yang diterima baik dan yang ditegur tu berubah selepas ditegur. Dan disebabkan cara menegur tu jugak, maka ada yang lebam biji mata, patah riuk dan dihadiahkan maki hamun... 

Saya pun mengaku diri saya tak perfect. Malah jika ada hujah atau bukti yang berjaya convince mengatakan saya silap, saya sedia mohon maaf dan ubah pendirian. Apa nak malu? Malu untuk minta maaf dan berubah kepada yang lebih baik? Kita manusia biasa bro... 

Jadi, saya harap, berhenti la dari dok kata "Najib semua betul" atau "Tun M semua betul". Tu dah tahap Rasulullah SAW dah tu... Dah tak betul dah tu...tu jer... heh!

Taipingmali (tm)

sumber :-

Taipingmali (tm)


SETIA KEPADA PARTI . ITU AMANAT MAHATHIR SEMASA MENJADI PRESIDEN ...

Posted: 26 Aug 2016 05:24 AM PDT

Taipingmali (tm)


SETIA KEPADA PARTI . ITU AMANAT MAHATHIR SEMASA MENJADI PRESIDEN ...

Posted: 26 Aug 2016 05:24 AM PDT

Taipingmali (tm)

sumber :-

Taipingmali (tm)


Sedar lah wahai sahabat parlimen PART2

Posted: 25 Aug 2016 09:21 PM PDT

Tamrin tidak sokong parti baru tajaan Tun Mahathir

Posted: 25 Aug 2016 06:06 PM PDT


Anak kepada bekas Timbalan Perdana  Menteri  Allahyarham Tun  Ghafar Baba dan bekas Ahli Parlimen BN dari Batu Berendam  Melaka hari menetapkan pendirian beliau terhadap senario politik negara terkini.

Berikut adalah kenyataan beliau. 

Sukacita dimaklumkan satelah memikir dengan teliti maka saya memutuskan perkara2 berikut :

1) Tidak akan menyertai Parti baru yang sedang diusahakan oleh TSMY

2) Menarik diri dari Seketeriat Deklarasi Rakyat yang diketuai oleh Tun Mahathir.

Keputusan ini adalah muktamad .
Ia berkuatkuasa mulai hari ini.

Jumaat
26hb Ogos 2016
Tamrin Tun Ghafar

Sent from Samsung tablet.

Ride Haji 2016

Posted: 25 Aug 2016 05:00 PM PDT

Lima  penunggang motosikal Malaysia dalam misi menunaikan haji menggunakan jalan darat kini mula memasuki negara Iran.
Kesemua mereka berada dalam keadaan sihat dan bersemangat.  Motosikal Modenas edisi Harimau Malaya juga dalam keadaan baik.

DAP Paling Ceria, PAN raih keuntungan

Posted: 25 Aug 2016 04:27 PM PDT

Tidak lama lagi, jika diizinkan Allah, maka akan lahirlah sebuah lagi parti baru serpihan bangsa Melayu yang asalnya dari UMNO. Selepas Parti Negara, Semangat 46 dan PKR, parti baru yang berteraskan 'bunga raya' sedang menanti kelulusan dari ROS untuk disahkan sebagai parti politik di negara kita.

Seperti yang kita maklum, parti baru tersebut bakal diketuai oleh bekas-bekas pemimpin UMNO sendiri. Alasan mereka menubuhkan parti baru itu adalah untuk menewaskan UMNO pada PRU ke-14, walaupun sebelum itu mereka mendakwa hanya mahu menjatuhkan Presiden parti, Dato' Seri Najib Tun Razak sahaja.

Pada pandangan penulis, ia hanya sekadar alasan saja. Yang jelas dari tindakan mereka adalah mereka gagal menjatuhkan Najib dari dalam parti seperti yang pernah dilakukan terhadap Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Maka kerana itu mereka sengaja mencari 'pasal' untuk dipecat dari parti dan menyalahkan kepimpinan UMNO setelah dipecat. Gagal menjatuhkan Najib dari dalam parti membuatkan maruah dan ego mereka tercabar. Lantas berlakulah senario 'marahkan nyamuk, maka kelambu dibakar'.

Pada penulis, hakikat yang mungkin mereka tidak beritahu pada jutaan ahli UMNO adalah 'mereka mahu jadi Presiden UMNO, sekaligus menjadi Perdana Menteri'. Maka semua peluru digunakan untuk menyerang Najib, hatta 'peluru kosong' pun terpaksa digunakan. Malangnya, semua 'peluru kosong' itu tidak berkesan.

Persoalannya, siapakah yang paling gembira dan menyokong pepecahan bangsa ini? Pada pandangan penulis, yang paling gembira sudah tentulah pihak pembangkang terutama DAP. Parti baru itu sudah tentu akan mendapat sokongan padu dari mereka.

Diapi-apikan parti baru itu, diberikan publisiti meluas dan pemimpin-pemimpin parti baru itu pastinya ditatang bagai minyak yang penuh. Jika boleh, mereka mahu parti baru itu menyerang UMNO siang dan malam hingga ke PRU ke-14.

Mereka tidak rugi apa-apa. Kita pun tahu betapa DAP, PKR dan pembangkang lain memusuhi Mahathir sebelum ini. Apa yang Mahathir tidak pernah lakukan pada mereka. Bukan hanya menghina, malah sumbat mereka ke penjara pun pernah dilakukan.

Namun semua itu tidak penting sekarang dan disimpan dalam hati saja. Asalkan Mahathir dan konco-konconya tidak menyerang pembangkang, sebaliknya menyerang parti tunjang BN, mereka akan bertepuk tangan, gembira bukan kepalang.

Pembangkang tahu bahawa parti baru tidak kuat seperti mereka dan terlalu mustahil untuk menguasai Parlimen. Sedangkan jika dirujuk pada PRU ke-13 dulu, statistik membuktikan DAP paling tinggi peratusan menang bertanding di peringkat Parlimen.

Apatah lagi sekarang sedang kecoh diperkatakan tiada sebab untuk menjadikan Tan Sri Muhyiddin sebagai Ketua Pembangkang, maka sudah tentu peluang untuk parti baru menjadi Perdana Menteri adalah sangat tipis. Jawatan Timbalan Menteri pun sudah cukup bagus jika diberi pada mereka nanti.

Cuba lihat apa yang berlaku di Pulau Pinang. Cuba lihat kedudukan PAS yang teruk bekerja untuk memastikan DAP menang di negeri itu. PKR pula hanya bagai 'melukut ditepi gantang', bangkang sikit maka siap sedialah untuk 'dianak tiri' bagaikan musuh.

Maka kerana itulah penulis yakin bahawa pihak yang paling untung dari pepecahan bangsa Melayu dan penubuhan parti baru itu adalah DAP. Parti pembangkang lain hanya 'menurut perintah' saja, tidak lebih dari itu.

Namun sedarkah orang-orang Melayu yang memecah-belahkan itu? Bila dikatakan mereka hanya memperjuang kepentingan politik diri sendiri, mereka enggan bersetuju. Tapi jika dilihat pada tindakan politik mereka, memang itu yang berlaku…

Cenderawasih

Kerajaan prihatin terhadap rakyat dalam hal perumahan

Posted: 25 Aug 2016 02:59 AM PDT

Projek Perumahan Rakyat (PPR) Negeri Perak

1.   Program kerjasama Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan  dan Kerajaan  Tempatan dengan Kerajaan Negeri Perak
2.   Had gaji RM 3,000 ke bawah
3.   Jumlah unit yang ditawarkan bergantung kepada lokasi projek
4.   Harga sebenar RM RM155,000 ( harga jual RM35,000 )
5.   Sewa bulanan dibayar mengikut tempoh tertentu sehingga selesai jumlah pembayaran
6.   Projek PPR tidak boleh dijual kepada pihak ketiga
7. Seri Iskandar (99 unit) dijangka siap April 2018.
8. Keutamaan diberikan kepada pemohon yang dilahirkan di Perak Tengah dan berkahwin
9. Jenis rumah adalah rumah teres setingkat.
10. Projek ini dibangunkan dengan kerjasama syarikat Hua Yuang, pemaju Bandar Universiti, Seri Iskandar

Untuk pertanyaan dan permohonan, sila hubungi:

Y.B. Setiausaha Kerajaan Negeri Perak
Bahagian Perumahan Awam
Aras G, Bangunan Perak Darul Ridzuan,
Jalan Panglima Bukit Gantang Wahab,
30000 Ipoh, PERAK DARUL RIDZUAN.

Tel     : 05 - 209 5000 samb. 5057
Fax    : 05 - 253 0001

Download borang permohonan pendaftaran untuk membeli rumah kos rendah di
http://www.perak.gov.my/index.php/rakyat/penerbitan-muatturun/muat-turun-borang/category/8-permohonan-pembelian-rumah-kos-rendah

Atau terus ke Pejabat Daerah Dan Tanah Perak Tengah, Seri Iskandar, Perak.

Like FB: Seladang PERAK

INFO: Bagi PPR daerah-daerah lain dalam negeri Perak, sila berhubung terus dengan Pejabat Daerah Dan Tanah kawasan masing-masing bagi mendapatkan maklumat lanjut. Sekiranya anda ada maklumat lengkap berhubung status projek PPR di daerah lain,sila kongsikan bersama kami.  Lokasinya adalah seperti berikut

1. Kampar (29 unit)
2. Batu Gajah ( 9 unit)
3. Buntong Permai (112 unit)
4. Tanjong Malim (45 unit)
5. Buntong Harmoni (416 unit)
6. Batu 2 1/2, Taiping (240 unit)
7. Kamunting ( 260 unit)

Taipingmali (tm)


Sedar lah wahai sahabat parlimen PART2

Posted: 25 Aug 2016 09:21 PM PDT

Tamrin tidak sokong parti baru tajaan Tun Mahathir

Posted: 25 Aug 2016 06:06 PM PDT


Anak kepada bekas Timbalan Perdana  Menteri  Allahyarham Tun  Ghafar Baba dan bekas Ahli Parlimen BN dari Batu Berendam  Melaka hari menetapkan pendirian beliau terhadap senario politik negara terkini.

Berikut adalah kenyataan beliau. 

Sukacita dimaklumkan satelah memikir dengan teliti maka saya memutuskan perkara2 berikut :

1) Tidak akan menyertai Parti baru yang sedang diusahakan oleh TSMY

2) Menarik diri dari Seketeriat Deklarasi Rakyat yang diketuai oleh Tun Mahathir.

Keputusan ini adalah muktamad .
Ia berkuatkuasa mulai hari ini.

Jumaat
26hb Ogos 2016
Tamrin Tun Ghafar

Sent from Samsung tablet.

Ride Haji 2016

Posted: 25 Aug 2016 05:00 PM PDT

Lima  penunggang motosikal Malaysia dalam misi menunaikan haji menggunakan jalan darat kini mula memasuki negara Iran.
Kesemua mereka berada dalam keadaan sihat dan bersemangat.  Motosikal Modenas edisi Harimau Malaya juga dalam keadaan baik.

DAP Paling Ceria, PAN raih keuntungan

Posted: 25 Aug 2016 04:27 PM PDT

Tidak lama lagi, jika diizinkan Allah, maka akan lahirlah sebuah lagi parti baru serpihan bangsa Melayu yang asalnya dari UMNO. Selepas Parti Negara, Semangat 46 dan PKR, parti baru yang berteraskan 'bunga raya' sedang menanti kelulusan dari ROS untuk disahkan sebagai parti politik di negara kita.

Seperti yang kita maklum, parti baru tersebut bakal diketuai oleh bekas-bekas pemimpin UMNO sendiri. Alasan mereka menubuhkan parti baru itu adalah untuk menewaskan UMNO pada PRU ke-14, walaupun sebelum itu mereka mendakwa hanya mahu menjatuhkan Presiden parti, Dato' Seri Najib Tun Razak sahaja.

Pada pandangan penulis, ia hanya sekadar alasan saja. Yang jelas dari tindakan mereka adalah mereka gagal menjatuhkan Najib dari dalam parti seperti yang pernah dilakukan terhadap Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Maka kerana itu mereka sengaja mencari 'pasal' untuk dipecat dari parti dan menyalahkan kepimpinan UMNO setelah dipecat. Gagal menjatuhkan Najib dari dalam parti membuatkan maruah dan ego mereka tercabar. Lantas berlakulah senario 'marahkan nyamuk, maka kelambu dibakar'.

Pada penulis, hakikat yang mungkin mereka tidak beritahu pada jutaan ahli UMNO adalah 'mereka mahu jadi Presiden UMNO, sekaligus menjadi Perdana Menteri'. Maka semua peluru digunakan untuk menyerang Najib, hatta 'peluru kosong' pun terpaksa digunakan. Malangnya, semua 'peluru kosong' itu tidak berkesan.

Persoalannya, siapakah yang paling gembira dan menyokong pepecahan bangsa ini? Pada pandangan penulis, yang paling gembira sudah tentulah pihak pembangkang terutama DAP. Parti baru itu sudah tentu akan mendapat sokongan padu dari mereka.

Diapi-apikan parti baru itu, diberikan publisiti meluas dan pemimpin-pemimpin parti baru itu pastinya ditatang bagai minyak yang penuh. Jika boleh, mereka mahu parti baru itu menyerang UMNO siang dan malam hingga ke PRU ke-14.

Mereka tidak rugi apa-apa. Kita pun tahu betapa DAP, PKR dan pembangkang lain memusuhi Mahathir sebelum ini. Apa yang Mahathir tidak pernah lakukan pada mereka. Bukan hanya menghina, malah sumbat mereka ke penjara pun pernah dilakukan.

Namun semua itu tidak penting sekarang dan disimpan dalam hati saja. Asalkan Mahathir dan konco-konconya tidak menyerang pembangkang, sebaliknya menyerang parti tunjang BN, mereka akan bertepuk tangan, gembira bukan kepalang.

Pembangkang tahu bahawa parti baru tidak kuat seperti mereka dan terlalu mustahil untuk menguasai Parlimen. Sedangkan jika dirujuk pada PRU ke-13 dulu, statistik membuktikan DAP paling tinggi peratusan menang bertanding di peringkat Parlimen.

Apatah lagi sekarang sedang kecoh diperkatakan tiada sebab untuk menjadikan Tan Sri Muhyiddin sebagai Ketua Pembangkang, maka sudah tentu peluang untuk parti baru menjadi Perdana Menteri adalah sangat tipis. Jawatan Timbalan Menteri pun sudah cukup bagus jika diberi pada mereka nanti.

Cuba lihat apa yang berlaku di Pulau Pinang. Cuba lihat kedudukan PAS yang teruk bekerja untuk memastikan DAP menang di negeri itu. PKR pula hanya bagai 'melukut ditepi gantang', bangkang sikit maka siap sedialah untuk 'dianak tiri' bagaikan musuh.

Maka kerana itulah penulis yakin bahawa pihak yang paling untung dari pepecahan bangsa Melayu dan penubuhan parti baru itu adalah DAP. Parti pembangkang lain hanya 'menurut perintah' saja, tidak lebih dari itu.

Namun sedarkah orang-orang Melayu yang memecah-belahkan itu? Bila dikatakan mereka hanya memperjuang kepentingan politik diri sendiri, mereka enggan bersetuju. Tapi jika dilihat pada tindakan politik mereka, memang itu yang berlaku…

Cenderawasih

Kerajaan prihatin terhadap rakyat dalam hal perumahan

Posted: 25 Aug 2016 02:59 AM PDT